2971
Sök

BÖTER. Körde in på gata med förbud mot fordonstrafik efter 24:00, nekade till brott och lät d gå vidare

Renaultskadad
694 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

2 337 Inlägg
28 mars 2009
1000 kr... det känns som en piss i havet när det kommer till fordon och böter. Betala skiten, slipp allt krångel och låt skattepengarna som ärendet skulle ha kostat gå till något vettigt.

Renaultskadad
694 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Sarge skrev:
1000 kr... det känns som en piss i havet när det kommer till fordon och böter. Betala skiten, slipp allt krångel och låt skattepengarna som ärendet skulle ha kostat gå till något vettigt.

det var inge vidare konstruktiv kritik precis. Tack ändå

DFFL
9 020 Inlägg
28 mars 2009
Defcon skrev:
Sarge skrev:

det var inge vidare konstruktiv kritik precis. Tack ändå

Du ska inte ha konstruktiv kritik.
Du har gjort fel, man up bitch.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
28 mars 2009
Du kommer inte ha någon chans i tingsrätten då 2 poliser sätt dig åka på vägen.
Det du kan göra nu är att hoppas att de lägger ner förundersökningen. Du kommer få brev där de antingen står att det är nerlagt lr att dom gått vidare med fallet. Vid det senare får du möjlighet att erkänna brottet, vilket jag rekommenderar dig att göra då du som jag sa inte kommer ha någon chans i rätten och de kommer bara kosta samhället pengar och dig onödig tid.

Det ända du kan göra är alltså att hoppas de lägger ner fallet.
Senast redigerat av JapMax (28 mars 2009)

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
28 mars 2009
JapMax skrev:
Du kommer inte ha någon chans i tingsrätten då 2 poliser sätt dig åka på vägen.
Det du kan göra nu är att hoppas att de lägger ner förundersökningen. Du kommer få brev där de antingen står att det är nerlagt lr att dom gått vidare med fallet. Vid det senare får du möjlighet att erkänna brottet, vilket jag rekommenderar dig att göra då du som jag sa inte kommer ha någon chans i rätten och de kommer bara kosta samhället pengar och dig onödig tid.

Det ända du kan göra är alltså att hoppas de lägger ner fallet.

exakt och skriv inte på delgivningarna från tingsrätten..skjuter du på det i 2år så längst det ner

nu kan man inte skjuta på det i 2år eftersom snuten är och letar för att delge dig hela tiden
men har du tur tar det 1.5år innan det ens går till rätten
och då är det bara 6månader kvar att skjuta på rättegången smile

ett tips är att vid första kallesen från tingsrätten så ringer du upp dom och säger att du är en vän till dig som ser till din post och att du är i danmark eller något annat land där inget pass krävs och jobbar
och inte kommer hem på 1år smile
har du nu tur har du lyckats strula till det så pass att dom inser att det inte ens är någon mening att söka dig i hemmet

Kör fort så hinner inget hända...

Muttley
28 mars 2009
Du sparar ihop den tusenlappen till den dagen du ska betala?. Och visar att du är man nog att erkänna att du gjorde ett fel såklart.

252 Inlägg
28 mars 2009
Helt rätt gjort. Bara neka skiten. Jag skriver aldrig på något när jag gjort något fel. Måste låta dom jobba lite med. Såna småsaker har dom tid att hålla på med men när det kommer till att ta mördare då är det inte lika kul längre. Det blir troligvis inget pålägg i domstol om du förlorar då jag gjorde så en gång och jag blev bara tvungen att betala boten bara... Inte mer med det. Fast jag kan inte säga att det är samma i ditt fall...

631 Inlägg
28 mars 2009
Vänta nu...

Du VET att du har polisen bakom dig, och ÄNDÅ kör du mot reglerna, och sen klagar du på böter?

---

Jaja jag får väl lägga till lite " konstruktiv " feedback,   Betala och låt skattepengar gå till bättre saker.

687 Inlägg
28 mars 2009
Kickboxer skrev:
Helt rätt gjort. Bara neka skiten. Jag skriver aldrig på något när jag gjort något fel. Måste låta dom jobba lite med. Såna småsaker har dom tid att hålla på med men när det kommer till att ta mördare då är det inte lika kul längre. Det blir troligvis inget pålägg i domstol om du förlorar då jag gjorde så en gång och jag blev bara tvungen att betala boten bara... Inte mer med det. Fast jag kan inte säga att det är samma i ditt fall...

Jo för att det blir ju jättemycket mer jobb för polisen bara för att någon nekar..  roll

Bara kryssa i en extra ruta i RAR..

553 Inlägg
28 mars 2009
Arradin skrev:
Vänta nu...

Du VET att du har polisen bakom dig, och ÄNDÅ kör du mot reglerna, och sen klagar du på böter?

---

Jaja jag får väl lägga till lite " konstruktiv " feedback,   Betala och låt skattepengar gå till bättre saker.

Det var ju samtidigt som han följde reglerna. Om jag har fattat texten rätt så låg han i fel fil, fick polisen bakom sig och ville då såklart inte byta fil över heldragna linjer för att undvika att köra på gatan med motorförbud efter 24 hmm

672 Inlägg
28 mars 2009
Betala böterna... du gjorde ju fel?

Varför göra en tråd när du vet svarat själv?
Verkar som folk av princip nekar fast dom vet att dom gjort fel.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Hårdast
143 Inlägg
28 mars 2009
Arradin skrev:
Vänta nu...

