4052
Sök

Sjukt förbannad!

12 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Uppkörning idag, kommer dit till vägverket och det kommer fram en 55 årig kärring med ett leende på läpparna, jag blir glad hoppas hon säger mitt namn, och JA hon ropa upp mig.
Gjorde säkerhetskontroll osv allt gick bra. Körde i 15 min, snackade lite.
Sen helt plötsligt blev helt jävla knäpptyst och sa fan ingenting förutom vart ja skulle köra.
När ja låg i 45 på 50 väg och hade en lastbil bakom SOM SÅKLART TUTAR och är jävla dum i huvet, såklart ja inte får gasa på bara för det, så ja lägger mig precis på 50. Körde förövrigt i 80 på 90 väg, 70 på 80 väg osv. Tyckte det gick skapligt bra. Så kommer vi tillbaks till vägverket, och hon säger "såklart är inte din körning godkänd"... okej vafan? hon säger ja kör i "min egna lilla pluttefart" och irriterar andra förare och hindrar trafiken och sådär, sitter och bara klagar klagar klagar. Vafan få dig ett knull kärringjävel och flyg iväg tänkte jag bara. Bara för ja kör i 5~10 km mindre än hastighetsbegränsningarna så åker ja i min egna lilla pluttefart. och även när ja låg i 50 på en vanlig 50väg så kör lastbilen om mig på en grymt smal väg, helt jävla dum i huvet. haha, tror ja börjat utveckla sjukdomen damp efter denna dagen.
En sak till, alltid vid dom obevakade övergångsställena så bromsade jag ner 10km ungefär, ändå om ja såg det inte kom någon för och visa uppmärksamhet. Hon bara "nu får du nog gasa, kör kör kör"

Tycker ni inte det är fel och klanka ner så mkt?

DFFL
9 020 Inlägg
25 mars 2009
Du åkte ju i din egen lilla pluttefart.
Håll hastigheten istället.

Och förövrigt: http://www.garaget.org/blog.php

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 mars 2009
Det kan vara så att du blev för nervös, när du kör upp, du får köra på samma sätt som du hade haft körkort i 10 år, prata med henne, skratta gott, köra rätt tillåten hastighet, inte mindre om det inte finns någonting som tvinga dig att köra saktare.
Hon säkert inse att du inte var klart för det.
Gör om, gör rätt. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sanizz
25 mars 2009
Hade inte gett dig körkort heller om jag varit hon.

typ..eh..va?
582 Inlägg
25 mars 2009
alain skrev:
Det kan vara så att du blev för nervös, när du kör upp, du får köra på samma sätt som du hade haft körkort i 10 år, prata med henne, skratta gott, köra rätt tillåten hastighet, inte mindre om det inte finns någonting som tvinga dig att köra saktare.
Gör om, gör rätt. wink

Verkligen? tongue...tycker det är rätt många av dom mer erfarna bilförarna som slarvar med det mesta i trafiken tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 mars 2009
Det hade nog hjälpt om du pratat med henne och förklarat varför du tyckte att det var lämpligt att gå ner i rullstolstempo vid varje övergångsställe. Du ska ha uppmärksamhet utan att gå ner i myr-fart faktiskt. Däremot ska du ju sakta ner i god tid OM du ser att det finns risk för någon övergång.
Sen ska man ju hålla hastighetsgränsen, om inte ska du ju säga varför du valde att ligga under gränsen (t.ex. för dåligt väglag).
Hon är ju ingen mind-reader tongue

2 337 Inlägg
25 mars 2009
Är det 90 så håll 90 om inte särskilda skäl föreligger. Kommer det ingen vid övergångsstället, håll hastigheten. Finns bättre sätt att visa att man är uppmärksam än att ställa sig på hejdarna. Jag tycker det var en rättvis bedömning av uppkörningskvinnan. Mina $.02.

http://www.garaget.org/blog.php hade passat bättre, som FireTraXX påpekade.

