2241
Sök

Är detta något att ha, steriopaket?

Redneck life
357 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Nu är det så att det har blivit dags för att sätta in ljud i bilen och just det med bil-ljud är jag inte särskilt insatt i men har nu ialla fall kollat runt lite smått och hitta då detta ljudpaket http://www.netonnet.se/?sid=14&gcli … Qwod3gZ9qg och undrar om det är något att ha eller om man kan få tag i bättre för samma pengar?

har inga större krav på ljudet bara att det låter hyfsat (ska sitta i bruksbil).

MVH// Reaser:)

*Fixade till rubriken så man förstår vad tråden handler om*
MVH jonTe/moderator

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

908 Inlägg
16 mars 2009
varför inte bara lägga på några hundra och köpa en 'riktig' stereo ? :p

Soubee
16 mars 2009
Jag kommer bara till sidan för alla Huvud Enheterna. Skall du bara ha en huvud enhet eller skall du ha ett helt paket med högtalare?

Skall du bara ha acceptabelt ljud kan du väl lika gärna köpa ett färdigt paket ifrån BRL med GAS högtalare och Huvudenhet de har ju från 1500.- och uppåt...
Men det beror ju lite på vad du har tänkt för prisklass också osv!
Senast redigerat av Soubee (16 mars 2009)

Redneck life
357 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Beckstroem skrev:
varför inte bara lägga på några hundra och köpa en 'riktig' stereo ? :p

jadu... är som sagt inte det minsta insatt i detta med bil-ljud utan vill bara ha något som funkar hyfsat så billigt som möjligt.... men menar du att jag kan få ett (mycket) bättre ljudsystem för bara några hundringar extra? är mycket tacksa för länkar till bättre eller billigare ljud-paket (max 2500kr)

- Läppglans?

398 Inlägg
16 mars 2009
Har "hört" att dom ska vara okej iaf men jag skulle nog lägga några 100 lappar till ,ljudet blir inte bättre än den svagaste länken

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

Redneck life
357 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Soubee skrev:
Jag kommer bara till sidan för alla Huvud Enheterna. Skall du bara ha en huvud enhet eller skall du ha ett helt paket med högtalare?

Skall du bara ha acceptabelt ljud kan du väl lika gärna köpa ett färdigt paket ifrån BRL med GAS högtalare och Huvudenhet de har ju från 1500.- och uppåt...
Men det beror ju lite på vad du har tänkt för prisklass också osv!

japp bara något att lyssna på dock inte hur kasst som helst vill ha ett paket med högtalare,slutsteg,stereo,baslåda

- Läppglans?

2 911 Inlägg
16 mars 2009
Pierre-na skrev:
Har "hört" att dom ska vara okej iaf men jag skulle nog lägga några 100 lappar till ,ljudet blir inte bättre än den svagaste länken

Ljudet blir aldrig bättre än vad huvudenheten släpper ur sig.

Skit in... Skit ut

Redneck life
357 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Decibel skrev:
Pierre-na skrev:

Ljudet blir aldrig bättre än vad huvudenheten släpper ur sig.

Skit in... Skit ut

så om jag förstår er rätt så är det stereo-paketet jag länka till inte pris-värt?

någon som kan länka till mer prisvärt? (max 2500kr)

- Läppglans?

Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
16 mars 2009
Har haft ett par av deras avant. Dom funkar helt ok om du inte skall bytta ljudbil.

7 Inlägg
16 mars 2009
Bilstereo / Bilstereopaket - JVC KDR301, ALPHA6925X. ALPHA625X  1 498 kr/pkt- www.brl.se
Bilbasar / Baspaket - GAS ALPHAX1002, ALPHA 110 1 298 kr/pkt - www.brl.se
Hade ett liknande paket i min opel vectra och det lät riktigt bra. billig peng och grejer som håller för lite tryck i bilen..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 mars 2009
Men hallå, stopp här nu! Du har som soubee sa inte länkat till något paket, utan bara till startsidan med huvudenheter. För det är ett helt paket med huvudenhet och högtalare du ska ha va?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Redneck life
357 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Men hallå, stopp här nu! Du har som soubee sa inte länkat till något paket, utan bara till startsidan med huvudenheter. För det är ett helt paket med huvudenhet och högtalare du ska ha va?

japp, vill ha ett paket med, huvudenhet, bas, högtalare, slutsteg

- Läppglans?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
16 mars 2009
Eh jaha, du ska alltså ha allt det för 2500kr?? Dum idé säger jag. Börja med att köpa en bra huvudenhet och ett par högtalare först (helst bara huvudenhet för 2500 dock, men det kan ju vara kul att höra nåt från den också) så kan du bygga vidare sen med steg och basar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Redneck life
357 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Eh jaha, du ska alltså ha allt det för 2500kr?? Dum idé säger jag. Börja med att köpa en bra huvudenhet och ett par högtalare först (helst bara huvudenhet för 2500 dock, men det kan ju vara kul att höra nåt från den också) så kan du bygga vidare sen med steg och basar.

tror inte ni förstår riktigt...vill bara ha ett ljudsystem för billig peng i bilen och vill få ut så mycket som möjligt för 2500. smile

- Läppglans?

573 Inlägg
16 mars 2009
reaser skrev:
ChriZtoffer skrev:

tror inte ni förstår riktigt...vill bara ha ett ljudsystem för billig peng i bilen och vill få ut så mycket som möjligt för 2500. smile

har du inga original högtalare? då räcker en HU om du bara har 2500

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

stahre
16 mars 2009
reaser skrev:
Nu är det så att det har blivit dags för att sätta in ljud i bilen och just det med bil-ljud är jag inte särskilt insatt i men har nu ialla fall kollat runt lite smått och hitta då detta ljudpaket http://www.netonnet.se/?sid=14&gcli … Qwod3gZ9qg och undrar om det är något att ha eller om man kan få tag i bättre för samma pengar?

har inga större krav på ljudet bara att det låter hyfsat (ska sitta i bruksbil).

MVH// Reaser:)

*Fixade till rubriken så man förstår vad tråden handler om*
MVH jonTe/moderator

Vilken storlek är det du kan ha på högtalare? Vill du ha koaxialer eller?
mvh

stahre
16 mars 2009
Blekingebilradio.se.  Hu: Delphi Grundig CD 503 + kit:U Dimension Element comp5 + steg: Carpower HPB-602
kablar: Strömpaket 20mm2

lite mer pengar, kanske några andra högtalare.. annars 3096 kr

R1 driver!
5 128 Inlägg
16 mars 2009
reaser skrev:
ChriZtoffer skrev:

japp, vill ha ett paket med, huvudenhet, bas, högtalare, slutsteg

Det är knappt att du får ett begagnat paket med allt det för 2500kr. Du vet, ljud kostar en hel del! Du kan hitta t.ex. H.U. 2 frontkoax och 2 6x9" för mellan 1500-2500kr om du kollar runt lite, men tror inte du ska räkna för mycket med bas och steg till det för dom pengarna!

Redneck life
357 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Miramithe skrev:
reaser skrev:
ChriZtoffer skrev:

har du inga original högtalare? då räcker en HU om du bara har 2500

har ju mina orginal men är ju verkligen totalt värdelöst (volvo 240) eller menar du att jag inte får bättre för dom åengarna?sad

- Läppglans?

Redneck life
357 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Vilken storlek är det du kan ha på högtalare? Vill du ha koaxiaer eller?
mvh

l

jadu storlek har jag ingen aning om vad man bör ha. och koaxiaer vet jag inte vad det är:/

- Läppglans?

Sök