2475
Sök

Vad säger besiktningen om detta?

247 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Vad säger besiktningen om detta?tongue

Är detta godkänt?cool

Mvh

http://i224.photobucket.com/albums/dd172/lill_horvi/563082_5kij4p.jpg

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat

1 853 Inlägg
30 mars 2009
Finns ju andra som har såhära satt tycker det borde väl vara okey... så länge dom inte sticker ut och går under "olämpligt utstickande föremål bak"

men ring bilprovningen och kolla så får du 100% svar och behöver inte vara osäker....

/mvh soyd

12 086 Inlägg
30 mars 2009
De är nog godkänt, men skaffa större profil på däcken tongue De där ser ju för fnuttigt ut.

1 723 Inlägg
30 mars 2009
lite svårt att se om det är någon vinkel alls på röret men de som blivit godkända har, om jag inte minns fel, varit vinklade snett nedåt/bakåt.

gör som soyd föreslog, ring!

247 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
De är nog godkänt, men skaffa större profil på däcken tongue De där ser ju för fnuttigt ut.

Det är inte min bil hittade bilden på nätet.

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat

oo=00=oo
374 Inlägg
30 mars 2009
Tror att besiktningsgubbarna kan bli lite griniga eftersom dom inte kan få på avgasslangen när du ska besikta smile 

(Men det kan du väl inte få nån anm på.)

Freude am fahren!

3 354 Inlägg
30 mars 2009
hade nog vart värre om den mynnat ut åt höger.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 mars 2009
Det blir lite svårt för dom att testa Co halt med den vanlig utrusning som täcker avgasrör eller?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 723 Inlägg
30 mars 2009
kikade på en buss som for förbi när jag var ute å gick alldeles nyss. deras sidepipes är vinklade snett bakåt. och de borde ju vara godkända. wink

dARKiE
5 031 Inlägg
30 mars 2009
Det är ju Joas_86 bil här på garaget. Följer hans projekt lite då och då, pipan sticker ut lite så deras utrustning kan nog gripa fast precis.

Om det är lagligt vete fan, big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 854 Inlägg
30 mars 2009
Är inte bromsskivan felmonterad? Den ska sitta på högersidan?

Driver
2 111 Inlägg
30 mars 2009
onej84 skrev:
Är inte bromsskivan felmonterad? Den ska sitta på högersidan?

Som de fastslogs i erick's tråd så finns det inget rätt eller "fel". Går att köra på båda visen.

Håller med Japmax - däcken såg för sorgliga ut wink

Godkänt eller inte, ring sbp o få svar direkt eller åk o chansa.

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (30 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

3 059 Inlägg
30 mars 2009
Ja hur kollar dom avgasvärde på besiktning..
Tänker lite på hur dom gör på nya Civic också, sitter ju lika tajt...
http://carsmedia.ign.com/cars/image/article/694/694305/civic-type-r-concept-20060307043023942.jpg

Kan leta fram min SFRO handbok och kolla vad reglerna säger om avgasrör som mynnar ut på sidan.. Tror det står nått om avstånd till däck och sånna saker också..
Senast redigerat av Smajly (30 mars 2009)

Konsult
1 247 Inlägg
30 mars 2009
Smajly skrev:
Ja hur kollar dom avgasvärde på besiktning..
Tänker lite på hur dom gör på nya Civic också, sitter ju lika tajt...
http://carsmedia.ign.com/cars/image/art … 023942.jpg

Tänkte på PRECIS samma bil när frågan om laglighet dök upp smile

Sen har vi ju R8 också, dock kanske inte lika aktuellt..
http://www.onsalasportbilar.se/bilder/r8_bak.jpg

Men som sagt, rikta det lite bakåt och dra inte ut det på höger sida så bör det inte vara några problem.. Fått nedslag på avgas draget ut på höger någon tid bakåt, kanske inte är aktuellt längre?

/Kim
Senast redigerat av Tagg3N (30 mars 2009)

KTM 660
537 Inlägg
31 mars 2009
Besiktningen här istan kör avgaskollen utomhus. Så det är bara en "pinne" dom soppar in i avgassystemet.
Själv klämgrejen folk snackar om är ju för att dom ska kunna ha bilen igång inomhus utan at bli avgasförgiftade.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
31 mars 2009
Som jag förstått det så skall pipan mynna min 30cm bakom den sista öppningsbara rutan, sen är det väll en massa regler utöver det å

Rock'n Roll

FreddeK
31 mars 2009
JockeRX7 skrev:
Besiktningen här istan kör avgaskollen utomhus. Så det är bara en "pinne" dom soppar in i avgassystemet.
Själv klämgrejen folk snackar om är ju för att dom ska kunna ha bilen igång inomhus utan at bli avgasförgiftade.

yepp här i etuna är det likadant!

sen ni som länkar till nya bilar som civicen osv...en ny bil är besiktningsfri i 3år så då är nog alla bilprovningar ombyggda=)

got stance?
546 Inlägg
31 mars 2009
det är en pinne man har när man mäter avgasvärdena, precis som JockeRX7 säger så används klämgrejen att suga upp avgaser så man inte blir avgasförgiftad

夢の力

DFFL
9 020 Inlägg
31 mars 2009
Arkebusering, du kommer inte ut från SBP levande.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 201 Inlägg
31 mars 2009
msjuan skrev:
Tror att besiktningsgubbarna kan bli lite griniga eftersom dom inte kan få på avgasslangen när du ska besikta smile 

(Men det kan du väl inte få nån anm på.)

det är inte alla stationer som har sånna slangar.
här i lund har dom pinnar eller vad man ska säga som dom sticker in i röret. så är där trär dom inte på slangen
Senast redigerat av peter_1976 (31 mars 2009)

Sök