2937
Sök

BÖTER. Körde in på gata med förbud mot fordonstrafik efter 24:00, nekade till brott och lät d gå vidare

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
båge skrev:
tror jag vet vilken korsning du menar! den skylten sitter inte så jätte smart, inte jätte lätt att se den innan man valt fil och kört ner på gatan! skulle dom kalla dig så kan du ju hävda att skylten syns dåligt å att du hade problem att vända eller vad du nu skrev tidigare!

precis ! roligt med någon som har verkliga belägg för vad dem skriver utan att gapa och skrika. men ja, den sitter jävligt dumt, var i samma korsning i går och den ÄR svår att läsa när det börja skymma. det är korsningen vid sven erikssonskolan ner mot Grand Hotel

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
r-ted skrev:
FireTraXX skrev:
Kristian_V skrev:
Ett ord kommer framför mig. "Trähattar"...

En kille utnytjar sin lagliga rätt...

Den lagtexten är till för FELAKTIGA böter.
Inte föra tt missbrukas av en snorvalp utan pengar.

undrar vad det är för fok som håller med han ??? är det likasinnade utan pengar och som vet att dom har gjort fel och gör allt dom kan för att smita undan ?

ne percis som du säger, varför hatre blar om an inte har råd att betala 1000kr i böter?

sälj en bil oc betala din böter!
eller ge fan i att tanka en gång så hr du tusen kronor

men är du så jävla dum i huvudet att du tror att jag inte har råd att betala, MEN har tre bilar? eller är du så jävla ointresserad så du inte kan läsa igenom tråden för att förstå vad jag är ute efter, i d senaste nämnda fallet så ber jag dig och likasinnade att ge fan i att skriva mer i tråden.

1 893 Inlägg
29 mars 2009
Min vardag vore mycket lugnare och trevligare om alla lät bli, vad man inte får, som klappträn som parkerar i vändzooner, så vi som åkt in för att vända får backa ut igen... m.m.... m.m....

lol Tex. räknas inte "förstånds handikappad", för att man skall få ställa sig i handikap rutan, när man "bara skall" springa in på ett snabt ärende.lol

TS har i alla fall rätt att få sin sak prövad av andra än de två konstaplarna. Ni säger "följ lagen" det är ju det han gör.
Vari ligger problemet?
Inte han som hittat på demokratin, eller att man har rätt att neka skriva på. Eller..?

Å kul föresten... "lås tråden"..?
Detta är ett diskutions forum, så snart debatten kommer igång dyker den komentaren upp.
Vill man inte läsa tråden, klicka på "säg upp prenumenationen" så slipper man se den. Låt andra fortsätta tjata.

Lite simpla forum regler, "vårdat språk" (Det betyder att man inte skall svära. Skriva "Fan", "Helvetes", osv...) Inga person angrepp.
TS har fått läsa både ett och annat i den här tråden... Tråkigt...

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Losgard skrev:
"Håll käft" åt både höger och vänster i denna tråden, tolereras sådant?

nä jag förstår inte d asså. folk borde ta och lugna ner sig LITE innan dem skriver. måste samtidigt tacka dem forums användare som skriver lugnt och sansat utan att klämma in hur jävla dum i huvvet jag är. jag skulle säga att jag kan mer om bilar och fordon än majoriteten av användarna på Gorg, så ta eran skit ngn annanstans tack

Meister
6 763 Inlägg
29 mars 2009
Defcon skrev:
Growe skrev:
Eisenhut skrev:

ALLA som är anklagade för ett brott har rätt till en rättslig prövning. En åklagare kan inte ge en rättslig prövning utan det kan bara rätten. Jag lovar att det går till tingsrätten om han nekar, sen att det tar 20 min inkl överläggning är en annan femma...

dessutom är chansen troligen över 50% att dom inte kommer gå vidare

så det är ni andra som får känna er blåsta när ni skriver på..om alla nekar vid trafikbrott skulle säkert 90% av alla som begår trafikbrott gå fria dom 10% är dom som gjort farliga saker tex rattfylla och drograttfylla

men om ni gillar att ge bort pengar bara för att ni tror att det kostar staten så mycket pengar och att era skattepengar går till ingenting

era skattepengar går inte till något som har med er att göra endå
det går till någons rik persons konto smile

nej man ska neka mera om man inte vill vara en börda för rättvässendet så kan man erkänna
när dom skickar delgivningen för rättgången när det gäller simpla trafikbrott

