Jag köpte en Ford Fiesta XR2 -88 i augusti 2008. Det var tänkt som en vinterbil men bilen fick "en andra chans" och står nu inför en totalrenovering. Bilen har stått sedan november 2008 och togs in i värmen den 27 mars 2009. Kommer börja med rostlagning och plåt som är inhandlad är: Innertrösklar, yttertrösklar, innerskärmar och ytterskärmar bak, hela golvet inklusive bagagerum. Mer kommer inhandlas efter hand. Kommer uppdatera direkt när något blir gjort. Blir glad för kommentarer och eventuellt tips och idéer. Här följer lite bilder när jag använde bilen augusti-november 2008.
Bilden är tagen när jag brukade den augusti 2008.
Som sagt den 27 mars 2009 började jag med den, här följer bilder Håll till godo.
Ser naken ut utan kjolpaketet, rosten syns en hel del men håll med om att det är läckert med vit pärlemo. Kommer lackeras i liknande kulör när det är dags.
Hm sommaren är räddad
29 mars
29 mars 2009. Instrumentpanelen av. Dålig bild, taget med mobil.
29 mars 2009. Innertröskeln bortkapad. Mobilbild
29 mars 2009. Ny innertröskel punktad. Jättedålig bild pga taget med mobil.
Motorn som ska ur och så småningom ersättas med något annat.
Inte ofta man ser en xr2 på vägarna. En kompis hade en sån för en massa år sedan. Skitkul att köra Tror jag lägger en prenumeration på den här tråden
Nej dem börjar bli ovanliga nuförtiden De flesta är väl sönderkörda och framförallt bortrostade... Tycker absolut du ska prenumera på tråden Ha de fint
Kul att någon besvärar sig över en bil som annars hamnat på skroten kanske, kjolpaketet var verkligen ett lyft för Fiestans utseende
Ja där är väl inte så många som besvärar sig över en sånhär bil men ja...Nu står man där man står och jag ger inte upp Javisst kjolpaketet är inte fel...!
Dags för en uppdatering tycker jag. Var ett tag sen nu då det tog slut med tjejen så man har inte riktigt varit i form men i söndags 12/4 fick jag lite gjort iallafall. Här följer lite bilder på det! Var inte snåla med kommentarer. Tips och idéer mottages hjärtligt
Den gamle tröskeln är bortkapad och den nye ligger redo att punktas. Färdigborrad och allt
Nu är den "klämd". Haha!
Så jädra vackert det blir
Så ytterskärmen bortkapad.
Innerskärmen testad. Den gamle e kvar så det är bara ditsatt över!
Fruntimmer o bilar går sällan ihop... Hoppas du inte gräver ner dig för mycke o att det inte går ut över projektet. Vi vill ju se att det händer nått!!
Fruntimmer o bilar går sällan ihop... Hoppas du inte gräver ner dig för mycke o att det inte går ut över projektet. Vi vill ju se att det händer nått!!
Ja nej det gör väl inte det men det var nog inte mitt bilintresse som fick det att dö ut. Ibland växer man bara ifrån varann :S Aja har så mycket att se fram emot så försöker inte tänka mycket på henne. Nu är det långledigt i helgen då lovar jag ta ett ryck med Xr2 Har behövt fixa med Volvon lite.