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 mars 2009
sweetrob skrev:
En sak till, alltid vid dom obevakade övergångsställena så bromsade jag ner 10km ungefär, ändå om ja såg det inte kom någon för och visa uppmärksamhet. Hon bara "nu får du nog gasa, kör kör kör"

Tycker ni inte det är fel och klanka ner så mkt?

Varför sakta ner farten 10km extra när du ser att det ändå är lugnt? Visar ju bara på osäkerhet och dumhet.

Finns inget mer irriterande än folk som kör lite för sakta.

Finns ju marginal på mätaren också för att du ska kunna köra med lite andra däck så är det 50 åk 50.

Kör själv efter gps och på vinterdäcken med originaldimensioner så kan jag köra 98 på mätaren och köra lagligt 90. I själva verket kanske du körde 35 på på 50-väg och det gör inte ens gubbarna i stan som man önskar livet ur när man kommer bakom wink

Följ trafiken och stirra dig inte blind på mätaren. smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 mars 2009
Roz-104 skrev:
alain skrev:
Gör om, gör rätt. wink

Verkligen? tongue...tycker det är rätt många av dom mer erfarna bilförarna som slarvar med det mesta i trafiken tongue

He-he, det var bara ett exempel, slarva kan du också göra efter. tongue

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Avstängd
519 Inlägg
25 mars 2009
hahahaha "Vafan få dig ett knull kärringjävel" big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
25 mars 2009
Fast man ska ju inte hindra trafiken heller liksom... så att köra för sakta är ju inte heller något bra.

Som sagt, kör precis enligt hastigheten, var precis så att man kan tro att du haft körkort hela livet o.s.v.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 mars 2009
Det är väl helt rätt bedömmning? Det finns inget mer störande än när någon ligger 40 på 50 väg, speciellt inne i stan osv där det inte finns en chans att köra om.

Att du kör under den tillåtna hastigheten och dessutom saktar ner för hinder som kanske uppstår ger intryck av osäkerhet.

Boka en ny uppkörning, kör 50 på 50 väg osv och låt körningen bara flyta på.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

807 Inlägg
25 mars 2009
Det räcker med bromsklossar på våra vägar, tycker hon gjorde helt rätt. Håll hastigheten nästa gång...

I'd rather die like a man, than live like a coward

typ..eh..va?
582 Inlägg
25 mars 2009
alain skrev:
Roz-104 skrev:
alain skrev:
Gör om, gör rätt. wink

He-he, det var bara ett exempel, slarva kan du också göra efter. tongue

Jo jo, alla gör vi "misstag" ibland :p

Men, min körlärare, tror (antar) jag att det va, sa att det är minst lika många som kuggar på att dom kör för sakta på vägarna. Alla är livrädda för att bli kuggade när dom kör för fort, och därför ligger man alldeles för sakta. Men som du själv har märkt, det godtar dom inte heller.
Så som någon sa tidigare, är det 90 - håll 90. Och var inte rädd för att råka överstiga hastigheten, dom kuggar dej inte för att du råkar komma upp i 95 nån enstaka gång, däremot om du ligger konstant i 95 så...tongue
Senast redigerat av Roz-104 (25 mars 2009)

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

blacken
25 mars 2009
Du hade nog otur och fick en grinig kärring som inte fått något på länge. Jag tycker att du gjorde helt korrekta bedömningar, skyltarna anger ju dom bekant högsta tillåtna hastigheten, inte att du måste hålla den aktuella siffran ( inom rimliga gränser förstås). Så att ligga en 5-10 pinn under ska vara godkänt speciellt om dom nu tjatar och skriker om miljön i den utsträckning som dom gör, typ eco driving och andra fi"""s hyss..

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 mars 2009
Det värsta som finns är ju folk som kör under hastighetsbegränsningen.....

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Muttley
25 mars 2009
Jag måste tyvärr underkänna dig för din otroligt usla rubrik, du kan läsa reglerna. hur klarade du teoriprovet när du inte läser här:) du kan inte bara slänga dig in.

så lite mer klagan.

kör inte som lilla putte smile du stör trafiken.

Administratör
11 960 Inlägg
25 mars 2009
Jaja, gör om gör rätt.

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök