Välkommen till min projekt tråd.
Tänkte bjuda på lite bilder och inblick i mitt senaste projekt. Det blir det 5:e bygge (!) Ni som läst StreetXtreme har redan läst om mina tidigare byggen men här kommer lite kort info och bilder. Nedan presenterar jag lite av årets projekt.
2002 - Saab 900T "Viggen" (Julia)
Den första vita viggen-kopian/julprojektet
2003 - Nissan 200SX s14 (Hitomi)
Väldigt mycke F&F inspiration här!
2004 - Mitsubishi Eclipse GS (Tea)
Fortfarande mkt F&F inspiration
2005 - Audi A4 Turbo widebody (Ana)
ProStreet widebodykit, vann Audi Klassen på Action Meet.
PROJEKT 2006 - Honda Prelude (Clara)
Nya bygget är alltså en Honda Prelude. Har haft vart annat bygge hemligt och vart annat inte så jag känner att jag kan berätta lite om va som händer här. Bilen köptes in i höstas och är tänkt att endast bli ett litet snabb-bygge. Inget märkvärdigt med det utan lite prylar som "krävs" för en riktig styling bil och sen bara nåt att fördriva tiden med.
Här nedan följer lite bilder på bilen samt byggets gång. Spana även in min sida här på garaget och kommentera bilderna och rösta.
Ny inköpt
Garaget (tack till Mr. Osmidig)
Bilen uppställd och demonteringen påbörjad
Fronten lagas och testas
Test av sidokjolar
Årets Blåbär! Jocke alias Mr. Osmidig e har fått chansen att för första gången delta i ett bilbygge!
Hittills har det gått utmärkt!
Min ständiga vapendrager genom alla projektet Manfred (Mjuk) Här kapar han i plåten.
Vi har demonterat det mesta in för lack. Bl a speglar här då.
Fronten inpassad, notera klarglas positonsljus fram
Nya delar!
Test av vinge, samt bakljus
Projektet fort går! Kommentera gärna lite vad ni tycker och om ni har förslag eller tips och idéer.
Kommenterar gärna min sida som sagt oxå!
Mvh