3828
Sök

Material att använda som "dämpning" i dörrar?

Saaboholic
3 129 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Tjena.
Polare håller på med ett litet ljudbygge i sin bil och undrar då vad man skall använda för dämpning i dörrarna? Då det nu vibrerar mkt osv och man vill framhäva ett fylligare ljud istället för skrammel.

Bilen i fråga är en 9-5 sedan av 99 årsmdl och det är 6.5or i dörrarna.

"Liberty of thought is the life of the soul"

37 Inlägg
24 mars 2009
Dynamat smile fina grejer de

6 558 Inlägg
24 mars 2009
jag har m1-mattor från brl i min bil är så suveränt + att dom bygger bara 2mm ...Nu har dom ett stor-pack med 40 ark för 1995:- köp ett sånt å du lär inte ångra dig mvh:D
Senast redigerat av racer-putte (24 mars 2009)

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Saaboholic
3 129 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Tackar för tipsen:)

"Liberty of thought is the life of the soul"

7 275 Inlägg
24 mars 2009
Antingen köper du Dynamat/m1/osv, dvs butyl?mattor med ett lager aluminium ovanpå eller så köper du asfaltsmatta.
Butylmattorna är MYCKET mer lättarbetade, väger mindre och kräver inte lika försiktig montering.
Asfaltsmatta är MYCKET billigare, men man måste se till att ytorna är ordentligt rengjorda och att man helst värmer med en värmepistol under monteringen.

Basknarkare
470 Inlägg
24 mars 2009
jag slår också ett slag för m1-mattorna smile sitter dubbla lager så gott som överallt med den tjocka (4mm?) inte mycket som flexar förutom taket som ja inte rivit än sad

Team Carbonize

Random Hero
4 047 Inlägg
24 mars 2009
biltemas dämpmatta funkar helbra !

Dog food lid. Backwards

ljudfantast
1 372 Inlägg
25 mars 2009
DusanMandick skrev:

4mmaren är kalas

16 197 Inlägg
25 mars 2009
Stejfaan skrev:
jag slår också ett slag för m1-mattorna smile sitter dubbla lager så gott som överallt med den tjocka (4mm?) inte mycket som flexar förutom taket som ja inte rivit än sad

1 lager me den "tjocka" M1 mattan dämpar bättre än 3 lager me 4mm "asfaltsmatta"..   har själv gjort tester på de.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Random Hero
4 047 Inlägg
25 mars 2009
michieff skrev:
DusanMandick skrev:

4mmaren är kalas

tkr ja me, fast den lossar lite om de e rikigt kallt ute tongue

Dog food lid. Backwards

247 Inlägg
26 mars 2009
hör med jimmy på blekinge bilradio han har en riktigt bra dämpmatta du slipper värma bara klistra ditt men visst de är nån krona dyrare men det går ju på ¨kanske en tiondel av tiden smile så värt det är de defenitivt ja ska själv beställa de nån dag nu framöver

:):) 740:):)

Basknarkare
470 Inlägg
26 mars 2009
evilaudio skrev:
Stejfaan skrev:

1 lager me den "tjocka" M1 mattan dämpar bättre än 3 lager me 4mm "asfaltsmatta"..   har själv gjort tester på de.

Mm okej smile och möe smidigare med smile bara smäcka på big_smile

Team Carbonize

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
26 mars 2009
Jag kör med asfaltsmatta från mekonomen, funkar svinbra. Billigt är det också smile
Senast redigerat av andino (26 mars 2009)

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

Sök