2438
Sök

Snodde "Grannens" parkeringsplats fick böter:S

40 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Letade som vanligt efter efter en parkeringsplats i vårat område bär vi bodde, åkte omkring en kvart innan jag insåg att det inte fanns en plats ledig. Tog ändå sista rundan runt och ser att en av mina grannar ska åka, tar hans parkering och han flyger ut ut bilen och skriker om att detta är hans parkering, kan påpeka att detta är en allmän parkering (inga förhyrda, inga boende, ingen handikapp ingen skylt)
Jag påpekar vänligt att jag kan köra så långt fram att även han får plats på den ny gjorda parkeringen.

För4 månader sedan så plockade kommunen bort trottoar kanten på denna lilla gräsplätt(som numera är grusad) mellan två parkeringar för att få plats med två bilar till.

När jag kliver ut i morse kl 05.00 så har jag en p-bot för "stanna eller parkerat på allmän plats i tätbebyggt område som terräng" kl 21:19:01 - 21:19:40. Grannen stod precis bakom mig men hade ingen p-bot när jag läste boten ordentligt hade NÅGON ringt till polisen som hade åkt dit och skrivit boten.

Får dom ens bötfälla mig för detta?? Jag stod ju på en parkering tillsammans  med en annan bil som inte fick någon bot. Och 40 sekunder?? det gick snabbt att skriva den boten jag kunde ju lika gärna ha ställ mig där tillfälligt för att springa upp till lägenheten för att stänga av gasspisen eller något!!!

Dum nog som jag var har jag inga bilder på hur jag stod parkerad eller så så det lär bli ord mot ord men om jag får betala tänker jag inte låta det stanna vid detta utan jag tänker skaffa direkt nummer till polisen som får komma dit så fort grannen står olämpligt.

Första boten för mig och den var väldigt hög enligt mig!!!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 april 2009
För det första, din granne tror att han är något? Om det e en allmänd pakeringsplats så bestämmer han inte över den platsen?
Ta ett prata med grannen med och säg till honom att det va onödigt gjort.

Kan säga så att det e nog grannen din som har ringt, men gå ner och ta bild på hur dom andra bilarna står och överklaga! smile

Fast i detta fallet får du betala boten så om detta går igenom så får du tillbaka pengarna sen.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

40 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Grannen har bott där i 20 års tid och klagar på när vi beställer hämt pizza "det luktar så äckligt" vi är dom enda som är yngre än 55 i vårat hus så.

Vi har pratat med honom tidigare men han lyssnar inte vi är ett par snorungar som ska uppfostras

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 april 2009
Gamlingar!!

Nä men ta lite bilder " fast på andra bilar " som står där. Och överklaga, om du fick böter ska dom ha lika mkt böter ju?

1 853 Inlägg
2 april 2009
Drygt!. Det är ju garanterat din trevliga granne som fixat satt du fått boten. han kanske är polis eller hans fru kanske är polis ?

men hur mycket fick du böta ?

det är väll bara att "testa" ta med dig boten in på polis huset och förklara läger och fråga varför du fått boten... överklaga.

så får du säkert reda på varför man inte får stå där osv.

sedan känns det som vad kommer du vinna på att ringa och anmäla granne så fort han står där. tillslut är ni båda med i grannfejden hmm

han har väll bott där i hundra år och parkerat där i 100 år och käkat Felix ketchup i 100år osv osv

/mvh soyd

40 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Jag fick 900 spänn för att polisen inte har några uppgifter om att det är ändrat till parkering där och om dom inte har några sådana papper på sitt bord inom 2 veckor så måste jag ta böterna!!!

Vad är detta för rättsystem!!!

Nej både han och hans fru är pensionärer på 67 och 82 år...

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 april 2009
Iduns, betala boten. Spara den sen, och låt åk ner till om 2 veckor och säg att du ska ha tillbaka dom pengarna!

900 spänn är äckligt mkt, då jag har som mest betalat 500 tongue hahah.. Och för dom 900 kan du ju handla mat för en månad ! yikes

40 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Ja hade det varit under 500 så hade jag ju utan tvekan betalat först men nu är den 900 kr. Och jag behöver nya sommarsulor!!!

