visste inte vart jag skulle lägga tråden, fick bli allmät. Ni får gärna flytta om den om ni anser att den passar bättre nån annan stans..
Över till frågan:
Golfen som finns på min press är kort sagt död :S vet inte va felet är.. har hört av olika skickligare mekaniker att det är antingen elfel eller så att bränslepumpen har gett sig. Vet ej vad jag ska göra.
Bränslepump, generator, startmotor? Olika reläer, säkringar etc?
Helt ärlig.. jag vet själv inte o ja vet att de är ett problem is ig att inte veta vad felet är. men.. ?:S:S
Börja med att leta igenom säkringsdosan, brukar vara markerat vilka säkringar som går vart. Se om du hittar några trasiga och byt i så fall dessa, i nyare bilars elektronik kan allt ha ett samband
Hur låter den när du försöker starta, är det startmotorn som "försöker" eller är det något relä som stryper det hela? Kan du filma en snutt är det säkert nån här som kan ha nytta av det
Lycka till!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mata han lite med startgas och se ifall den försöker bättre då.. Gör den det så vet du att du har fel på bränslesidan.
Det första man gör då är att lyssna efter ifall man hör ett surrande från tanken när man slår på tändingen, om inte så är något fel på antingen pumpen eller någonstans efter vägen.
Har testat med startgas, i början startade den men inte sen..
kan de verkligen vara bensinpumpen eller strcäker de mer åt startmotor, generator..??
Ok..hmm.
Njääe jag tror du kan skippa ideerna om startmotor och generator, om startmotorn snurrar som den ska så ligger inte felet där. Mät batteriet, hur hög spänning får du?
Kolla allt enkelt till att börja med, tändstift, fördelare, rotor, mät tändkablarna osv..
Hmm jag borde egentligen inte yttra mig här, finns dem som kan detta mycket bättre än mig, men går motorn runt och start motorn går så kan du ju kolla ifall stiften blir blöta? Det är ju ett sätt urskilja om det är problem med tändningen eller flödet. Rätta mig om jag har fel. Mvh
grejen e att dom säger: bensinpumpen får ej nog med el databoxen? o vart ligger den på min golf? e så förvirrad i fallet.. inte kul när man ej vet felet
Börjar tro på bensinpumpen lite trots allt, det första "försöket" du hör är när den suger åt sig vad den får tag på i och med självsuget. Men i och med trasig pump får den inte tillräckligt med sås för att orka gå igång.
En liten teori bara
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.