Detta var intressant, vad ska detta bli? Vinterfälgar kanske ?
Du är på rätt spår
Där ser man, vilken storlek är det å dessa fälgar?
Funderade på att lackera mina vinterfälgar nu i sommar, något man bör tänka på om man ska göra det själv med sprayburk? Är inga speciellt fina fälgar så det behöver inte bli kanonresultat
När jag målade mina fälgar på 740in så slipade jag bara ner orginal färgen, sedan på med färg. Tänk på att inte bösa på hela burken på en fälg med en gång utan det är bättre med lite i taget och sedan låta det torka o sedan måla igen osv tills man är nöjd. Sedan bara på med klarlack.
Funderade på att lackera mina vinterfälgar nu i sommar, något man bör tänka på om man ska göra det själv med sprayburk? Är inga speciellt fina fälgar så det behöver inte bli kanonresultat
Det är 17" volvo original.
4st är vita och en är silvrig. En av de vita håller inte luften så därför fick jag med den silvriga också. Det jag funderar på är om jag ska lacka den vit eller alla silver som jag gör med 19"arna nu?
Är man noggrann så tror jag att det ska bli ganska skapligt. Jag kör primer, lack och sen klarlack. Som det ser ut nu ska jag inte mellanslipa men om det blir för dåligt så får jag göra det innan klarlacken åker på.
// Fredrik
Eftersom fälgarna är lika så tycker jag att det skulle vara snyggt med en annan färg på 17"arna. Så vitt blir nog bra, eller svarta fälgar med R:et i bilens färg? Spånar lite idéer bara
Det är 17" volvo original.
4st är vita och en är silvrig. En av de vita håller inte luften så därför fick jag med den silvriga också. Det jag funderar på är om jag ska lacka den vit eller alla silver som jag gör med 19"arna nu?
Är man noggrann så tror jag att det ska bli ganska skapligt. Jag kör primer, lack och sen klarlack. Som det ser ut nu ska jag inte mellanslipa men om det blir för dåligt så får jag göra det innan klarlacken åker på.
// Fredrik
Eftersom fälgarna är lika så tycker jag att det skulle vara snyggt med en annan färg på 17"arna. Så vitt blir nog bra, eller svarta fälgar med R:et i bilens färg? Spånar lite idéer bara
Det får bli vitt, lär ju vara lite fräck och ovanligt ändå.
Nu är det lite mycket grejjer samtidigt men. Får passa på när man har lov Har inte fått tagit några bättre bilder på 17"arna så jag väntar med de. Däremot har 19"arna fått sig en rejäl omgång
För några dagar sen fick sig bilen nya plåtar, utan eu-märke och utan skylt hållare fram
Kardborre är fint
19"are Innan slipning
Ett exempel på varför de lackas om
En helt underbar maskin!
Börjar bli bra
Den vänstra är slipad
Spacklat
Slipat lite till
Här syns den svarta insidan, nu är de klara för lack
Maskerade, fan vad tid det tog!
Primern på! 2 lager som fått torka över natten
Torrt! Så nu vet jag vad jag har att jobba med idag
Så det va vad som hände under gårdagen med sommarhjulen. Nu ska det spacklas och slipas lite och förhoppningsvis ligger det några lager lack på den innan dagen är slut
Fasen vad nice, nu fick jag ju värsta guiden hur jag ska gå till väga när jag ska lackera mina vinterfälgar. En fråga bara, vad är det för slags spackel och är det vanlig primer eller?
Kommer iallafall bli kanoners det där, väntar med spänning på fler bilder
Fasen vad nice, nu fick jag ju värsta guiden hur jag ska gå till väga när jag ska lackera mina vinterfälgar. En fråga bara, vad är det för slags spackel och är det vanlig primer eller?
Hehe kul o kunna hjälpa till
Nu har jag använt PP100 pga av att jag hade kvar sådant sedan moppe tiden för många år sen. Jag hade köpt vanligt finspackel från biltema som jag hade tänkt använda. Primern kommer också från biltema.
Hehe kul o kunna hjälpa till
Nu har jag använt PP100 pga av att jag hade kvar sådant sedan moppe tiden för många år sen. Jag hade köpt vanligt finspackel från biltema som jag hade tänkt använda. Primern kommer också från biltema.
Tackar // Fredrik
Tackar för infon, då ska jag bara orka ta tag i det då