önskar bara att alla fattar någon gång att man ska ALLTID neka till trafikbrott
så slipper man dessa idioter stånde efter motorvägar och ta alla svenson som kör 10-20km/h förfort till ingen nytta allls
skulle det bli ruskigt högt tryck på rättsystemet skulle polisen få ändra inriktining och lösa riktiga brott
och inte fjanta runt och gömma sig i någon buske
även om poliserna är fjantar som inte törs ge sig på rikiga brottslingar så kanske dom blir tvingade om inte rättsystemet klarar av trafikbrotten

Gratulerar, du har lyckats förstå vad jag startade tråden för... tackar

Vad tror ni att de kostar om de går till rättegång? Jag antar att båda poliserna ska gå på rättegången och vittna. De kostar förmodligen sammhället 500kr/timme om det räcker. De är borta ifrån sina poster minst 1 timme. 1000 spänn är redan borta. Åklagare och annat tjafs kostar massor. Lokalen kostar. Allt kostar och det här fallet kommer kosta betydligt mycke mer än de där 1k som du fick i böter. Var en man och betala för fan

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
KingWS6 skrev:
Defcon skrev:
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

Skulle tro att i princip alla här gjort fel i trafiken, många blir ditsatta för det också. Men vad inte alla gör är att skapa en tråd med frågeställningen hur man bäst undviker att ta sin bot; När man till och med vet att man gjort fel. Varför gör man inte det?

Därför att vad de flesta vet så finns det regler att följa i trafiken. Regler för att göra det säkrare att vistas i trafiken, underlätta flödet i trafiken, minska skadeverkan på miljö ... etc. etc. Har man tänjt på reglerna och blivit tillrättavisad så är det bara att acceptera det. För när man ger sig ut i trafiken ska man veta vad som gäller. ->Att bryter man regler blir man straffad. Det är förutsättningar som gäller alla.
Kan man inte acceptera det så håller man sig inom ramarna för vad som är tillåtet. Eller så ger man sig inte ut i trafiken överhuvudtaget.

Man har rätt att neka. Absolut! Det är en rättighet som är till för att garantera att makten (t.ex. polisen) inte sätter sig på den lilla människan (t.ex. du.) Det bestäms sedan av oberoende tredjepart (t.ex. domstol) för att avgöra tvistefrågan.
Rätten att neka är är till för att slippa straff för brott man inte är skyldig till. Inte för att slippa straff för brott man är skyldig till.

Vad många här stör sig på är att du (trådskapare) är väl medveten om att du brytit mot reglerna men inte vill acceptera efterföljderna utan istället tänker utnyttja rätten att neka för att försöka undkomma ditt rättmätiga straff. Du är en parasit i samhället anser jag!

Anser du dig oskyldig till brottet? - Du har rätt att neka, stå på dig!
Känner du med dig att du är skyldig? Acceptera tillrättavisningen och ta din bot!

Alla här (inklusive TS) vet ju att du har gjort sig skyldig till brottet så ...

jag är med i ditt resonemang. MEN jag kan anse mig sj skyldig då skylten är så illa placerad att den är svår att avläsa.
och för övrigt, va d gäller parasit, snälla du, ta d med dem som är arbetslösa och går på a-kassa. jag ÄR arbetslös men går INTE på a-kassa, jippe ! så nu ger jag fan i att ta ut 7000 spänn i månaden på "er" skattebetalares bekostnad, så snacka din skit om att folk snyltar på andra ngn annanstans... men tack för din åsikt

TACS Medlem
457 Inlägg
29 mars 2009
Defcon skrev:
r-ted skrev:
FireTraXX skrev:

undrar vad det är för fok som håller med han ??? är det likasinnade utan pengar och som vet att dom har gjort fel och gör allt dom kan för att smita undan ?

ne percis som du säger, varför hatre blar om an inte har råd att betala 1000kr i böter?

men är du så jävla dum i huvudet att du tror att jag inte har råd att betala, MEN har tre bilar? eller är du så jävla ointresserad så du inte kan läsa igenom tråden för att förstå vad jag är ute efter, i d senaste nämnda fallet så ber jag dig och likasinnade att ge fan i att skriva mer i tråden.

