3339
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
563 699 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
22 november 2010
Då har du inte dett min tråd lol haha nejdå, skojar bara wink En positiv sak med detta är dock att nu när du varit sjuk så har du samlat på dig en massa kraft, motivation och insperation till bilen, så att projektet komemr gå som på räls framöver big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

amatörkonstruktör
535 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
C-son Haha men vilken komplimang, tack ;D Ja nu vill jag verkligen göra nån nytta, så i veckan ska jag försöka få nånting gjort iallafall smile

Volvo1968 Ja jag menar det! Behövs en paus ibland så man hinner fundera, planera och bli sugen igen smile

The one and only
1 091 Inlägg
23 november 2010
Den här tråden har man missat... Måste följas smile Vart köpte du luftfjädringen? (kanske redan står någonstans, har inte läst så noga roll )

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

326 Inlägg
26 november 2010
Ser riktigt jäkla bra ut smile jäkla kul å se tjejer som tar tag i bilarna själva o vågar skita ner sig smile
Hoppas på ännu en update snart wink

amatörkonstruktör
535 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Volvo Knugen Tur att du hittade hit iallafall big_smile bättre sent än aldrig! Köpte luften från en privatperson som importerade själv, men det är Dominator bags från Airlift Company iallafall, http://www.airliftcompany.com/index.php

OpelAstraPower Hehe tack smile klart man måste bli lite skitig då och då, man måste ju känna att man lever eller hur? Haha wink

Stått ute i garaget i en timme och bara stirrat på skiten, hatar verkligen såna dagar! Satte borrmaskinen på laddning för att borra klart sista hålen till intrumentpanelen, men hade så klart inte ens en tillräckligt stor borr så det sket sig. Fy fan för när inget går som man vill tongue
Mailat på nya dörrar och glott igenom blocket efter motor, men inte ens det gav något, haha. Hittade en jättefin motor förra veckan, men utan megasquirt, och efter mycket funderande så blir det för mycket pill med sånt jag inte kan så gav upp den..
Får se om jag dyker ut en sväng senare, har lite ärenden att göra nu smile

2 121 Inlägg
26 november 2010
hejsan nu har man läst igenom hela din tråd... ett imponerande projekt du håller på med du finns i mora vad e de för delar som fattas för dig har lite ligger kvar från min 144 som bror min krocka med

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 november 2010
Kromgrill skrev:
C-son skrev:
Men du ska väl inte låsa tråden å sabba för alla andra, och absolut inte för den som har tråden och vill visa sitt projekt och är helt oskyldig, de e inte schysst. Ge varningar eller stäng av dom som tjabblar istället om dom inte ger sig eller tar de privat

+1

/från en som följer i det tysta

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

Låst i väntan på städning

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 883 Inlägg
29 november 2010
Tråd rensad på OT och en uppmaning till dom som inte kan följa dom enklaste reglerna är att låta bli att posta! är man osäker så låt då bli att posta inlägg.
Inlägg i projekttrådar skall handla om projektet i fråga och inget annat, att posta meningslösa + och dyligt i tråden kommer att besvaras med en varning med vändande post i fortsättningen.

Reglerna hittar ni här:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

amatörkonstruktör
535 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Jag börjar få lite panik på mitt dörrletande.. dörrarna jag har var lite för mycket jobb med innan lack så jag lär leta på ett par rakare. Usch! Ingen där ute som har vänster fram och bakdörr till en 144 med kylskåpshandtag i bra skick till salu? Och då menar jag braaaa skick, alltså inga hål och raka smile
Måste iväg och sparka på min lackerare lite, dom har inte ens ringt upp sen jag var där sist, nog för att jag sa att det inte var nån brådska, men ändå.. lite sega är dom sad

Så där står jag just nu iallafall, saknar dörrar som är det sista innan lack, och trampar i skorna tongue

5 111 Inlägg
1 december 2010
Nu kanske du redan visste det, men hittar du dörrar från en 145 så kan du även använda dessa (breddar utbudet lite marginellt), det är precis samma, därför det ser lite knasigt ut mellan bakdörr och tak på 145.

amatörkonstruktör
535 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Nu kanske du redan visste det, men hittar du dörrar från en 145 så kan du även använda dessa (breddar utbudet lite marginellt), det är precis samma, därför det ser lite knasigt ut mellan bakdörr och tak på 145.

Ah har faktiskt kollat det också, men det var lika dåligt där hmm

225 Inlägg
3 december 2010
Den här projekt tråden har jag missat. Blir till att följa det nu för jag blev ju lite sugen på att se slut resultatet smile

Mvh David

326 Inlägg
3 december 2010
Äntligen e låsningen borta smile
ser fram emot update snart wink

amatörkonstruktör
535 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
David_bagge Bättre sent än aldrig smile

C-son Det lär jag ta och kolla upp, eventuellt fått en reservdelsbil nu, men övertalning av mamma återstår, hon gillar inte "skrot" på gården wink

OpelAstraPower Japp det kommer när jag gjort något vettigt big_smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
C-son Mamma tycker allt som inte är körbart just för stunden är skrot, men hon är ju ovettig wink

Har iallafall till min stooooora lycka övertalat mammsen att jag ska få släpa hem reservdelsbilen och ställa den i garaget medans jag plockar grejor big_smile big_smile Så jäkla nöjd!
Även fått tag på dörrar, varav en var helt ny och skitfin smile aldrig monterad, kan inte bli bättre!
Så får förhoppningsvis hem bilen nästa vecka, leverans med bärgarbil och allt, så då ska jag minsann visa smile

Dock inte hört av lackeraren nå mer så får fortsätta klura på det..

amatörkonstruktör
535 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Nu står nybilen på gården, gjort plats i garaget nu så ska få hit lite starka pojkar som kan hjälpa till att putta in den, punka på tre däck wink
Och lite bilder nu då..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/1030346_lb42pz.jpg

Dretful cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/1030347_vo3hq7.jpg

Duktigt ful inuti..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/1030349_94b6iz.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/1030350_y13a72.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/1030352_dr1ymo.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/1030354_zmxjeh.jpg

Och där ska hon stå smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
17 december 2010
Du det var inte mycket plats över big_smile Nä varför plocka delar, renovera bägge vet jag wink Skaffar jag en 144 med så kan man starta 144a-klubb big_smile

Lycka till med reservdelaren, och var nu snäll mot mammsen så kan du säkert ta hem ännu fler snart wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

amatörkonstruktör
535 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Du det var inte mycket plats över big_smile Nä varför plocka delar, renovera bägge vet jag wink Skaffar jag en 144 med så kan man starta 144a-klubb big_smile

Lycka till med reservdelaren, och var nu snäll mot mammsen så kan du säkert ta hem ännu fler snart wink

Haha nej fy faaaan, nån måtta får det faktiskt vara wink Inga nya byggen förens det dära är klart! Men det kommer nog finnas delar över till dig sen om du vill ha, fanns ju det mesta på den där förutom golvmatta, motor och låda big_smile Mkt bra bil för tusen spänn wink

286 Inlägg
20 december 2010
Men fy fasen så tjusigt de blir Sannah! big_smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Junk skrev:
Men fy fasen så tjusigt de blir Sannah! big_smile

Visst blir det big_smile lite lack på det här så smile

Sök