Jaja, efter många om och men så kör jag på projekttråd istället för att bara lägga upp bilder, hoppas på lite tips och idéer eftersom jag aldrig gjort något sånt här förr, jag bara kör på
Mitt offer, en ful-röd Volvo 144 årsm 1967, är iallafall en rostfri historia, lagad där det behövdes och sen blev den stående. Drog till Arvika och införskaffade den, drog hem den på trailer och direkt in i garaget då den stackarn aldrig mött salt förut, och det skulle den väl få slippa.
Planer än så länge är väl:
[x] ny lack, lutar åt en pastellgrön historia, men lite mer special..
[x] större, ohyggligt coola fälgar
[/] riva ur b18 och i med b20
[x] klarglas och vita blinkers fram, tveksam på vilken färg det blir bak dock.
Försöker hålla den så clean som möjligt samtidigt som den inte ska se ut som "alla andra", får se hur det blir med det
Det kommer nya idéer allt eftersom jag håller på, men de flesta stannar nog vid det. Ett steg i taget och undvika rundpingis så att säga
Hade en likadan sen tidigare, planen var att sno inredning och småpill från den då det var ohyggligt fresh inuti den.
Där står jag nu, sålt iväg "reserven" och den andra är halvslipad.. pust..
Felfri, så fin så
Bor för tillfället mest ute i garaget, då bilen slipas ner. Aldrig gjort detta förr så här behövs all hjälp jag kan få! Val av slip-papper, våtslipa eller ej, vafan som helst ni kan tipsa och hjälpa till med tas tacksamt emot
Rostfritt!
Då hela skuffen, taket och huven har fått "metall-mask" som vi så fint kallar det så har jag inget annat val än att slipa plåtrent på dessa ställen.
Ringer min kusin stup i kvarten då han är plåtslagare och får assistera mig när jag undrar saker.. men de flesta jag har frågat tyckte det var bästa idén då "sprickorna" går hela vägen ner i plåten, och det blir nog inte allt för vackert efter lack kan jag tro.
Ungefär så här ser den ut just nu: