2539
Sök

Repig och blästrad framruta, .finns ngt att göra?

1 562 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
#1
kan man göra ngn luring så de godkänner rutan. saknar glasförsäkring på denna bil.
Senast redigerat av mange_240 (24 februari 2011)

660 Inlägg
31 mars 2009
#2
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

12 086 Inlägg
31 mars 2009
#3
Är inte 240rutan limmad? är väl ett jävla bök o byta?
Jag vet inte hur pass bättre den blir av en omgång med polertrissan. Annars är de bara ny ruta som gäller, lr en begagnad om de är smidigt då.

NissanMotorsport
31 mars 2009
#4
Då är det väl likabra att byta ruta, eftersom de inte är så snyggt och säkert med en repig/blästrad ruta, du har ju fått en 2a för att det är dålig sikt, tänk på att dom inte ger en 2a för att dom vill irretera folk, utan av säkerhetsskäl, som ovan sa, om till 240in, så får du en billigt på skroten..

16 197 Inlägg
31 mars 2009
#5
Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

svårt att få bort dom hela bara eftersom dom e limmade.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

52 Inlägg
31 mars 2009
#6
lika bra att byta ruta men det kommer giftiga gaser från limmet så använd ett utsug..

Das Auto

169 Inlägg
31 mars 2009
#7
ta värmepistol och ståltråd eller vajer som skär bort kletet


1 562 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#8
Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

nej de e en 740!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 april 2009
#9
evilaudio skrev:
Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

svårt att få bort dom hela bara eftersom dom e limmade.

Precis.. 1 av 10 får man väl bort hel, gäller vindruta då. Mindre rutor är oftast inga större problem.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 april 2009
#10
mange_240 skrev:
Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

nej de e en 740!

Dom är väl inte mycket mer svårmekade de smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
3 april 2009
#11
Eftersom jag har jobbat med rutbyten så kan jag säga som så
740:a är mjuklimmade med bytylband
Alltså sätt in en kupevärmare i bilen rikta den mot rutan och låt den stå i par timmar släng gärna en filt över framrutan på utsidan.
rutlisten tar du bort med en "typ" spackelkniv sätt ner kniven mellan dekorlist och kaross lossa i botten och sidorna övre delen av rutlisten  sitter på justerbara clips som väldigt lätt går sönder brukar dra list försiktigt i sidled  för i mitten på listen finns det ej någon kant så då lossar listen från clipset. fast räkna med att ett gäng går sönder.
efter du tagit loss listen och rutan är rejält varm
Då kan du trycka ut rutan med fötterna tryck sakta och JÄMT tryck och så att du får lite mera tryck mot övre delen av rutan
när rutan har gett med sig nog mycket så kan du skära med en mora kniv

Fast för att få ett vettigt resultat så ska du ha ett nytt bytylband och en clipssats då plastklipsen är lite sköra och om ej bytt clipsen så kan dekorlisten lossa

Mitt förslag lämna in bilen för ett vettigt resultat
för du har väl halvförsäkring på bilen.

ps/ är egenligen ganska lätt fast det är ju efter jag säkert har bytt ett par hundra volvorutor


1 562 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#12
Rquired skrev:
mange_240 skrev:
Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

nej de e en 740!

Dom är väl inte mycket mer svårmekade de smile

nej ruta finns men nu var jag inte intresserad av att byta rutan.utan ville veta om de finns ngn metod att få den ngt bättre.desutom saknas glasförsäkring på denna bil.

1 562 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#13
JapMax skrev:
Är inte 240rutan limmad? är väl ett jävla bök o byta?
Jag vet inte hur pass bättre den blir av en omgång med polertrissan. Annars är de bara ny ruta som gäller, lr en begagnad om de är smidigt då.

ja hade de varit på 240in hade de vare enklare eftersom att de då går att använda spränglist från en 140.
men nu gäller de ju tyvärr en 740.

1 562 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#14
Rquired skrev:
mange_240 skrev:
Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

nej de e en 740!

Dom är väl inte mycket mer svårmekade de smile

nej tvärtom nästan mer lättskruvade.mer plats på de flesta ställen:)

1 562 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#15
Fast för att få ett vettigt resultat så ska du ha ett nytt bytylband och en clipssats då plastklipsen är lite sköra och om ej bytt clipsen så kan dekorlisten lossa

vad kostar dessa delar hos en glasmästare då?på ett ungefär

90 Inlägg
5 april 2009
#16
Är vindrutan sliten byter man den.

Punkt slut.

1 562 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#17
Turbo_danne2 skrev:
Är vindrutan sliten byter man den.

Punkt slut.

japp vad kostar det då utan försäkring?

90 Inlägg
5 april 2009
#18
Hör med din glasmästare.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
5 april 2009
#19
polera rutan.. blir bra på rallybilen iaf.. wink

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

1 562 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#20
Nichlas_H skrev:
polera rutan.. blir bra på rallybilen iaf.. wink

jajamän äntligen ett svar på frågan.utveckla gärna vad du använder för medel:)


Sök