Snyggt det blev med lackeringen, ser nästan proffslackerat ut
Vad har du för närmsta planer för bilen då?
Tackar
Just nu gäller det att få färdigt fälgarna, har slipat och lackat idag och jag kommer slipa mer när det torkat. Nu pratar jag om den silvriga färgen. 2st fälgar tror jag är klara, ev åker nått lager till med klarlack på dom. Annars ska de slutföras och sen ska de få ligga och härda ett tag, vet dock inte hur länge men några dygn är nog bra.
Innan de monteras ska bromsok samt nav få sig lite färg då R-fälgarna är såpass öppna att det kommer se fult ut annars
När detta projektet är färdigt med hjulen så ska jag förhoppningsvis börja klura och få till en form som jag gillar på fronten som jag köpt. Samtidigt tror jag att jag har ett par usa-lyktor på G med
// Fredrik
Blir kanoners Då får jag vänta på bilder på de modifieringarna!
Snyggt det blev med lackeringen, ser nästan proffslackerat ut
Vad har du för närmsta planer för bilen då?
Tackar
Just nu gäller det att få färdigt fälgarna, har slipat och lackat idag och jag kommer slipa mer när det torkat. Nu pratar jag om den silvriga färgen. 2st fälgar tror jag är klara, ev åker nått lager till med klarlack på dom. Annars ska de slutföras och sen ska de få ligga och härda ett tag, vet dock inte hur länge men några dygn är nog bra.
Innan de monteras ska bromsok samt nav få sig lite färg då R-fälgarna är såpass öppna att det kommer se fult ut annars
När detta projektet är färdigt med hjulen så ska jag förhoppningsvis börja klura och få till en form som jag gillar på fronten som jag köpt. Samtidigt tror jag att jag har ett par usa-lyktor på G med
// Fredrik
Blir kanoners Då får jag vänta på bilder på de modifieringarna!
sänkning gör mycket på s60 för väghålning och utseende volvo har ju inte särskilt bra väghållning standard nått som är jävligt snyggt på s60 är japsdämp där bak sjukt snyggt om man monterar det rätt!
sänkning gör mycket på s60 för väghålning och utseende volvo har ju inte särskilt bra väghållning standard nått som är jävligt snyggt på s60 är japsdämp där bak sjukt snyggt om man monterar det rätt!
Aa det är planerat efter att 19"arna kommit på. Under sommaren kommer det definitivt att hamna där, har planer på att sänka och byta länkarmsbussningar samtidigt så gör jag bara en hjulinställning.
Syftar du på JT´s japsdämpare? Enligt mig förstör det att sätta på japs på en volvo så det kommer inte att införskaffas.
Har pillat en del under helgen och jag hade inte tid att lägga upp igår pga plugg.. Men nu så
Fälgarna har fått sig en del omvårdnad. Har slipat, lackat, slipad och lackat osv.. Hela tiden med resningar och krackeleringar så tillslut sket jag i fälgarna en stund och åkte iväg och gjorde annat..
Bilder på hur de ser ut..
Slipat ner..
Under tiden som jag var iväg och fixade annat hade farsan börjat pilla med fälgarna. Han hade då slipat ner alla 4 lite grann och sedan spacklat upp lite ojämnheter som bildats efter att jag slipat. efter det hade han lagt på aluminium färgen och allt verkar bra nu
In action då farsan klarlackar
Nu så väntar mer klarlack, vi får lägga många väldigt tunna lager för att det inte ska resa sig.. Men det går ju det med, tar bara en jävla tid Just nu letar jag mer klarlack, den senaste jag köpte som också fungerade bra var Corrostabils som fanns på Preem. Nu är den naturligtvis slut och kommer in nästa vecka Ska kolla runt på någon annan Preem station i närheten och se ifall de kan ha samma märke.
När jag tvättade bilen i fredags fick jag se att torkarbladen till strålkastarna sjöng på sista versen.. Men istället för att skaffa nya plockade jag bort dom lite snabbt. När den nya fronten ska på sen så har den ändå inga hål för torkare så jag ska plocka bort hela motorn sen..
Lite dåliga var dom ja..
Tillfällig lösning
Lite snyggare blev de allt
Nu till det andra som jag gjorde under helgen då jag tröttnade helt på fälgarna! Jag åkte ner till mormor och morfar (plan uppfart) och ställde mig för att måla bromsok
Innan målning, inte alltför vackert. Fram är detta.
Efter målning
Med fälgen på, fram
Fick bara en bild med fälgen på bak
Nu har jag bara målat högersidan.. Andra sidan är tänkt att jag ska ta på onsdag när jag e ledig
Släng gärna en kommentar på helgens arbete // Fredrik
Blir ju kanon de där Skönt att de blir bra med lacken på fälgarna där nu också!
Målade bromsok gör myck för helhetsintrycket alltså Hmm, man kanske skulle ta o måla sista oket på 9000 nån gång
//Jacob
Tack! Aa det är jävligt skönt
Aa det gör faktiskt stor skillnad, alla mina bilar har fått dessa färgerna och jag har fortfarande kvar samma burkar med hammarlack som jag köpte på biltema för 1 ½ år, 55kr st kostade de då
Hur allvarligt är det ? Bara lite allvarligt, eller skeva skivor och sönderslagen front ? =/
Skärmen får bytas, dörren lackas om.. var vänster fram. Sen skrapa den i på något som var under skivan så skivan har klarat sig. Får be verkstaden kolla och byta de i upphängningen där med..
Kunde köra hem bilen sen så jag har den i garaget nu.