Äntligen är det färg på den invändigt! Har hållt på hela dagen och gjort av med 3 liter färg! Fy fan rent ut sagt va drygt det var att få färg överallt.. Tyckte att bilen var färdigsprutad, sen tog jag fram en ficklampa och började kontrollera och det lyste ju igenom grönt överallt så det var bara att fortsätta! Inte lätt att få det blankt överallt då det hinner torka innan man målat klart på ett ställe och då blir det torrsprut direkt när man målar i närheten, så speciellt nöjd med "finishen" är jag ju inte men å andra sidan så vet man ju inte hur mycket man tänker på det när bilen är ihopskruvad! Ni som gnäller på att nån tar bra betalt för att lacka en bil invändigt med mer massa rör hit o dit! Ni har inte en aning om vilket jävla jobb det är o få det dugligt! Jag lackar hellre 3 bilar utvändigt än lackar min fiat invändigt en gång till kan jag säga!
Så här blev det iaf (tur att man har dålig kamera)
Då jag inte hittade nånstans där sådana såldes så svarvade jag egna!
Jag vet inte om jag missuppfattat nåt, men ska inte den här typ fastna där man sätter den? (köpt på Bilbuttericks(biltema), vart annars) och nej det var inte dammigt under!
Biltema måste ha bytt tillverkare på tejpen för jag har använt den förr och då var nästan åt andra hållet, att den fastnade som fan om man lät den sitta nån dag! Den här ramlar ju av istället!
Farbrorbozze: Hur gick det? Måste ha vart ett helsike att orka hålla i borrmaskinen? Eller du kanske använde pelarborr?
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 535 Inlägg
20 januari 2012
JonR skrev:
Kul att ni gillart!
Biltema måste ha bytt tillverkare på tejpen för jag har använt den förr och då var nästan åt andra hållet, att den fastnade som fan om man lät den sitta nån dag! Den här ramlar ju av istället!
Farbrorbozze: Hur gick det? Måste ha vart ett helsike att orka hålla i borrmaskinen? Eller du kanske använde pelarborr?
Mvh/Jon
jag förborrade med en 6mm borr , sen körde jag lagomt långsamt med makita-skruvdragare, min pelarborr varvar lite för mycket för hålsåg tyvärr, finns bilder i min cheva-projektråd.
Senast redigerat av farbrorbozze (20 januari 2012)
Ditt projekt ser helt fenomenalt bra ut, men jag som så många andra är inte det minsta avundsjuk på att du fick lacka den invändigt Keep up the god work!!
Ljusblåa i mitten på bilden är ju perfekt!! alt den typ ljusbruna som ligger en bit ner i högen! Riktigt coolt bygge förresten (en av dom som följer bygget i det tysta)!!
R.I.P Osama Bin Laden (Hide & Seek Champion 2001 - 2011)
R.I.P Steve Jobs 5 oktober 2011 (Mr.Iphone)
19-12-11 The day GM killed Saab