2237
Sök

Volvo s40 fas 1 pedaler

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Vilken sorts pedaler ska jag ha som pasar min?

Jag köpte några som var typ raka. fast gas pedalen var lite böjd bakåt så passade den inte sad

Vart kan man köpa passande padaler?? Mvh
Senast redigerat av Dark_Angel (15 mars 2009)

4 005 Inlägg
15 mars 2009
Ja du...

Klicka på forum, klicka på sök knappen, skriv in det du vill söka. markera vilket forumdel du vill söka din information i. sök.

smile

5 089 Inlägg
15 mars 2009
Japp. bara att trycka på sök i underrubrikerna när du trycker på forumsfliken.. finns många trådar om just växelknoppen på s40.
Den sitter bara pålimmad hårt som faan. det är bara att ta i som en gris. Eller ta en rörtång å dra sönder den(om du ändå ska byta). Eller försöka sätta en planka över sätena och en kofot och trycka upp den underifrån.

\Lindgren

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Ja du...

Klicka på forum, klicka på sök knappen, skriv in det du vill söka. markera vilket forumdel du vill söka din information i. sök.

smile

okej, jag ska kolla om jag hittar på det smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
Japp. bara att trycka på sök i underrubrikerna när du trycker på forumsfliken.. finns många trådar om just växelknoppen på s40.
Den sitter bara pålimmad hårt som faan. det är bara att ta i som en gris. Eller ta en rörtång å dra sönder den(om du ändå ska byta). Eller försöka sätta en planka över sätena och en kofot och trycka upp den underifrån.

ja haha ska kolla och prova ta i som en gris smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
hmm nja. jag är väll dumm som fan, men jag går in på forum och sen tex utseende och styling rubriken, sen kommer det upp en massa små länkar till alla som gjort ett inlägg, men inte hittar väll jag nå sök funktion där haha tongue

847 Inlägg
15 mars 2009
knoppen sitter inte limmad, det sitter 2 spärrar man ska bända ut och samtidigt dra upp knoppen

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Volvo_Emil skrev:
knoppen sitter inte limmad, det sitter 2 spärrar man ska bända ut och samtidigt dra upp knoppen

Har hört både det ena och det andra ang limmning på fas 1 och 2 men som du sa. det sitter en vart "ring" under knoppen som är delad på ena och andra sidan. är det den du menar att man ska bända isär??

Du är säker på att det är så på fas 1:orna smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare

Ha ha jag hittade det precis tongue fy fan va dum man är ibland alltså tongue tack för det

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Volvo_Emil skrev:

Jo förrestan, Hur ska man bända ut dom? med vilken verktyg?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Vilken sorts pedaler ska jag ha som pasar min?

Jag köpte några som var typ raka. fast gas pedalen var lite böjd bakåt så passade den inte

Vart kan man köpa passande padaler?? Mvh

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
tacksam för svar smile nu bär det till garaget en sväng igen och testar det där med knoppen =P

687 Inlägg
15 mars 2009
Varför tjötar alla om växelspaksknoppen när killen frågor efter pedaler? yikes

933 Inlägg
15 mars 2009
Danne_485 skrev:

Ja det undrár jag me tongue

847 Inlägg
15 mars 2009
Dark_Angel skrev:
Volvo_Emil skrev:

Har hört både det ena och det andra ang limmning på fas 1 och 2 men som du sa. det sitter en vart "ring" under knoppen som är delad på ena och andra sidan. är det den du menar att man ska bända isär??

Du är säker på att det är så på fas 1:orna smile

en ring japp, har för mig att det var en spärr på varsin sida om spaken du får bända ut

100% säker på att de var så på min V40 tillverkad 14 oktober 1999

Du tar 2 skruvmejslar och bänder med

Mvh
Senast redigerat av Volvo_Emil (15 mars 2009)

STI TypeR Driver
191 Inlägg
15 mars 2009
Realcar har sparco pedaler som passar.
Finns nog fler som har oxå. Se bara till att du köper för hängande gaspedal å inte för stående.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?

2 638 Inlägg
15 mars 2009
martincool skrev:
Danne_485 skrev:

Var det första jag tänkte på med, massa tjat om att söka och om någon växelspaksknopp när det inte ens var vad frågan handlar om.

Men som vettvilling skrev, kolla på realcar. Finns säkert på fler ställen som säljer styling till s40/v40 smile

4 005 Inlägg
15 mars 2009
martincool skrev:
Danne_485 skrev:

För att trådskaparen frågade detta först i tråden, men har nu tagit bort detta.

Sök