2669
Sök

AirOnes: Volvo 244 GLT "Buken" *..under nedläggning..*

Var en 85:as Volvo 244 GLT, jag höll kär väldigt länge. Många minnen och mycket blev gjort.

Forummoderator
0 Följare
382 319 Visningar
Projektet avslutat 8 maj 2012
Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 oktober 2009
Okay smile Ja det är lika bra att ha en kåpa smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
12 oktober 2009
Vart ju riktigt snyggt du! smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Driftmeister
218 Inlägg
12 oktober 2009
vart riktigt nice det där! snyggt med blåa tändkablar smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!

Trucker
1 220 Inlägg
12 oktober 2009
blev ju fint d där! ett extraktor rör på de där så tongue vill oxå ha en 240 å greja med

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 409 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
te_wik Ja tack..det har jag lärt mig efter dispyterna man hade med snön ifjol tongue

Robban_89 Man tackar...snyggare skall det dock bli..har ett "tillsnyggningskit" liggandes där man klär in kablar och gör snyggt. Sen blir det ju inte fulare med ett extraktorgrenrör heller framöver smile

rehborG Tackartackar smile Jo..synd bara att de är mer turkosa än blå. Hade de varit i samma färg som silikonslangarna så hade det varit optimalt tongue

teamvolvoracing Tackartackar smile Bara att skaffa en 240 det..jag kan följa med och kika om du hittar någon big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

.......
2 655 Inlägg
13 oktober 2009
AirOne skrev:
te_wik skrev:
AirOne skrev:

Man tackar smile

Kommer inte ihåg ifall du skrivit nå om de men tänker du köra utan kamremskåpa?

Mvh Tommy

Nej fasen..det har jag inte skrivit nåt om tongue Nej..jag hade ju en kamremskåpa men den slet någon sönder när toppen byttes.roll (..och det var inte jag. Förstår inte varför man inte kan handskas lite varsamt med grejer ibland men..aja..toppen blev i alla fall bytt som sagt..)
Skall få tag i en ny så fort jag hinner. Skall på skroten och höra mig för efter en växellåda för billig peng, så jag tar det på samma gång.

sluta gnäll och gör de bättre själv då iställe. den var ju för faan trasig redan innan för att NÅGON hade monterat den fel när han hämtat den från skroten så kamdrevet hade skavt hål.. därför gick den sönder.

Forummoderator
26 409 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
beemern skrev:
AirOne skrev:
te_wik skrev:

Kommer inte ihåg ifall du skrivit nå om de men tänker du köra utan kamremskåpa?

Mvh Tommy

Nej fasen..det har jag inte skrivit nåt om tongue Nej..jag hade ju en kamremskåpa men den slet någon sönder när toppen byttes.roll (..och det var inte jag. Förstår inte varför man inte kan handskas lite varsamt med grejer ibland men..aja..toppen blev i alla fall bytt som sagt..)
Skall få tag i en ny så fort jag hinner. Skall på skroten och höra mig för efter en växellåda för billig peng, så jag tar det på samma gång.

sluta gnäll och gör de bättre själv då iställe. den var ju för faan trasig redan innan för att NÅGON hade monterat den fel när han hämtat den från skroten så kamdrevet hade skavt hål.. därför gick den sönder.

Aja, har du sagt det så. Sen skrev jag faktiskt "aja..toppen blev i alla fall bytt som sagt", vilket betyder att det inte spelade så stor roll..roll

Forummoderator
26 409 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Update 62

091013

Skall uppdatera listan över saker jag ska göra nu när man avverkat ett par projekt. Vissa saker är lite större, andra är lite mindre. Visserligen har jag fortfarande kvar saker på den redan existerande listan - detta VET jag om - men ibland trillar det in saker som måste göras, och listan får prioriteras om.
Listan finns på första sidan för övrigt..

Har annars fått ett litet paket idag. Inget stort, men naggande roligt. Inget är bestämt men bland annat så tänkte jag utsmycka bilen med en dekal..nånstans. Frågan är var?  Bakrutan är kanske rätt given?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/782652_f7890t.jpg
[Taget 091013]*..snacka om att driva med verkligheten..moahaha..*

Annars så är det inte så mycket. I morgon - den 14:e - skall jag försöka få tag i några vinterdäck hos en kontakt jag har. Han hade några på lager, så jag ska kika på dem och se om de faller mig i smaken.
Just ja!
Fick ju en dekal till också. Tror jag ska ha den på garageporten; 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/782654_8hzswk.jpg
[Taget 091013]*...lär ju nån avundsjuk riva bort efter ett par dagar på garageporten..*

9 Inlägg
14 oktober 2009
Har just läst igenom alla sidor, och det verkar ju bli hur bra som helst!
Crashade just min 244, så funderar också på att renovera!

Forummoderator
26 409 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Turboturre skrev:
Har just läst igenom alla sidor, och det verkar ju bli hur bra som helst!
Crashade just min 244, så funderar också på att renovera!

Man tackar. Ojdå..vad hände din 244 då? Vad för modell är det du har?

9 Inlägg
14 oktober 2009
En 244 GL -82, första snön kom idag och glad i hågen drog man ut med sommardäcken, slutade med att jag stod som ett fån i ett krondike.. Och lyckades träffa den enda stubben som fanns inom synhåll. Så knäckte hela framvagnen...
Senast redigerat av Turboturre (14 oktober 2009)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
14 oktober 2009
Turboturre skrev:
En 244 GL -82, första snön kom idag och glad i hågen drog man ut med sommardäcken, slutade med att jag stod som ett fån i ett krondike.. Och lyckades träffa den enda stubben som fanns inom synhåll. Så knäckte hela framvagnen...

Haha roll

Kul att du ska renovera den i alla fall! smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Avstängd
12 Inlägg
14 oktober 2009
jag gillar bilen stenhårt men inte dedär med amerikafront.. nej de går inte hem, synd att de ska bli så:(

Forummoderator
26 409 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Turboturre Ajdå..lät ju mindre roligt. Men tur att det finns mycket reservdelar att få tag i. Skroten har massor, och har man lite kontakter så brukar man kunna komma relativt billigt undan.

Robban_89 Kan inte mer än instämma smile

Avstängd
12 Inlägg
14 oktober 2009
jaja..

Forummoderator
26 409 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Trocadero skrev:
jag gillar bilen stenhårt men inte dedär med amerikafront.. nej de går inte hem, synd att de ska bli så:(

Jo jag har förstått det. Och jag respekterar ditt tänkande. Jag avskyr amerikafronten till 240 i normala fall, men det är pga allt äckligt krom som det normalt sett är. Det brukar inte se klokt ut, såvida man inte har en annars väldigt kromad bil i övrigt.
Blir det som jag har tänkt, så kommer det bli annorlunda...sen att det oftast inte blir "precis" som man har tänkt..det är en helt annan historia tongue

9 Inlägg
14 oktober 2009
Mer bilder vill vi se! big_smile

Forummoderator
26 409 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Turboturre skrev:
Mer bilder vill vi se! big_smile

Det kommer. Jag lovar smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 oktober 2009
Hur går det här?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 409 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Hur går det här?

Mvh Tommy

Haha, otålig? tongue Blir nog uppdatering i helgen. Tänkte ta lite höstbilder på nuläget bland annat. Och så börja vinterrusta bilen smile

Sök