Tja, tog körkort för ungefär en månad sen. åkte och köpte bil för cirka två veckor sedan.. kollade runt, ville självklart ha en fin bil o allt de där.. men det vettigaste vore ju en liten grisbil som inte gör nåt om man kvaddar!
Så då började jag kolla och ringde till slut på en bil i växjö, åkte dagen efter och köpte den. Det blev en BMW 318is årsmodell 90, gått 16000 mil. Väldigt fin i underredet men en del ytrost på karossen. Har ju självklart en målbild hur den ska bli, men eftersom jag e ganska ny på just området bil så blir det nog ganska lugnt med motorn. fokuserar mer på det yttre och inre.
Sedan går jag ju fortfarande i skolan så det kommer ta sin lilla tid eftersom ekonomin e ganska kass.
Men jag ska göra vad jag kan!
En lista på vad jag ska/vill göra och har gjort
Lacka njurarna svarta (x)
Nya regplåtar (x)
Regplåtshållare (x)
Fixa ljud (x)
Laga krockskadan ( )
Lacka om hela bilen ( )
Vita blinkers ( )
Fixa dimljus till frontspoilern ( )
Byta dämpare och fjädrar ( )
Byta fälgar ( )
Tona rutorna ( )
Få tag i M-tech 2 ( )
Här har vi lite bilder på hur skrället såg ut!
2 timmar efter jag kom hem skulle jag åka o visa den för en kompis, åker ut och fyller bilen, in på en riktigt dålig grusväg. Det dunsar till och bilen börjar leva fan. Jahopp då åkte vi o kolla vad som hänt, och avgasröret hade gått av precis efter katalysatorn. Tänkte att det är ingen ide o svetsa ihop den rostiga skiten, så vi tog ner avgasröret efter katten och kapade nya vinklar osv osv och svetsade nytt i rostfritt, dock lite tjockt gods men lite tyngd dör jag inte av. Nu kommer det hålla iallafall. Har tyvärr inga bilder på detta.
Tog hjälp av vänner och brorsan med flera i helgen och vi gav oss på rosten, tror inte de e så kul o se när vi slipar så jag visar hur det blev istället. Dock var detta bara o skärmkanterna bak, det finns massa mer rost som ni ser men det kommer jag fixa så småningom. Skärmkanterna var värst och därför fixades de till först.
Svarta njurar
skärmkant i bak, ser i princip likadant ut på andra sidan.
Plattorna krockbalken sitter emot. Finns ett hål precis brevid den vänstra, men det ska läggas igen snarast.