Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer
Nu har jag inte läst igenom hela tråden så jag vet inte om du ska använda dig av en stel eller delad bakaxel, men BMW har ju en del delade axlar annars. Hittade lite spårvidder på BMW axlar på ett annat forum här på garaget. Vet inte om det är till någon hjälp men.
"2002= 1330mm Nu är det spårvidden men det ligger jävligt nära skivorna. E21 = 1380mm E30 = 1400mm"
Nu har jag inte läst igenom hela tråden så jag vet inte om du ska använda dig av en stel eller delad bakaxel, men BMW har ju en del delade axlar annars. Hittade lite spårvidder på BMW axlar på ett annat forum här på garaget. Vet inte om det är till någon hjälp men.
"2002= 1330mm Nu är det spårvidden men det ligger jävligt nära skivorna. E21 = 1380mm E30 = 1400mm"
Hon skall andvända sej utav en kortad 140original axel. Var bara vi andra som kom in på ett sido spår i hennes tråd om lämpligaste lösningen för att axeln inte skulle flytta sej i sidleds när man höjer och sänker bilen.
Precis som kloker säger så är det originalaxeln jag ska använda, men den är kortad 60 mm annars går inte fälgarna in. Så väger man alla för och nackdelar med att bygga om allting igen och bygga watt eller fyrlänk eller valfri sådan lösning så blir det hur som för mycket jobb/pengar för att vara värt det i dagsläget och baksäte skulle aldrig falla mig in att kompromissa bort
Kommer prova att köra med staget vi håller på med just nu, är ju väldigt lätt att helt enkelt prova när allt sitter där hur mycket axeln flyttar sig, och blir det ohållbart så får jag fundera ut hur jag ska göra då. Det är ju inte direkt så att du öser i allt som går i bälgarna och skickar upp bakändan i 120 och tror att allt ska gå väl
Ja det funkar nog bra när man fått justerat in staget till rätt längd Bara du fått fart på luftfjädring så lär det juh ganska snabbt visa sej dem punkterna som lär ändras el ej Men det är helt klart intresant ämne detta Lär nog plocka på luftfjädring på nån bil jag oxå så man får nått att labba med och testa ideer
Det är ju en kortad 240 axel Behövs inte så mycket för att bygga en wattlänk. Anders kan säkert göra propellern och en hylsa att svetsa på kåpan om han har tid Sen äre ju bara att fixa 2 st korta ställbara stag
Det är ju en kortad 240 axel Behövs inte så mycket för att bygga en wattlänk. Anders kan säkert göra propellern och en hylsa att svetsa på kåpan om han har tid Sen äre ju bara att fixa 2 st korta ställbara stag
Se vad du vet för bygghemligheter som inte jag ens vet Nä det får nog bli nått sånt ifall det inte går med det vi byggt nu, allt löser sig
kollade igenom hela projektet nu ikväll o måste säga att du har gjort ett sjukt bra jobb o färgen o dem fälgarna satt som ett smack fortsätt såhär! kommer bli kul o fränt att se bilen färdig sen Prem lagd
kollade igenom hela projektet nu ikväll o måste säga att du har gjort ett sjukt bra jobb o färgen o dem fälgarna satt som ett smack fortsätt såhär! kommer bli kul o fränt att se bilen färdig sen Prem lagd
kolla gärna mitt projekt me
Tackar, alltid kul att höra kikade lite snabbt, såg mkt bra ut, roligt när folk gör i ordning motorerna istället för att skita i det/slänga bort dom
dyeltsbreh, hur går det med bilen? Kan du inte slänga upp lite bilder snart?
Det går fint stött på lite problem när jag skulle dit med kopplingen, har tydligen styrpinnar på svänghjulet men inga hål på kopplingskåpan, haha! Visst kan jag göra de, nått särskilt du vill se?
dyeltsbreh, hur går det med bilen? Kan du inte slänga upp lite bilder snart?
Det går fint stött på lite problem när jag skulle dit med kopplingen, har tydligen styrpinnar på svänghjulet men inga hål på kopplingskåpan, haha! Visst kan jag göra de, nått särskilt du vill se?
haha då är de inte så lätt att monterna Nae alltså typ bara bilder på när du jobbar me den eller asså ah, bygg bilder helt enkelt
haha då är de inte så lätt att monterna Nae alltså typ bara bilder på när du jobbar me den eller asså ah, bygg bilder helt enkelt
Haha nä är ju inte de, men det ska nog gå att lösa det också ok ska försöka ta några när jag är ut nästa gång, blir ju oftast att man glömmder bort det men ska försöka komma ihåg
man såg verkligen färgskiftningen nu men du äre bara bilden eller är framskärmens skärmkant vågig?
Den är vågig som fasan själv, snittade ju upp hela på insidan när vi gjorde plats för fälgarna och det i kombination med skärmvals gick inte så bra men det tycker jag mig kunna leva med tills vidare