Tjenare, var ett tag sen sist o det är för ja knappt sitter vid datorn, o gör ja de så kollar jag mina prenumerationer lite snabbt sen går jag ifrån. Men nu kommer en update iallafall! I helgen gjorde vi en kraftansträngning och gav oss på rosten på dörrarna, dörrarna togs bort och slipades och borstades med stålborste, vi lade även på lite rostomvandlare och sedan lackade vi och kittade, detta gjorde vi också på bagageluckan. Har även fått ett ungefärligt pris vad det kommer att kosta att lacka hela bilen när rosten är fixad men det innebär att jag slipar allt själv.. får se hur det blir när det blir aktuellt.
här kommer några bilder.
usch fy fan så tråkigt det är
borstat och slipat lite
rostomvandlaren påstruken, tyckte dock inte detta funkade speciellt bra. Hade massa småhålor och gropar som man inte kom åt att borsta bort rosten på, o omvandlaren omvandlade inte allt utan bara på vissa ställen. Men det var värt ett försök.
Och såhär ser dörrarna ut nu, givetvis lackade på insidan med där vi slipade.
Sedan har jag gjort en egen växelspaksknopp och ett eget handbromshandtag i aluminium. Här är några bilder när vi svarvar.
här kör jag med 600papper våtslip
här är knoppen monterad. Möjligtvis lite för lång.. men det går att fixa
Jag satte fast den med små insex som pressar in mot själva spaken på varsin sida, håller den still iallafall.
Sedan försökte jag även ljuddämpa bilen i bak eftersom den lever så mycket över hundra och den viner från bakaxeln, någon som vet hur jag kan åtgärda detta? Eller är det bara att byta diff som gäller?
Mitt försök att ljuddämpa hjälpte för övrigt ingenting.
Sedan om ni tittar så står mina hjul vinklade utåt, detta gör ju att insidan på däcken är det enda som nöts, kan man åtgärda detta? Har hört att det är så från fabrik och att det inte finns något man kan göra åt det.
Knopp och handbroms tillsammans, ingen värsting finnish och har inte lagt jätte mycket tid på det heller.
Sista saken jag har en fråga om, vi kollade till mina tändstift och i detta hålet fanns det en massa olja? vad innebär det? Har jag stora problem?
Det var nog allt, eller just det. Har bytt hjulbultar med men det är väl inte mycket för världen. Tack o hej!