Reservdelsman
61 Inlägg
2 april 2009
Jag vet inte hur många gånger jag försökt överklaga p-böter... aldrig lyckats.
Inte ens när jag köpte en tv, parkerade den utanför porten, bar upp tv'n och skulle ner och parkera om bilen. Till och med då satt en bot på min bil. Det stod att jag stått där en halvtimme och att två kontrollanter skrivit under på det. Försökte överklaga men dom bara skrattade och sa "Ja, den har vi inte hört förut..."

Dom sitter i samma båt...

87 Inlägg
2 april 2009
Iduns skrev:
Grannen har bott där i 20 års tid och klagar på när vi beställer hämt pizza "det luktar så äckligt" vi är dom enda som är yngre än 55 i vårat hus så.

HAHAHAHA!

Säg till honom att ni inte bryr er vad han anser om saker och ting och prata aldrig med människan igen?
Senast redigerat av Pixx (2 april 2009)

Reservdelsman
61 Inlägg
2 april 2009
Pixx skrev:
Iduns skrev:

HAHAHAHA!

Säg till honom att ni inte bryr er vad han anser om saker och ting och prata aldrig med människan igen?

Eller skicka en flottig pan-pizza med peperonikorv genom brevinkastet...

Eller det kanske är dumt...

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
2 april 2009
Jimsalabim skrev:
Pixx skrev:
Iduns skrev:

HAHAHAHA!

Eller skicka en flottig pan-pizza med peperonikorv genom brevinkastet...

Eller det kanske är dumt...

Jimsalabim, dig hade man inte velat ha som granne! neutral tongue

40 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
HAHAHA
nä men jag tänkte ta upp problemet med fastighetsägaren också
och det är inget underskrivet eller så boten är utskriven på handdator. Polisens egna bot

såhär

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42192/609896_woku4t.jpg
bot

KHRacing
2 april 2009
40 sek...
är det inte 5 min som p-vakten skal ha översikt över fordonet ?

40 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Tycker jag också men tydligen inte!

Tänk om jag var uppe i lägenheten och stängde av gasen lixom!!!

1 814 Inlägg
2 april 2009
Iduns: OM du nu beslutar dig för att skriva en "överklagan" så följ en rättsenlig mall, skriver du med lägre nivå på språket minskar chanserna att få tillbaka pengarna.

betala nu och klaga sen brukar det väl gå till tyvärr hmm

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 april 2009
På tal om böter, drömde att jag fick 2 parkeringsboter inatt och anföll p-vakten som följd tongue

Men iaf, vilken jävla tomte till granne! Klart du ska ta och överklaga. Förstår inte riktigt hur parkeringsplatsen ser ut där, men det låter ju på dig som att det bara är en vanlig boendeparkering och de är ju inte privata heller...

40 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
det är en parkering som alla får stå på även om man inte bor där

Lastbilschaffis
811 Inlägg
2 april 2009
ring & klaga på att han parkerar fel & se till att han får en bot big_smile  hatar gnällspilar som ska lipa om allt.. gubbfan

min granne tycker min skyline låter för mkt så hon skicka sin man att gnälla & klaga på mig.. nu för tiden gasar ja lite extra utanför deras hus... & hoppas att hon blir arg... förbannade primadonna gatu nazist som itne får störa friden hehe

5 198 Inlägg
2 april 2009
kaxxen skrev:
ring & klaga på att han parkerar fel & se till att han får en bot big_smile  hatar gnällspilar som ska lipa om allt.. gubbfan

min granne tycker min skyline låter för mkt så hon skicka sin man att gnälla & klaga på mig.. nu för tiden gasar ja lite extra utanför deras hus... & hoppas att hon blir arg... förbannade primadonna gatu nazist som itne får störa friden hehe

Därigenom ökas hatet mot motorburen ungdom... bla tillföljd av att vissa känner sej förföljd av farbror lagen.

Sök