Tjenare. jag såg att det fanns på tok för dåligt med volvo pv renoveringar som blivit färdiga. typ 0 stycken om jag räknat rätt. själv så har jag påbörjat en som ska vara färdig i sommar. Jag ska lägga in mycket mer bilder och skriva text om dom när jag bara har fört över dom ifrån min telefon. det är inga dåliga bilder med telefonen om ni nu tror det.
Inköpt: 2008-10-27 utanför jönköping Påbörjad: 2008-11-08 i en kompis garage. Numera finns den i eksjö i ännu ett annat garage pga olika omständigheter så som bättre golv (grus till betong). Tätare dörrar, fast andå kallt. bättre belysning, dock inte bra. Dyrare, innan va det gratis. Mer folk man känner i garaget och sen att kunna ha mycket mer saker i garaget. (större)
//Danne
nyss hemkommen. 10 minus ute och sommardäck på släpet. spännande när dragbilen släpper loss på 4:an också. en helt original volvo s70 med 139hk.
motorn. stått stilla sedan 1991.
full med fågelskit också. stått på loge vid den lokala samlingspunkten för fåglar.
Jag lider för övrigt av misantropi när jag jobbar, schitzofreni när jag tänker
och bestialiskt våld när jag inte får bort en mutter.
mkt fint, gissar på att färgerna blir svart, vitt och rött?
hmmm vem är du igetligen....känner du mig. ha ha. jo det ska bli mattsvart lack. röda fälgar och vita däcksidor men jag tror däcksidorna får vänta. jag ska givetvis ha moon kapslar på också på navet.
om det skulle vara så att du behöver delar så kan jag tipsa om en kille som har det mesta till pv ( ja ,volvo av äldre modeller överhuvudtaget tillochmed ). Hör av dej via pm så får du hans nummer om det är intressant.
det här är väl allt som hänt nu i veckan och förra helgen. nu i helgen ska man ju till elmia och sådant så då blir det väl bara lite arbete på söndag kan jag tänka.
svetsat igen hålen på fronten och monterat fronten på bilen. fronten ska lackeras separat när det är dax för lack. först ska skärmarna dit och allting ska ju spacklas.
svetsat och slipat igen hålen på sidorna där listerna har suttit.
svetsat,slipat och lackat hålen på huven och sidorna. även monterat huven. huven ska ochså lackeras separat när det väl är dax.
jag fick tag i 2 riktigt dåliga framskärmar. den här är värst. frågan är va dom har gjort med en skärbrännare på framkanten?
alla hål är spacklade.
lokaliserat va alla kablar är till för
svetsat hjulhuset bak.
svetsat hjulhuset bak
skrapar bort all underredsmassa från skärmarna.
ja det har varit stort strul med garagebyte osv men nu har jag massa nya bilder som jag ska fixa in snart. den är så pass färdig så det bara är slipning och spackling kvar innan lack.
//zzuxx
kolla på classicbildelar.com de har massa fräna grejer. köpte mina lyktkepsar där, speglarna, kepsarna te speglarna o ett sånt luftfilter de e på länken över.. rekomenderas starkt...