Tja, blånitade för ett par rådjur idag och fick plattor på däckena efter det. Relativt jobbigt att åka runt med då det blir obalans och skakar som fasen.
Därför undrar jag om man kan fixa det på något vis? Typ balansering eller nått.
Däckena är bara 100mil så jag köper inte gärna nya.
Om man hissar bilen och startar den och lägger i femman så hjulen snurrar rätt bra. Då borde man ju kunna ta ett svarvjärn och helt enkelt svarva av gummi tills det är någorlunda jämt och sedan skifta däck och göra likadant med de två som är kvar.
Du kan ju hänga upp dom i en svarv om du vill Fast då kan du ju lika gärna låna en annan bil och svarva med den istället Men vad fan är blånita för någe?!
Om man hissar bilen och startar den och lägger i femman så hjulen snurrar rätt bra. Då borde man ju kunna ta ett svarvjärn och helt enkelt svarva av gummi tills det är någorlunda jämt och sedan skifta däck och göra likadant med de två som är kvar.
så slinter du så har du punka o svarvjärnet fast skjutet i pannbenet njaa dålig ide .. gasa runt i en rondell nån natt iställe den åker du åt andra hållet när de känns jämt o fint haha
Hur jävla mycket bromsade du och hur jävla fort åkte du när du gjorde det? Jag har aldrig lyckats bromsa däck så platta att det skakar nämnvärt även om jag provat nita i 140.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Hur jävla mycket bromsade du och hur jävla fort åkte du när du gjorde det? Jag har aldrig lyckats bromsa däck så platta att det skakar nämnvärt även om jag provat nita i 140.
Körde i ca 90. Men det är friktionsdäck med väldigt mjuk gummiblandning, därav plattorna.
så slinter du så har du punka o svarvjärnet fast skjutet i pannbenet njaa dålig ide .. gasa runt i en rondell nån natt iställe den åker du åt andra hållet när de känns jämt o fint haha
Hmm, nja. Jag låter polarn hålla i järnet istället.
Det värsta som kan hända är ju att det går åt h-vete;)
Annars får jag väll ta en tur till ana-leveransservice och fråga om dom kan fixa det.
Glöm de där med o svarva av sdäcken haha Det är bara bita i sura äpplet, förövrigt vad har du för däck som kostar 2500kr styck som du har på en saab från 85? Låter påkostat
Glöm de där med o svarva av sdäcken haha Det är bara bita i sura äpplet, förövrigt vad har du för däck som kostar 2500kr styck som du har på en saab från 85? Låter påkostat
Inga som helst problem med att svarva däcken raka - finns många däcksfirmor som gör just detta på beställning. Att burna ner dem till rundhet funkar ej då däcken följer marken = ännu större platta.
hehe okej:P
Nu räknar du galet, det är fyra däck på en bil;)
1250/st.
Blizzak nånting heter dom.
okej, å alla däck plattade pga ett rådjur?? då har du blivit lurad uta helvete
Inga som helst problem med att svarva däcken raka - finns många däcksfirmor som gör just detta på beställning. Att burna ner dem till rundhet funkar ej då däcken följer marken = ännu större platta.
mvh Kristian
Aha, tack för den infon:) Får se om dom borta på ana kan fixa det billigt då.
Jag tycker de har i stort sett allt och lite till där så:)