Vem är det som gapar och skriker nu då?

Denna tråd och frågeställning är ju ett skämt! Ändra rubriken till:"Tips på hur man slipper ta sitt straff för saker man gjort sig skyldig till."

Påstår du nu helt plötsligt att du inte såg förbud mot motortrafik skylten? Du visste att du gjorde fel när det hände, nu är det tid för att stå för ditt handlande.
Lägg ner tråden ...

Meister
6 763 Inlägg
29 mars 2009
Defcon skrev:
Losgard skrev:

nä jag förstår inte d asså. folk borde ta och lugna ner sig LITE innan dem skriver. måste samtidigt tacka dem forums användare som skriver lugnt och sansat utan att klämma in hur jävla dum i huvvet jag är. jag skulle säga att jag kan mer om bilar och fordon än majoriteten av användarna på Gorg, så ta eran skit ngn annanstans tack

Du skriver ett par inlägg längre upp att T-red är dum i huvet för att han säger att du ska betala.. Smart kille.. roll

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
HyperSonica skrev:
Men seriöst.. de va ett jävla gråtande.... man har all jävla rätt i världen o överklaga och vägra att erkänna... Man är inte skylldig fören de kan bevisas i en domstol!!!
Kan itne anse att Defcon gjort nått som hälst fel.. Man har som sagt all rätt i världen att NEKA till brott...

Lås denna pajkastartråden istället...

mm det börjar bli rätt tröttsamt att lyssna på alla bittra jävla människor som inte har ngt bättre för sig än att sitta och va häftiga vid datorn..

blacken
29 mars 2009
Defcon skrev:
r-ted skrev:
FireTraXX skrev:

Inte bli sur nu, men du har De Facto skitit i det "blå skåpet", och som grädde på moset så har du stängt dörrarna och låtsas att det inte luktar. Undra på att en del reagerar som dom gör.
Pröjsa böterna och ta det som en man..

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Defcon skrev:
Losgard skrev:

Du skriver ett par inlägg längre upp att T-red är dum i huvet för att han säger att du ska betala.. Smart kille.. roll

tror att du sj hade blivit ANINGEN irriterad om du sj hade startat tråden och läst all skit som folk kläcker ur sig. tänk dig in i annans situation, smart kille

Meister
6 763 Inlägg
29 mars 2009
Defcon skrev:
camaro67 skrev:
Defcon skrev:

tror att du sj hade blivit ANINGEN irriterad om du sj hade startat tråden och läst all skit som folk kläcker ur sig. tänk dig in i annans situation, smart kille

De är väll bara ren jävla fakta som läggs här i tråden. Du skriver ju till och med att du vet att du har gjort fel. Då är de bara att lägga upp pengarna.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
29 mars 2009
ni är fan pinsamma allihop!

Sump Runk Rätt O Slätt!

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Min vardag vore mycket lugnare och trevligare om alla lät bli, vad man inte får, som klappträn som parkerar i vändzooner, så vi som åkt in för att vända får backa ut igen... m.m.... m.m....

lol Tex. räknas inte "förstånds handikappad", för att man skall få ställa sig i handikap rutan, när man "bara skall" springa in på ett snabt ärende.lol

TS har i alla fall rätt att få sin sak prövad av andra än de två konstaplarna. Ni säger "följ lagen" det är ju det han gör.
Vari ligger problemet?
Inte han som hittat på demokratin, eller att man har rätt att neka skriva på. Eller..?

Å kul föresten... "lås tråden"..?
Detta är ett diskussions forum, så snart debatten kommer igång dyker den kommentaren upp.
Vill man inte läsa tråden, klicka på "säg upp prenumerationen" så slipper man se den. Låt andra fortsätta tjata.

