3880
Sök

Uppkörning med läraren

911 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
tjena, ska köra upp ganska snart å jag undrar,   När man kör med läraren, säger dom bara vart man ska köra ? t.ex  ahh, nu är vi på plats A , ta mig till plats B  , så man själv får ta reda på vägen, eller säger dom typ, aa här ska du ta höger, sedan åker du till vänster, ? ?????

pic up the phone, wazzzaaa

469 Inlägg
29 mars 2006
zortep skrev:
tjena, ska köra upp ganska snart å jag undrar,   När man kör med läraren, säger dom bara vart man ska köra ? t.ex  ahh, nu är vi på plats A , ta mig till plats B  , så man själv får ta reda på vägen, eller säger dom typ, aa här ska du ta höger, sedan åker du till vänster, ? ?????

de säger sväng vänter osv.. sen kommer de säga följ skyltar mot älvsjö tex..

911 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
okej,  tack för svaret !

1 417 Inlägg
29 mars 2006
Dom kan ju också fråga om du hittar till vissa platser, sen får du köra dit.
På uppkörningen har jag hört om folk som får köra dit dom bor, sen vända eller nått.

911 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
nice, hur länge varar uppkörningen ?

764 Inlägg
29 mars 2006
Min tog c:a 40-45 minuter.

TeQuilla

Mr
267 Inlägg
29 mars 2006
min tog typ 20-25 min.. körde hem, parkerade, körde lite landsväg, svängde vänster, vände och sen tillbaks..

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

433 Inlägg
29 mars 2006
Min tog typ en halvtimme..körde upp i en större stad som ja hade kört i så mkt..så då sa jag att jag hittade noll där så ja fick åka motorväg ut mot landet, vända på en åker och åka tillbaka igen..hehe..kontrollanten hade både haft en 940 GLT och bott på campingen här i byn..så han var skittrevlig å pratglad smile man ska snacka så mycket så möjligt med dom så går d bra wink

Kejsare
547 Inlägg
30 mars 2006
xBjorlingx skrev:
Min tog typ en halvtimme..körde upp i en större stad som ja hade kört i så mkt..så då sa jag att jag hittade noll där så ja fick åka motorväg ut mot landet, vända på en åker och åka tillbaka igen..hehe..kontrollanten hade både haft en 940 GLT och bott på campingen här i byn..så han var skittrevlig å pratglad smile man ska snacka så mycket så möjligt med dom så går d bra wink

Hört att man inte ska prata så jävla mycket med dom egentligen, får då kan dom missuppfatta det som att du inte har så mycket uppmärksamhet på körningen.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
30 mars 2006
Fernicus skrev:
Hört att man inte ska prata så jävla mycket med dom egentligen, får då kan dom missuppfatta det som att du inte har så mycket uppmärksamhet på körningen.

Det tror jag är väldigt individuellt.. Min visslade, höjde stereon och pratade om vädret hela tiden.. Trodde det skulle vara nervöst att köra upp men det var det inte! Tokskön gubbe!

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

911 Inlägg
30 mars 2006
Trådstartare
Nice.   Hoppas jag har tur med läraren tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
30 mars 2006
Jag, min körlärare och instruktören satt och tjötade som satan i bilen! Det var nog mitt livs roligaste upplevelse... Han totalt sket i min körning, dom pratade helt enkelt tongue

För övrigt så satt han och typ, ta vänster... -ja var var vi nu? tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

736 Inlägg
30 mars 2006
Hmm körde upp med en ganska tystlåten gubbe. Helt plötsligt sa han; "Jaha, då är det väl ungefär här du bor?". Tänkte inte så mycket på det så jag svarade mer eller mindre reflexmässigt "Ja". Han svara: "Jaha, då ska vi inte hit"

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
30 mars 2006
min uppkörning tog ungefär en 25 minuter...jag hade väldigt tur med:| det va cirkus på andra sidan parkeringen som slutade precis när ja kom så de va ungefär 100-150 personer på vägen...han bara garva åt mej för jag sa att det skulle hända o då sa han att chansen va liten...

Nknn
30 mars 2006
min uppkörning tog kanske 25 min.. Började med att jag fick kolla däckmönstret sen bar det av... Efter cirkus 3-4 minuter började han snacka med mig om vädret o allt fan, så jag tänkte.. vafan han bryr sig inte mer tongue.. så då släppte nervositeten också.. sedan fråga han om jag hitta till övik.. så jag började köra dit, svängde in på en mindre väg från landsvägen och fick backa där.. Srdan på vägen tillbaka så ringde hans mobil.. Så fråga han om jag hittade till videoteket i stan, och att han skulle avsluta samtalet snabbt.. haha, jag hann fara o parkera på videoteket innan han snackat färdigt, och då frågade han om jag hittade tillbaka till polisstation, och då förstod jag att jag hade grejjat det wink

Sen om han var oseriös, lr såg att jag kunde köra så han tänkte de va inge problem, det vet jag inte ^^, Men sen tror jag att det här med snacket ingår i körnignen, man ska kunna föra ett samtal medans man håller koll på vad man gör smile

Lycka till iaf!! Jag tror du grejjar det.. man brukar oroa sig för mycket
Senast redigerat av N0kan (30 mars 2006)

Köksdiktator
10 Inlägg
31 mars 2006
hahaha ja jag vart ju stoppad av polisen för blåskontroll osv..så där försvan de många minuter...

5 Inlägg
5 augusti 2010
när jag gjorde uppkörning, min lärare alltid sade vart att svänga eller t.ex. sväng höger var det är tillåtligt...
kolla upp teoriprov och körkort sidan, det finns mycket bra information om uppkörning också

4 005 Inlägg
5 augusti 2010
På lastbil och buss försökte de sätta dit mig. Först sa de att jag ska köra rakt fram om de inte säger höger eller vänster, sen började vi närma oss en väg som jag inte fick köra med tungt fordon. smile Men jag kom på det.

9 108 Inlägg
5 augusti 2010
Frågan är besvarad, låser tråden.

Sedan är det för övrigt stor skillnad på "lärare" och "inspektör". Trafiklärare har inget med Trafikverkets inspektörer att göra.

Sök