Hejsan, hade en liten fråga angående att byta wastgate på min Saab 9000 2.3T, har nämligen fått ett erbjudande om att köpa en forgeklocka som är förstärkt som setat på en Saab 9.3 T. Ville bara veta om någon har erfarenhet av detta, om det nu passar utan modifikationer?
Mvh Ettehag
När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Aldrig fel med forgeklockorna då de är rätt mycket starkare. Vet ej om de passar orginal har däremot hört att man ska förstärka fästena då de i vissa fall ej pallar med att hålla emot lika mycket som forgeklockan
Aldrig fel med forgeklockorna då de är rätt mycket starkare. Vet ej om de passar orginal har däremot hört att man ska förstärka fästena då de i vissa fall ej pallar med att hålla emot lika mycket som forgeklockan
OKej okej, men du har inte någon aning om det passar?
Mvh Ettehag
När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Aldrig fel med forgeklockorna då de är rätt mycket starkare. Vet ej om de passar orginal har däremot hört att man ska förstärka fästena då de i vissa fall ej pallar med att hålla emot lika mycket som forgeklockan
OKej okej, men du har inte någon aning om det passar?
Passar inte. De är olika anslutningar. Även om de skulle vara samma turbo så sitter dom på olika sätt.
MVH
Men vet du vad det är som inte passar, är det fästet eller är det stången? för jag har ju inte räknat med att den ska vara som en modellanpassad, jag kan byta stång och göra nya fästen
Laddar upp en bild på hur den ser ut, kanske kan hjälpa till lite.
Forgeklocka
Mvh Ettehag
När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Passar inte. De är olika anslutningar. Även om de skulle vara samma turbo så sitter dom på olika sätt.
MVH
Men vet du vad det är som inte passar, är det fästet eller är det stången? för jag har ju inte räknat med att den ska vara som en modellanpassad, jag kan byta stång och göra nya fästen
Laddar upp en bild på hur den ser ut, kanske kan hjälpa till lite.
Passar inte. De är olika anslutningar. Även om de skulle vara samma turbo så sitter dom på olika sätt.
MVH
Men vet du vad det är som inte passar, är det fästet eller är det stången? för jag har ju inte räknat med att den ska vara som en modellanpassad, jag kan byta stång och göra nya fästen
Laddar upp en bild på hur den ser ut, kanske kan hjälpa till lite.
Hejsan, hade en liten fråga angående att byta wastgate på min Saab 9000 2.3T, har nämligen fått ett erbjudande om att köpa en forgeklocka som är förstärkt som setat på en Saab 9.3 T. Ville bara veta om någon har erfarenhet av detta, om det nu passar utan modifikationer?
Hejsan, hade en liten fråga angående att byta wastgate på min Saab 9000 2.3T, har nämligen fått ett erbjudande om att köpa en forgeklocka som är förstärkt som setat på en Saab 9.3 T. Ville bara veta om någon har erfarenhet av detta, om det nu passar utan modifikationer?
Mvh Ettehag
Varför skall du byta?
Jag ska byta den därför att det förmodligen är den som krånglar.
När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Den är inte bara att byta ut. Du måste då i stort sett byta ut hela WG klockan/membrandosan. Köp en färdig istället de är mycket enklare.
MVH
Jo men nu fick jag tag på en annan, och vad jag kan se så skiljer det inget på själva membrandosan, utan det är stången som skiljer sig, jag ska ju även bygga ett nytt fäste. Men har du mycket erfarenhet av detta, och gjort detta förut? för jag tror ju inte att den inte ska kunna passa, med lite modifikationer på fästet och stången så bör den passa Rätta mig om jag har fel.
Mvh Ettehag
När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Men är bilen inte trimmad så ska man inte sätta på en förstärkt WG klocka/membrandosa. Jag rekomenderar fortfarande inte de för de skiljer ju även i längden. Sen från vilken turbo är den?
det är bara idiotiskt att ställa på laddtrycket om resten av bilen är orginal. dessutom sköter motorstyrningen laddtrycket på din bil, så du behöver byta programvara för att få mer effekt.
sen kommer du förmodligen förstöra membranet om du börjar bygga och byta massa saker, då dessa är extremt känsliga. men jag vet ju dock inte hur pass erfaren du är.
mitt råd: skaffa ett riktigt trim till din bil ist. från maptun eller speedparts
EDIT: sorry, såg inte att du hade skrivit att den krånglade. på vilket sätt märker du att den krånglar?
Men är bilen inte trimmad så ska man inte sätta på en förstärkt WG klocka/membrandosa. Jag rekomenderar fortfarande inte de för de skiljer ju även i längden. Sen från vilken turbo är den?
MVH
Bilen är ju trimmad, vart har du fått ifrån att den är orginal? Angående längden så går det att bygga staget ställbart. Den är från en 9-3:a.
Mvh Ettehag
När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
det är bara idiotiskt att ställa på laddtrycket om resten av bilen är orginal. dessutom sköter motorstyrningen laddtrycket på din bil, så du behöver byta programvara för att få mer effekt.
sen kommer du förmodligen förstöra membranet om du börjar bygga och byta massa saker, då dessa är extremt känsliga. men jag vet ju dock inte hur pass erfaren du är.
mitt råd: skaffa ett riktigt trim till din bil ist. från maptun eller speedparts
EDIT: sorry, såg inte att du hade skrivit att den krånglade. på vilket sätt märker du att den krånglar?
Jag ska inte ställa på laddtrycket, men jag är nästan hundra på att den är min WG som krånglar, har pratat med TM-racing och så, dom tror också att det kunde vara den, Så jag byter inte för att jag har enormt laggtryck i bilen utan för att jag fick tag på den billigt och tänkte dra nytta av det, att man har en förstärkt på om man skulle vilja göra lite på bilen Förstår du?
Mvh Ettehag
När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Det ser ju ut att vara en barnlek att raka till dryckdosans stång i ett skruvstäd utan att ens vidröra själva vakumdosan. Korta av den kan ju inte heller vara så svårt om man bara har rätt gängsnitt...
det är bara idiotiskt att ställa på laddtrycket om resten av bilen är orginal. dessutom sköter motorstyrningen laddtrycket på din bil, så du behöver byta programvara för att få mer effekt.
sen kommer du förmodligen förstöra membranet om du börjar bygga och byta massa saker, då dessa är extremt känsliga. men jag vet ju dock inte hur pass erfaren du är.
mitt råd: skaffa ett riktigt trim till din bil ist. från maptun eller speedparts
EDIT: sorry, såg inte att du hade skrivit att den krånglade. på vilket sätt märker du att den krånglar?
Jag ska inte ställa på laddtrycket, men jag är nästan hundra på att den är min WG som krånglar, har pratat med TM-racing och så, dom tror också att det kunde vara den, Så jag byter inte för att jag har enormt laggtryck i bilen utan för att jag fick tag på den billigt och tänkte dra nytta av det, att man har en förstärkt på om man skulle vilja göra lite på bilen Förstår du?
Mvh Ettehag
yes nu är jag med på noterna. som jag skrev så såg jag inte först att din krånglade. trodde du skulle trimma med förstärkt, men jag ber om ursäkt och hoppas på att du inte tog illa upp