2 april 2009
Trådstartare
Letade som vanligt efter efter en parkeringsplats i vårat område bär vi bodde, åkte omkring en kvart innan jag insåg att det inte fanns en plats ledig. Tog ändå sista rundan runt och ser att en av mina grannar ska åka, tar hans parkering och han flyger ut ut bilen och skriker om att detta är hans parkering, kan påpeka att detta är en allmän parkering (inga förhyrda, inga boende, ingen handikapp ingen skylt)
Jag påpekar vänligt att jag kan köra så långt fram att även han får plats på den ny gjorda parkeringen.
För4 månader sedan så plockade kommunen bort trottoar kanten på denna lilla gräsplätt(som numera är grusad) mellan två parkeringar för att få plats med två bilar till.
När jag kliver ut i morse kl 05.00 så har jag en p-bot för "stanna eller parkerat på allmän plats i tätbebyggt område som terräng" kl 21:19:01 - 21:19:40. Grannen stod precis bakom mig men hade ingen p-bot när jag läste boten ordentligt hade NÅGON ringt till polisen som hade åkt dit och skrivit boten.
Får dom ens bötfälla mig för detta?? Jag stod ju på en parkering tillsammans med en annan bil som inte fick någon bot. Och 40 sekunder?? det gick snabbt att skriva den boten jag kunde ju lika gärna ha ställ mig där tillfälligt för att springa upp till lägenheten för att stänga av gasspisen eller något!!!
Dum nog som jag var har jag inga bilder på hur jag stod parkerad eller så så det lär bli ord mot ord men om jag får betala tänker jag inte låta det stanna vid detta utan jag tänker skaffa direkt nummer till polisen som får komma dit så fort grannen står olämpligt.
Första boten för mig och den var väldigt hög enligt mig!!!