hej, har en 240 hemma som inte är körbar då framvagnsbalken dragit i en stubbe. min fråga är nu hur byter jag den på bästa möjliga sätt. Måste jag ta ur motorn? eller kan jag palla upp motorn så länge?
bara du bygger en annordning som motorn kan hänga i så e det inga problem att ta motorbalken...!!
Jupp, avlastar du motorfästena och ser till att motorn hänger stabilt i något annat så är det inga problem. Har du tillgång till motorlyft så är det väldigt smidigt att låta motorn hänga i den så länge. En bekant till mig gjorde en snygg variant annars: han körde in bilen under en gungställning på en lekplats, hissade upp bilen några centimeter med domkraften och drog en kätting från öglorna på motorn och upp i krokarna som gungorna satt i. Sen var det bara att sänka ner bilen och lossa balken!
En bekant till mig gjorde en snygg variant annars: han körde in bilen under en gungställning på en lekplats, hissade upp bilen några centimeter med domkraften och drog en kätting från öglorna på motorn och upp i krokarna som gungorna satt i. Sen var det bara att sänka ner bilen och lossa balken!
hehe mcGyver lösning
Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
En bekant till mig gjorde en snygg variant annars: han körde in bilen under en gungställning på en lekplats, hissade upp bilen några centimeter med domkraften och drog en kätting från öglorna på motorn och upp i krokarna som gungorna satt i. Sen var det bara att sänka ner bilen och lossa balken!
hehe mcGyver lösning
Japp, jag höll på att garva läppen av mig när han ringde och förklarade proceduren efteråt! Men har man bråttom till ombesiktningen så har man!