Lägger upp lite bilder från i fredags när vi satte vinkelslipen i framvagnen
fick lov att kapa ur så bälgarna har lite plats att expandera när dom trycks ihop. Och ifall nån tänkt vara duktig och klaga på att det inte kommer vara hållbart nog när vi kapat så "mycket", så kan jag tala om direkt att det ska svetsas på en bit fyrkantsprofil runt hela kanten senare, så hållbarheten blir densamma, bara mer plats
Provade även med en "distans" så vi kunde mäta ungefär hur lågt det kommer bli sen
Kapade iallafall ur ca 20 cm i diameter i fjäderbrunnen då bälgarna har ca 17-18 cm som max-mått, mätte från centrum och ritade upp, sen kapade vi ur och slipade till så det inte finns några vassa kanter kvar. Sen ska vi svetsa dit en profil som sagt, och bygga ihop en distans på ca 60 mm som ska svetsas i botten på brunnen. Visar sen hur den ska se ut
Efter det monterar man dit bälgen och skär ut en fästplatta till bälgens andra sida, som senare bultas fast i bärarmen
lägger upp bilder steg för steg sen när vi kommit så pass långt.
Innan!Med 60 mm "distans", lagomt med utrymme Det var väl ungefär allt jag hade att visa idag, men det kommer mer, den här veckan blir det full rulle hoppas jag