3646
Sök

Bil från Italien, vad skiljer?

4 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!

Har kollat på en bil som ursprunligen är importerad från Italien, enligt säljaren har den haft 2 tidigare ägare där nere. Under 10000k mil har den gått.

Nu till saken, vad skiljer en Italientillverkad bil mot en svensk bil? Stolsvärmen kan jag leva utan!
Är det sämre rostskydd, sämre generator? Andra saker jag bör tänka på?

Givetvis kommer bilen att M-testas grundligt.

Tacksam för svar

Mikael


I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 mars 2009
#2
Kan väl vara kraften ifrån motorn?

Typ hästar å acc? om jag inte e helt ute!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 mars 2009
#3
Rätta mig om jag har fel men har hört nått med att i italien är max gräns på motor volym 2.0 liter eller nått sånt ? Bla därför italiaimportade Volvos är 2 litare bara.  m.m  Som sagt. Rätta mig om jag har fel!

C H E V R O L E T <3

Gorgilus addictus
4 754 Inlägg
26 mars 2009
#4
Children-Of-Bodom skrev:
Rätta mig om jag har fel men har hört nått med att i italien är max gräns på motor volym 2.0 liter eller nått sånt ? Bla därför italiaimportade Volvos är 2 litare bara.  m.m  Som sagt. Rätta mig om jag har fel!
Stämmer bra.

Bilar över 2 liter har rätt så bra mycket högre skatt i italien tongue.

Allt för den där jävla hatten!

4 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
#5
Bilen det gäller är en Toyota Celica T-Sport, kanske jag skulle nämnt smile


1 002 Inlägg
26 mars 2009
#6
dom brukar la ha mindre kräm under huven..

Så ett tips är ju att kolla upp efekten först.!
Senast redigerat av dahboy (26 mars 2009)

...

956 Inlägg
26 mars 2009
#7
Saknar stolsvärme vad jag vet.

4 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
#8
Enligt vv.se är motoreffekten densamma som finns på de svensksålda.


Trucker
2 710 Inlägg
26 mars 2009
#9
Beroende på vad är det för bil o motor så skiljer ju givetvis effekten från motor till motor..

Vet att S60 har en 2.0t-modell i Italien.

Gällande din T-sport är det inga större skillnader, men import är ju alltid import. Om jag vore du skulle jag gå till punkt o pricka med den innan köpet. Kolla extra noga, det är en importerad sportbil

vad är det för årsm?
Hur länge har den rullat där nere??
Hur många ägare har den haft i sverige?

finns mkt o kolla efter på en så bil wink

Fart missbrukare

Fartygsingenjör
550 Inlägg
26 mars 2009
#10
Som många andra har skrivit så är skatte reglerna lite annorlunda i många syd europeiska länder, där skattar man inte efter vikt utan efter slagvolym, finns olika klasser och just över 2l är en magisk gräns då det blir ganska dyrt till nästa steg. Men eftersom celicans slagvolym inte överstiger 2l så ska det ska inte vara någon skillnad. Jag skulle snarare föredra en italien bil då den inte rullat i salt etc. Lycka till

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

1 814 Inlägg
26 mars 2009
#11
THEBADGUY skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Rätta mig om jag har fel men har hört nått med att i italien är max gräns på motor volym 2.0 liter eller nått sånt ? Bla därför italiaimportade Volvos är 2 litare bara.  m.m  Som sagt. Rätta mig om jag har fel!
Stämmer bra.

Bilar över 2 liter har rätt så bra mycket högre skatt i italien tongue.
min tanke for genast till mitsubishi evo big_smile

1 703 Inlägg
26 mars 2009
#12
Wessen skrev:
Bilen det gäller är en Toyota Celica T-Sport, kanske jag skulle nämnt smile
Den är identisk med en svensksåld celica, kanske då förutom stolsvärme och strålkastarrengöring.
Som tidigare nämnts straffskattas bilar i Italien med cylindervolym över 2 liter. Men Eftersom du är ute efter en celica kan du vara lugn smile


1 723 Inlägg
26 mars 2009
#13
min golf är från italien men är som alla andra rent effektmässigt. skiljer lite på utrustning (ingen stolsvärme t ex)... men det kan det ju göra på vilken bil som helst.

ElectroRaggare
885 Inlägg
26 mars 2009
#14
Mycket fiffel med bilar från Italien tyvärr.. Speciellt VAG / Volvo.  Toyota vet jag inte, men så är det ofta tyvärr. Just italienbilar går inte att kolla om de varit krockade eller tidigare mätarställningar.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Driver
2 111 Inlägg
26 mars 2009
#15
tveksamt om de skiljer nå effektmässigt, möjligen att det är dyrare att äga om de överskrider någon magisk gräns. Var med o testade en M3 i grängesberg som var Itallien-import. Nog för att vanos var lite vajjs så inga 280 hk där inte, men ingen skillnad annars mot dom svenska (motormässigt!).  Det man får tänka på är att det är lite annan bilkultur där nere så även om bilen har gått säg 10k så "är" dom mer i bilen än vi t ex. = mer slitet än milen påvisar. (behöver inte vara så men verkar vanligt. också enligt han som importerade).

Det sköna är ju rostbiten smile!. skönt att slippa.

Blev dock inget av med den beemern då den var kapad o svetsad både bak och fram, kopplingen sjöng på sista versen (humor vid test), vanos i behov av renovering. m.m

'Poängen är att det gäller att se upp!. Fast det gäller ju alltid vid import o även svensksålda. Dock verkar det vara en del smussel med just Italienbilarna...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

4 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
#16
Tack för de snabba svaren smile



Sök