3194
Sök

300 kr skillnad, är det värt det?

91 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
Hej. en snabb fråga om dessa två huvudenheter.

Lyckas inte länka till dem på www.nardik.se men det går snabbt att leta fram dem på deras sida.

Pioneer DEH-30MP

Kostar 1495:-

Pionerr DEH-P4800MP

Kostar 1795:-

Vilken rekomenderar ni att köpa?

Vad är den märkbara skillnaden mellan dessa två enheter?

Skall antagligen köpa till baslåda och slutsteg i framtiden om det nu kan ha nån betydelse för val av enhet.

Tacksam för svar så fort som möjligt.

MVH David

1 634 Inlägg
28 mars 2006
Tja skillnaden är uppenbar. Det står jue på specen. _Den dyrare har: Möjlighet till Fjärrkontroll, Filter för subbas (du kan sitta där fram och lyssna när du ställer in subbens delning = mkt bra), nyare EQ (hette iaf +), möjlighet för ipod.

Väl värt den extra pengen.

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

kungen
31 Inlägg
91 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
andreas_gbg_ du säger att den dyrare har möjlighet till fjärrkontroll men jag uppfattar det så att båda enheterna har det, står iaf det på båda.

Tack för svaren iaf.

Om någon har någon bra huvudenhet att rekomendera i ungefär samma prisklass är det mycket välkommet.

Tack

MVH

[Edit:] Kenwood KDC-W6031 kanske kan vara något? www.nardik.se
Senast redigerat av Electronicd (28 mars 2006)

458 Inlägg
28 mars 2006
Electronicd skrev:
andreas_gbg_ du säger att den dyrare har möjlighet till fjärrkontroll men jag uppfattar det så att båda enheterna har det, står iaf det på båda.

Tack för svaren iaf.

Om någon har någon bra huvudenhet att rekomendera i ungefär samma prisklass är det mycket välkommet.

Tack

MVH

[Edit:] Kenwood KDC-W6031 kanske kan vara något? www.nardik.se

Alltså det beror ju lite på vad du skall ha för grejer i bilen, vill du kunna koppla in typ IPOD eller
hur mycket du vill kunna ställa in ljudet framifrån o.s.v??

91 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
Ja, det är klart, lite dumt av mig.

Skall ha detta i min Corvette C4 och vet inte riktigt hur mycket plats jag kommer ha för eventuella basar, är ju inte vidare mycket plats. Hur ordentliga basar/bas klarar en sådan här huvudenhet att driva? Eller måste jag ha slutsteg också?

Ipod och liknande är inte intressant vid mitt köp av enhet, vill kunna reglera bas, diskant och så från enheten.

Ni får ursäkta om jag är lite dryg... är inte så jätteinsatt i det här med ljudsystem men försöker snappa upp så mycket som möjligt.

Tack

MVH

91 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
Njaa, design är inte så vidare viktigt, bilen är ju ändå inte vidare flashig innuti så det kan även vara någon enkel design.

Ja, jag har alltid trott att man behöver steg för att driva en eller flera basar bra men har blivit lite osäker när jag kikat runt lite på nätet... men ett steg och någon ordentlig bas/basar kommer antagligen att läggas till till ljudanläggningen senare.

[Edit:] (Svar på ett inlägg som tydligen togs bort direkt...)
Senast redigerat av Electronicd (28 mars 2006)

458 Inlägg
29 mars 2006
Electronicd skrev:
Ja, det är klart, lite dumt av mig.

Skall ha detta i min Corvette C4 och vet inte riktigt hur mycket plats jag kommer ha för eventuella basar, är ju inte vidare mycket plats. Hur ordentliga basar/bas klarar en sådan här huvudenhet att driva? Eller måste jag ha slutsteg också?

Ipod och liknande är inte intressant vid mitt köp av enhet, vill kunna reglera bas, diskant och så från enheten.

Ni får ursäkta om jag är lite dryg... är inte så jätteinsatt i det här med ljudsystem men försöker snappa upp så mycket som möjligt.

Tack

MVH

Ja, du får ju ha slutsteg om du skall ha basar i bagaget.. typ 6,9" och disk. os.v kan du ju driva
med själva huvudenheten om det nu finns någon effekt från den (finns på de flesta). Om det inte
finns så mycket plats där bak och inte är så himla noga så kanske du skall satsa på ett ordentligt
ljud inne i själva cupén? Ex. bra 6,9" och bra framsystem o.s.v.. När det gäller val av huvudenhet
spelar ju det egentligen inte någon roll vad du köper av de elternativ du anget om inte ipod och
aux ingång som krävs för ipod inkoppling inte är så noga..

Hoppas det klarnar lite?
Lycka till!

Sök