Hejsan! Undrar om någon vet vad det kan vara med min bil? Den går upp och ner i tomgången, när jag stannar vid ett stopp. Och när jag kör i 30 eller 50 är det svårt att hålla den jämt...svårt att förklara, men hoppas någon förstår hur jag menar.....
Kan ju vara mycket, Dåligt luftfilter , bränslefilter , Luftmassamätare ( Om Octavia har det? ), tomgångsmotor , Ev kassa stift osv. Är bilen servad något ??
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (29 mars 2009)
Jag köpte den nu i Februari, så han sa den skulle vara servad, köpte den av en bilhandlare, men de vet man inte ju. Men ska kolla upp det du skrev, tackar för det.
om du köpt bilen i ferbruari så åk tillbaka till firman och be dom fixa felet. firman kanske lämnar 1 månads garanti men enligt lag har du rätt till 3 oavsätt va dom säger.. så åk dit med bilen om du inte vill skruva på den själv MVH
hej Janas! Välkommen på Garaget. Inte lätt när man inte vet, jag ser att du har 2 trådar en med: (Tomgång och en med: mer om tomgång) och tyvärr, det får man inte göra, bättre att ta upp den 1a och redigerar den, det är smidigare.
Senast redigerat av alain (29 mars 2009)
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org