Lite simpla forum regler, "vårdat språk" (Det betyder att man inte skall svära. Skriva "Fan", "Helvetes", osv...) Inga person angrepp.
TS har fått läsa både ett och annat i den här tråden... Tråkigt...

nä, som sagt det är inget lagbrott att få saken prövad, det är jag sj som väljer hur jag vill gå vidare med saken. och det är jävligt tråkigt att läsa all skit som folk kläcker ur sig, jag har inte hoppat på någon utan att ha fått höra skit först ! men d e väl sånt man får ta om man e "så jävla dum i huvvet" som jag uppenbarligen är. tur att jag inte ligger djupt nere i en depression med självmordstankar och ett extremt dåligt sjförtroende ^^

Teddan
2 495 Inlägg
29 mars 2009
Defcon skrev:
camaro67 skrev:
Defcon skrev:

vadr det för jobbig situation ?? böter på tusen kronor?

läste längre upp att du är så mycket duktigare på bilar och fordon än oss andra ???
va fan tror du att du är för nått eller, vad vet du om bakgrunden på alla andra användare?

och varför i hela friden ta du inte ut a-kassa om du är arbetslös? du som är så smart?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Defcon skrev:
camaro67 skrev:

De är väll bara ren jävla fakta som läggs här i tråden. Du skriver ju till och med att du vet att du har gjort fel. Då är de bara att lägga upp pengarna.

nej, faktan är d typ 4% av folket som är medveten om då dem inte har en aning om hur den aktuella trafiksituationen i den nämnda korsningen är. så nej, fakta kan man snacka om om man var med vid tillfället eller är väl införstådd med hur det ser ut i korsningen..

TACS Medlem
457 Inlägg
29 mars 2009
Defcon skrev:
camaro67 skrev:
Defcon skrev:

Till saken hör att ingen annan hade troligen inte startat en sån här tråd! De hade bitit i det sura äpplet, insett sitt misstag, tagit sin bot och gått vidare.

Anledningen till att folk vill låsa denna tråd är att frågeställningen är störd. "Råd om hur man undkommer ansvar för vad man gjort." För det är kontentan i din frågeställning!

Frågan upprör, för tack och lov så anser folk fortfarande att man är ansvarig för sina handlingar och detta försöker de säga dig i din tråd. Ofta plumbt och elakt ... men förstå vibbarna!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
29 mars 2009
r-ted skrev:
Defcon skrev:
camaro67 skrev:

läste längre upp att du är så mycket duktigare på bilar och fordon än oss andra ???
va fan tror du att du är för nått eller, vad vet du om bakgrunden på alla andra användare?

och varför i hela friden ta du inte ut a-kassa om du är arbetslös? du som är så smart?

Du.. din fjantige fan.. Nu får du ta mej fan skärpa dej... Ta dina personliga påhopp o dra åt helvete... Detta får gjärna kosta mej en varning.. det ger jag fulla fan i rent ut sagt...
Blir så trött på sånna som dej som är så jävla trångsynta att de måste dra upp massa saker som itne har med saken o göra....
Du är ta mej fan en RIKTIGT pinsam jävel!

Sump Runk Rätt O Slätt!

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
r-ted skrev:
Defcon skrev:
camaro67 skrev:

men du, där sa du d själv, vad får dig att instämma med övriga pajkastare i hur vida jag är dum i huvet ?! känner du mig kanske ? du är ytterligare en som bara sitter och snackar skit i forumet.

Renaultskadad
694 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
KingWS6 skrev:
Defcon skrev:
camaro67 skrev:

Till saken hör att ingen annan hade troligen inte startat en sån här tråd! De hade bitit i det sura äpplet, insett sitt misstag, tagit sin bot och gått vidare.

Anledningen till att folk vill låsa denna tråd är att frågeställningen är störd. "Råd om hur man undkommer ansvar för vad man gjort." För det är kontentan i din frågeställning!

Frågan upprör, för tack och lov så anser folk fortfarande att man är ansvarig för sina handlingar och detta försöker de säga dig i din tråd. Ofta plumbt och elakt ... men förstå vibbarna!

men jag har fortfarande en laglig rätt att "försöka undkomma mina böter" och det är jag som väljer hur jag går vidare i ärendet, INTE du. och om jag anser att jag genom mitt överklagande kan få skylten satt på ett bättre ställe så skulle d kanske rädda en jävla massa andra böter på samma gata, har du tänkt så långt än ?

Sök