2616
Sök

Lite hjälp med 850 2.0T

drifter
95 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
med andra ord det är en italienare... det sitter väl en turbo som heter 13g i. hur höjer man laddet på en sådan och om det går? går det skruva på WG-staget lr är det som volvo 940 ltt ett t-kors som gäller?
och går det ha öppen dump utan vidare ingrepp? mvh....
Senast redigerat av Chrille855 (24 mars 2009)

//Chrille

1 353 Inlägg
24 mars 2009
inget av de.. du ska chippa bilen och inte hålla på o pilla med massa fuffens..
om detta e en såkallad skitbil som du inte bryr dig om ifall du spränger i bitar så tar du bara bort mv och sätter dit en pysventil istället så får du pysa upp till önskat ladd. eller ett t-kors för den billiga varianten.. vill du köra riktigt snålt så drar du wg-slangen och håller ett öga på laddet så går de köra den så också..
iomed att du har elektroniskt styrt laddtryck så händer inte mycket när du spänner wg. så vida inte du spänner den så mycket att grundladd är mer en org ladd..

EDIT:
angående öppen dump. ja visst kan du sätta in de. men bilen kommer inte gå bättre.

MVH
Senast redigerat av Crille88 (24 mars 2009)

drifter
95 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Crille88 skrev:
inget av de.. du ska chippa bilen och inte hålla på o pilla med massa fuffens..
om detta e en såkallad skitbil som du inte bryr dig om ifall du spränger i bitar så tar du bara bort mv och sätter dit en pysventil istället så får du pysa upp till önskat ladd. eller ett t-kors för den billiga varianten.. vill du köra riktigt snålt så drar du wg-slangen och håller ett öga på laddet så går de köra den så också..
iomed att du har elektroniskt styrt laddtryck så händer inte mycket när du spänner wg. så vida inte du spänner den så mycket att grundladd är mer en org ladd..

MVH

Den är redan chippad till 240 hk... med ett ladd på 0.6-0.7 tänkte om det gick sparka upp lite till... e inte så haj på 800 serien

//Chrille

1 353 Inlägg
24 mars 2009
laddar den bara 0,6? eller e de nån skum mätare.. min bil(2,3 turbo med 15g) laddade 0,6 org. och det sägs enligt papper ge 225hk. chippad laddar den 1,1-1,2.

men som sagt klart du kan spänna wg lite men du kommer bara få tidigare laddtryck.. och lite högre peak. MV kommer ändå styra laddet till det som e programerat i boxen/chippet..
vet inte va dom 13g klarar men skulle tro att den redan e sprickfärdig så mer ladd tror ja inte kommer ge nån effektvinst utan bara värme..

drifter
95 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Crille88 skrev:
laddar den bara 0,6? eller e de nån skum mätare.. min bil(2,3 turbo med 15g) laddade 0,6 org. och det sägs enligt papper ge 225hk. chippad laddar den 1,1-1,2.

men som sagt klart du kan spänna wg lite men du kommer bara få tidigare laddtryck.. och lite högre peak. MV kommer ändå styra laddet till det som e programerat i boxen/chippet..
vet inte va dom 13g klarar men skulle tro att den redan e sprickfärdig så mer ladd tror ja inte kommer ge nån effektvinst utan bara värme..

enligt uppgift skall 13g stå pall för 260hk... det är ju möjligt att laddet är nedställt jag vet inte det är inte min bil... vet inte om det sitter laddmätare i lr om det är en ren gissning från killens sida att den laddar 0,6...

//Chrille

1 353 Inlägg
24 mars 2009
okej okej.. ja jag vet inte som sagt va turbo klarar att leverera. men 240hk sägs de att bsr steg 1 ska ge.
fantasi siffror som allt annat men ändå.. som sagt en laddtrycks mätare är regel 1 om man ska pilla me laddet så man vet hur mycket man ökar.. 1hekto 2 eller 3 e kanske där man ska hålla sig då man inte vet hur mycket bränsle spridarna levererar.

Sök