Hängde precis i min motor i 740n efter lackat motorutrymmet, motorn har inte varit igång på 2 år så jag kunde tänka mig att den skulle vara seg och så men den startade utan problem. Men först blev den jätte varm, den kokade inte men blev as het så man kunde inte skruva med den när man stängt av den. Jag tänkte att tändningen måste vara fel och mycket riktigt, det var den. Den stod på typ 5 Grader men ska vara på 12 Grader så ändrade det och märkte klar skillnad. Men nu till problemet, den blir fortfarande lite varm, termostaten kanske ? Fast då är det underligt att jag får kupévärme. Sen när jag startar den på morgonen säger vi så bluddrar den igång, när den väl kommit igång (tror man) börjar den vandra på tomgången, ganska mycket. Ställde då in tomgången på lite lägre men ingen skillnad. Sen är den jätte svårstartad och tjurig när den är varm. Vad kan vara felet ?
Mvh Emil
Edit : Hade postat i annan del av forumet innan jag insåg att det nog är i denna del frågan ska vara
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Termostaten har ju inget med motorn att göra egenligen, den reglerar coupe´luften. Men kolla upp tempgivaren om du har nån sån..går den att starta lätt efter ett tag när värmen sjunkit?
vad är det för motor? bilen på din sida är ju en insprutare!?!?
Termostaten har ju inget med motorn att göra egenligen, den reglerar coupe´luften. Men kolla upp tempgivaren om du har nån sån..går den att starta lätt efter ett tag när värmen sjunkit?
vad är det för motor? bilen på din sida är ju en insprutare!?!?
Oj förlåt, glömde visst skriva i rubriken men det är en B230F och ja det är en insprutare ? Inga konstigheter. Vattenpumpen går som den ska. Och jaa så fort motorn svalnat så går den lättare att starta.
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
LH2.2 på den antar jag eftersom du säger att du ställer in tändningen (LH2.4 ställer in tändningen själv). Kolla så att alla givare är hela och ger rätt värden. Kolla lambdasond och mät upp databoxarna. Vet inte om hallgivaren kanske kan ge dessa symptom.
Okej, får kolla. Men då undrar ju jag förstås hur det har gått ihop sig att det har pajjat iochmed att motorn inte varit igågn på 2 år och inte suttit i bilen det senaste halvåret. Och när jag ställde in den så funkade allting som det skulle :S För ingeting kan ju stå och gå sönder ..
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Termostaten har ju inget med motorn att göra egenligen, den reglerar coupe´luften. Men kolla upp tempgivaren om du har nån sån..går den att starta lätt efter ett tag när värmen sjunkit?
vad är det för motor? bilen på din sida är ju en insprutare!?!?
Skulle inte vilja vara motor i Din bil.....
e du dum i huvet lr? du kan köra UTAN termostat om du så vill...
Termostaten har ju inget med motorn att göra egenligen, den reglerar coupe´luften. Men kolla upp tempgivaren om du har nån sån..går den att starta lätt efter ett tag när värmen sjunkit?
vad är det för motor? bilen på din sida är ju en insprutare!?!?
Skulle inte vilja vara motor i Din bil.....
e du dum i huvet lr? du kan köra UTAN termostat om du så vill...
Du tror väl inte själv att termostaten sitter där för att reglera värmen i cuopen VA....??? i så fall ska du nog hålla dig till mopeder eller nåt...! Å vad har insprutningen att göra med att den blir Varm...???
e du dum i huvet lr? du kan köra UTAN termostat om du så vill...
Du tror väl inte själv att termostaten sitter där för att reglera värmen i cuopen VA....??? i så fall ska du nog hålla dig till mopeder eller nåt...! Å vad har insprutningen att göra med att den blir Varm...???
formulerade lite fel, menar att du kan köra utan termostaten om du så vill..å sen angående inspruten, så måste man ju fan veta vad för bil det handlar om, då förgasar å insprutmotoren har olika givare å skit som sitter på olika ställen. Så ligger det till benny! om mopeder håller jag tyvärr inte på med längre så du får försöka hitta nån annan som vill meka med din bonneflaka edit: förtydligande, köra utan termostat för att kolla vad som är fel!
Termostaten har ju inget med motorn att göra egenligen, den reglerar coupe´luften. Men kolla upp tempgivaren om du har nån sån..går den att starta lätt efter ett tag när värmen sjunkit?
vad är det för motor? bilen på din sida är ju en insprutare!?!?
Skulle inte vilja vara motor i Din bil.....
e du dum i huvet lr? du kan köra UTAN termostat om du så vill...
Ärligt, ta bort ditt konto från garaget din klåpare. Du bara sitter och gissar sen går till angrepp mot folk som kan. Termostaten reglerar väl för fan inte tempen i kupén eller? Din nolla! Köp en cykel!
e du dum i huvet lr? du kan köra UTAN termostat om du så vill...
Ärligt, ta bort ditt konto från garaget din klåpare. Du bara sitter och gissar sen går till angrepp mot folk som kan. Termostaten reglerar väl för fan inte tempen i kupén eller? Din nolla! Köp en cykel!
herregud, Såg du mitt inlägg din jävla luffare!? jag har vet väl hurfan det fungar då själv har haft F motor å gått igenom allt..okej misstake whatever.. Hjälp snubben med svar istället..
e du dum i huvet lr? du kan köra UTAN termostat om du så vill...
Ärligt, ta bort ditt konto från garaget din klåpare. Du bara sitter och gissar sen går till angrepp mot folk som kan. Termostaten reglerar väl för fan inte tempen i kupén eller? Din nolla! Köp en cykel!
herregud, Såg du mitt inlägg din jävla luffare!? jag har vet väl hurfan det fungar då själv har haft F motor å gått igenom allt..okej misstake whatever.. Hjälp snubben med svar istället..
btw så har jag en cykel
Du glömmer väl inte att byta till sommarluft i däcken då...Och naturligtvis..Ta ur termostaten ur röven så ska du se att nåt kul händer...!! blir väl som för alla småpojkar..du skiter på dig helt enkelt..!!
Asså vad e problem måste jag skriva igen lr!?!? är termostaten "paj" (öppetläge/stängt) då märker du ju fan det om det tar längre tid för att få upp värmen i bilen..har jag fel lr? men värmen finns ju enligt trådskaparen. Läs förfan snubbens problem
och varifrån får du värme in i bilen..från takluckan lr??
Asså vad e problem måste jag skriva igen lr!?!? är termostaten "paj" (öppetläge/stängt) då märker du ju fan det om det tar längre tid för att få upp värmen i bilen..har jag fel lr? men värmen finns ju enligt trådskaparen. Läs förfan snubbens problem
och varifrån får du värme in i bilen..från takluckan lr??
Jag får värme i min kupé från värmepaketet i alla fall.....
klåpare...
haha klåpare..värmepaketet drivs av luft lr?? idiot! Så du menar alltså att din värme kommer ute rakt genom värmepaket du har alltså inga "intag" lr slangar/rör..fränt