Hej. Har en Smått trimmad Saab 9000 Bytt lite kammar och portat och så. Sen när de ska ut och åkas så Hackar den som f**. Går fint på tomgång. Men hackar om man gasar. Tror att det har med bränslet att göra. Tändstiften borde vara fuktiga när den tänder så ojämt. men det är dom inte
Boxen är nu standard och den går på bensin . Och den gick ok förra veckan men sen gick hallgivaren sönder, bytt den idag och nu går den dåligt,, tänkte ifall de e spridarna som e dåliga
Okej. För de första har du inte hallgivare utan vevaxel givare till ditt styr system så din fördelare ska vara utan hallgivare. Sen för att du ska få din motor att gå så bra som möjligt är mitt tips att du tar och sätter på en 2,3i topp för de är väl ingen urbo du har med insugs röret som är med den. Sen kontaktar du en som är kudtig på chip till saabs motorer och kollar om dom kan göra ett chip till din bil så den kan gå på etanol eller flytta över 2,3i mjukvaran till din bil. Har du turbo skulle jag skaffa en 2,3T topp med insug och sen bygga om till trionic 5,2
Okej. För de första har du inte hallgivare utan vevaxel givare till ditt styr system så din fördelare ska vara utan hallgivare. Sen för att du ska få din motor att gå så bra som möjligt är mitt tips att du tar och sätter på en 2,3i topp för de är väl ingen urbo du har med insugs röret som är med den. Sen kontaktar du en som är kudtig på chip till saabs motorer och kollar om dom kan göra ett chip till din bil så den kan gå på etanol eller flytta över 2,3i mjukvaran till din bil. Har du turbo skulle jag skaffa en 2,3T topp med insug och sen bygga om till trionic 5,2
MVH
Jo de klart. Men jag har en etanolmjukvara till min nuvarande box. Men det måste ju finnas något fel eftersom den gick fint förraveckan, men nu är den lite sådär.. Det borde ju vara typ Bränsletryck eller något som inte tillräckligt högt