Betala och låt skattepengar gå till bättre saker.

ja, som bonusar till feta herrar i kostym.  Eller något fint pensions avtal kanske?

näh, den lilla människan måste börja slösa mer skattepengar! .  för pengar finns tydligen i massor.

2 337 Inlägg
28 mars 2009
Mr-Crd skrev:
Arradin skrev:
Vänta nu...

ja, som bonusar till feta herrar i kostym.  Eller något fint pensions avtal kanske?

näh, den lilla människan måste börja slösa mer skattepengar! .  för pengar finns tydligen i massor.

Eller till min lön. Om folk kunde sluta slösa så förbannat på skattepengar kunde jag få en vettig lön tongue
Senast redigerat av Sarge (28 mars 2009)

Renaultskadad
694 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Mr-Crd skrev:
Arradin skrev:
Vänta nu...

jävligt bra sagt !

och till er som gnäller över att jag skall betala, VA I HELVETE TROR NI JAG LA UPP TRÅDEN FÖR !!! ni har inte en jävla aning om hur mycket tusen spänn är för mig eller i vilken arbetssituation jag befinner mig i, så ge fan i att posta dumma jävla inlägg och bara gnälla. jag ville ha hjälp och inte gnäll.

och jag hade tyckt att d e fan så mycket manligare att stå på sig än att underkasta sig för en bot på något som är så meningslöst. ALLA kör ner på den gatan efter 24, jag hade bara en jävla otur, och det är lite jävla svårt att vända med en limousine i det korset. och enda skylten som står sitter 30 meter ner på gatan, dvs svår att se på natten och i regnet. va gör man ? backar tillbaka eller ?

samtidigt tack för tipsen och peppningen. får c vad som händer.

och sluta gnäll om skattepengar för helvete, dem är avsatta till vissa saker och kommer inte påverka eran privatekonomi, som tidigare sas så finns d LITE större grejjer att ta ta i i samhället än just detta......

DFFL
9 020 Inlägg
28 mars 2009
Defcon skrev:
Mr-Crd skrev:
Arradin skrev:
Vänta nu...

jävligt bra sagt !

och till er som gnäller över att jag skall betala, VA I HELVETE TROR NI JAG LA UPP TRÅDEN FÖR !!! ni har inte en jävla aning om hur mycket tusen spänn är för mig eller i vilken arbetssituation jag befinner mig i, så ge fan i att posta dumma jävla inlägg och bara gnälla. jag ville ha hjälp och inte gnäll.

och jag hade tyckt att d e fan så mycket manligare att stå på sig än att underkasta sig för en bot på något som är så meningslöst. ALLA kör ner på den gatan efter 24, jag hade bara en jävla otur, och det är lite jävla svårt att vända med en limousine i det korset. och enda skylten som står sitter 30 meter ner på gatan, dvs svår att se på natten och i regnet. va gör man ? backar tillbaka eller ?

och sluta gnäll om skattepengar för helvete, dem är avsatta till vissa saker och kommer inte påverka eran privatekonomi, som tidigare sas så finns d LITE större grejjer att ta ta i i samhället än just detta......

Har man dålig ekonomi så borde man inte ha tre bilar.
Betala böterna jävla snyltare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 337 Inlägg
28 mars 2009
Defcon skrev:
Mr-Crd skrev:
Arradin skrev:
Vänta nu...

jävligt bra sagt !

Jag ser absolut inget manligt i att försöka undvika böter som man har dragit på sig. Att "alla" gör en sak gör väl för fan den inte mer laglig. Visst, du hade otur som blev plockad, men det är risker man får ta. Är man inte beredd att ta konsekvenserna, då lär man ju låta bli att sätta sig i den situationen. Så nej, jag tycker inte det var speciellt manligt att gnälla på att du fått böter.

Jag är statligt anställd, alltså betalas min lön av skattepengar. Om alla såna här idiotsaker kunde undvikas, då skulle pengarna som läggs på det hamna någon annanstans, kanske som höjda försvarsanslag vilket påverkar min privatekonomi. Och ja, jag är mycket väl medveten om att det inte är så lätt som det låter, men det är principen jag är ute efter.

631 Inlägg
28 mars 2009
Defcon skrev:
Mr-Crd skrev:
Arradin skrev:
Vänta nu...

jävligt bra sagt !

Du Visste att du inte fick, men du ville för att " alla andra gör det " .
Sen klagar du när du får böter. Och söker medlidande när du har 3 bilar.

Om du skrev tråden för att du vill ha hjälp att dra ut på det för att du inte KAN betala, så är det en JÄVLA skillnad.

Du gjorde fel och du visste om det,  Lycka till med medlidande.

296 Inlägg
28 mars 2009
Sitter skylten dumt som du säger så kan du bli friad, Det blev en polare här i Karlstad, skylten syntes inte förränn man svängt ner på gatan man inte fick köra på. Nu är skylten flyttad.

1 772 Inlägg
28 mars 2009
Sarge skrev:

Om det ändå vore så..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Sök