Gah, länge sen jag uppdatera så jag hinner inte skriva allt som hänt, men i korta drag så..
pressade i bussningar i tordagskväll och det gick bra med sillent blocken och senbärarmarna och då följde jag instruktionerna som följde med från millway utan att dubbelkolla mot bakvagnsbryggan och då pressades 2 bussningar i åt fel håll!

så jag blev tvungen och såga av dom och knacka ur! Så jag hörde av mig till dom och dom skickade nya i fredags så dom SKA komma imorrn.. har en bit av bussningen och stålhylsan kvar så den gick att montera.
Sen på fredan kom emil och hjälpte till å plocka upp bakvagnen med nya bromsrör och slangar och efter lite åtdragning av bromsrör så kunde vi bogsera hem bilen till emils garage. För där skulle vi bygga om och förstärka fjädertornen i bak för att få dit de nya coiloversen!

Sen hjälptes vi åt jag, emil och lillebrorsan hans jonte att plocka ner bakvagnen igen och sedan pula ner tanken, lite struligt då det är dubbla 15mm pexslangar dragna till soppan som är rätt styva sen filter mm men det gick bra det med.
Sen jobbade vi alla tre hela lördan och söndan för att få det färdigt med fjäder tornen, och resultatet blev riktigt jäkla bra! behövde inte kompromissa med något och det blev nog lite över förväntan nästan! med mycket extra plåt och svetsning av alla originalskarvar.
Men bilen står kvar då det kommer nya bussningar till bärarmarna som ska dit imorrn sen ska infästningarna till krängaren bak förstärkas rejält! då original gick sönder förra året.. det kommer också bli grymt bra!

Sen tillbaks med bakvagn och tank mm.. så den kommer nog bogserass därifrån på tisdag och det går som det är tänkt. blir en sväng till uppsala imorrn efter jobbet för att köpa nya fästen till krängarna på bmw mm.
pressar i nya sillentblock
på plats, stumt!!
helvetet som inte stämmde med beskrivningen.. dumt å lita på ett papper, skulle dubbelkollat själv innan. den vänstra skulle vart tvärt om för att passa.
bärarmarna tillsnyggade med färg och nya rör å slangar..
på plats!
bakbakvagn och tank nere,
underredsmassa skrapad och tankpåfyllning med slangar och avluftning borta.
kapat ur baljan och kapar upp tornen.
uppkapad och inbankad.
funkar braa!
punktat dit ett till lager, nu med 2mm plåt.
första biten på plats.
nästa
emil som ett stök innan baljan rykte!
3mm plåt upp till, sen hela "krysset" som kapades upp är ingenlagt med svetsen och nerslipat. helsvetsat alla originalskarvar utefrån..
starkt ska det bli!
nästan färdigt
vart lite dåsiga!
emil och jag på andra sidan..
samma på nästa sida.
jonte å emil våldtar tornet från bägge håll!
färdig kapat och slipat, på kitt.
färdig kittat i huljulhusen, sen blev det primer på.
letade dit sig ett stag mellan tornen med!
även kitta insidan.
stabilt va ordet!
så vart det!
fick tyvär ingen bild då primen åkt på men men. jääkligt stöddigt! kommer bli fint med nya väghållningen.
hittade även ett par fina däck i verkstan som skulle fylla ut fint!
imorrn blir det fortsättning då fästena till krängarn ska få smaka!