3057
Sök

Problem Saab 9000 Går ojämt

Pedal To The Metal
750 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Hej. Har en Smått trimmad Saab 9000
Bytt lite kammar och portat och så.
Sen när de ska ut och åkas så Hackar den som f**. Går fint på tomgång. Men hackar om man gasar.
Tror att det har med bränslet att göra. Tändstiften borde vara fuktiga när den tänder så ojämt. men det är dom inte

Tack för svar

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 mars 2009
Bränslefiltret?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

2 164 Inlägg
27 mars 2009
För de första vad är de för hårdvara du har nu och vad för chip i bilen.
Hur mycket extra bränsle räknar du med att de går åt??

MVH
Senast redigerat av Fredrik-79 (27 mars 2009)

Pedal To The Metal
750 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Boxen är nu standard och den går på bensin . Och den gick ok förra veckan men sen gick hallgivaren sönder, bytt den idag och nu går den dåligt,, tänkte ifall de e spridarna som e dåliga

2 164 Inlägg
27 mars 2009
Vilken årsmodell är de på din motor i din bil??
Vilken topp har du i bilen och från vilken motor har du tagit styr boxen??

MVH

Pedal To The Metal
750 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
årsm 93 långtopp. orginal styrbox ) EZ100K Tändsys. Jetronic 2.4.2 Insprut )

2 164 Inlägg
27 mars 2009
Okej.
För de första har du inte hallgivare utan vevaxel givare till ditt styr system så din fördelare ska vara utan hallgivare.
Sen för att du ska få din motor att gå så bra som möjligt är mitt tips att du tar och sätter på en 2,3i topp för de är väl ingen urbo du har med insugs röret som är med den.
Sen kontaktar du en som är kudtig på chip till saabs motorer och kollar om dom kan göra ett chip till din bil så den kan gå på etanol eller flytta över 2,3i mjukvaran till din bil.
Har du turbo skulle jag skaffa en 2,3T topp med insug och sen bygga om till trionic 5,2

MVH

Pedal To The Metal
750 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Okej.
För de första har du inte hallgivare utan vevaxel givare till ditt styr system så din fördelare ska vara utan hallgivare.
Sen för att du ska få din motor att gå så bra som möjligt är mitt tips att du tar och sätter på en 2,3i topp för de är väl ingen urbo du har med insugs röret som är med den.
Sen kontaktar du en som är kudtig på chip till saabs motorer och kollar om dom kan göra ett chip till din bil så den kan gå på etanol eller flytta över 2,3i mjukvaran till din bil.
Har du turbo skulle jag skaffa en 2,3T topp med insug och sen bygga om till trionic 5,2

MVH

Jo de klart. Men jag har en etanolmjukvara till min nuvarande box. Men det måste ju finnas något fel eftersom den gick fint förraveckan, men nu är den lite sådär.. Det borde ju vara typ Bränsletryck eller något som inte tillräckligt högt

2 164 Inlägg
29 mars 2009
Mitt tips är att kolla upp bränslepumpen och BTRen om dom är fullt fungerande.

MVH

Hojstyling.se
72 Inlägg
29 mars 2009
Bränslefiltret skall bytas var 17 000 mil. Hur långt har din gått?

Pedal To The Metal
750 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Min har gått 28.. Vet dock inte om det är bytt

Sök