3170
Sök

none

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
6 april 2009
FireTraXX skrev:
AcesHigh666 skrev:
tråden handlade om hurvida det fuskas... ja trådskaparen är lite gnällig i sitt klagomål, men inte fan måste ni gnälla på hans bil för det...

FireTraXX skrev:
Ta ut svängarna?
Trasig klädsel som är dåligt ditsatt och en extraordinärt jättemegaful grejsimojs i taket.
Ser ju ut som om du tog vad du hade bara.

Ja och din audi är ju jättesnygg med bara ett gäng skitfula 18" på...

Men så ställer jag varken ut min bil eller gnäller på folk som får pokaler.

Det där kanske stämmer.. och ja trådskaparen är en riktig avundsjuk kärring som måste gnälla bara för att han inte vinner, så långt håller jag med... det är ju faktiskt så att folk röstar på den bil dem vill ska vinna eller hur??? och kan man inte ta det så ska man inte heller ställa ut... men jag tycker det är löjligt, omoget och taskigt att gnälla på hans bil för det, även om jag inte heller tycker om den så står jag ju inte och är idiot för det.

så JA jag håller med dig/er han gnäller men det är inte hans bil som det ska gnällas på för det. rösta en etta på den i stället om du/ni inte tycker om den..

EDIT: han verkade väldigt kritisk mot "en viss bil" någon som vet vilken han menar? kan man få en länk till den?
Senast redigerat av AcesHigh666 (6 april 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 004 Inlägg
6 april 2009
trådskaparen har ju själv vunnit ett peoples choise? och om inte det är pga av mutor då börjar jag nästan tappa tron på mänskligheten.... och om det är någon som gör på hopp så är det väll den som startar en tråd om"Fula fusk-tekniker på utställningar" och själv har en"utstälnings bil" som hör henmma i kalle anka.....
Senast redigerat av 262turbo (6 april 2009)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

627 Inlägg
6 april 2009
262turbo skrev:
trådskaparen har ju själv vunnit ett peoples choise? och om inte det är pga av mutor då börjar jag nästan tappa tron på mänskligheten.... och om det är någon som gör på hopp så är det väll den som startar en tråd om" fuskare och dåligt byggda bilar" och själv har en"utstälnings bil" som hör henmma i kalle anka.....

hahaha lol

We Ride Togheter, We Die Togheter!

356 Inlägg
6 april 2009
Barn har väl lika stor rätt att rösta på vilken bil dom vill? Om någon skulle ha kommit fram till mig på en mässa och varit social och bett om en röst, och varit trevlig, så hade jag säkert röstat på honom. Eller ja, inte om det hade varit du.

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
6 april 2009
Jag tycker att man får acceptera det resultat som blir i peoples choice, på en stor utställning så är det kanske 4-5 bilar och byggare som är välkända med resurser, som kan ha en påkostad presentation, känner mycket folk och som därtill har fina bilar. Det ska mycket till för någon av dessa inte vinner priser, inget konstigt med de när bilarna är jättefina. Sen om nån delar ut mer godis eller har tjejer som presenterar bilarna de får man räkna med, det är ju en del av utställningsbiten det också.
De är ju en annan sak vid domarbedömning, då får man ju hoppas att domarna i respektive klass är så opartiska det går. Där ska ju bedömningen göras av fordonens kvalitet, orginalitet, nyskapande mm.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

4 Inlägg
6 april 2009
Men lilla gubben, erfarenhet före kommentarer va! Om du inte ens vet vad Peoples Choise går ut på så ska du inte ge dig in på det och kommentera och klanka ner på andra.

Som många har skrivit så är det väl allas röster man vill ha? Och även barn är svenska medborgare och har all rätt att rösta de också. Att personen i fråga som du nu anklagar för att ha fuskat kommer på en så fruktansvärt bra idé med att låta bilintresserade föräldrars barn sitta med och kolla in bilen (som är en av Sveriges absolut snyggaste!) är väl bara en utveckling? Det är ju de kommande som ska fortsätta med bilintresset? Inte fan kommer du sitta och vara 89år och ställa ut den där sk. bilen du har iaf, glöm det. Det är ju en kalas idé att skapa intresset för barn, (som om de inte redan hade det, tänker på alla söta bilmattor som finns och ungarna som sitter "böööörn bööööörn, wrooom") men att ge dem verkligheten är ju jätte bra, och varför inte då ta den bilen som barnen endast sett i miniatyr, rena rama julafton för Kalle 5år!?

Ärligt talat skulle det vara intressant att höra vad du nu än definierar som fusk i detta, hur tänker du ens? Jag kan förstå att du inte kan erkänna att du är avundsjuk på denna bilen och bygget (och som någon skrev, pokalerna förklarar helheten) och de sjukt smarta idéerna familjen bakom bilen har med tanke på att du skriver den här löjliga tråden, men vi vet alla att det är den enda förklaringen. Men du kan vara lugn, avundsjuka är ganska originellt... kommer alltid att finnas så var inte ledsen över det.

Att du inte bara tar och fortsätter dra på utställningar, LÄR DIG LITE om Peoples Choise och det du är intresserad av så kan du komma tillbaka och uttala dig senare eftersom att som du själv märker får du ingen positiv respons. Spara på din värdighet och stäng ner tråden...
Senast redigerat av Girlicious (6 april 2009)

627 Inlägg
6 april 2009
haha grym utveckling på tråden...

Asså jag kan inte annat än att hålla med majoriteten här. Fusk innebär ju att man gör något som inte är tillåtet.. att påverka andra till att rösta på ens egen bil är väl det hela skiten går ut på? Annars kan du ju gömma din bil bakom en monter å hoppas att någon röstar! big_smile Många utställningar jag varit på lockar ju många med musik eller andra flashiga saker. Att ha sin flickvän i bar överkropp som lockar folk till bilen är väl också ett bra sätt antar jag. Dom står väl knappast under pistolhot å tvingar folk att rösta?

Enkel lösning: Bygg en fetare bil som drar till sig än mer uppmärksamhet.. alternativt fixa lite fina brudar som gör reklam för dig. Annars kan du ju alltid köpa en pokal å skriva att du vann.. lol

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 april 2009
Läst hela tråden här med nu, trodde de handlade om fusktekniker om hur de gömde fel med passning (typ tuggummi) på kjolpaket o annat fusk me själva bilen, men att vara trevlig mot folk och kanske få barnen att tycka det är roligt är ju inget fel? Alla barn är kanske inte där av egen fri vilja och då kan de ju vara rätt schysst för dem om de får en kul tid ändå.

Har du verkligen inga andra fuskmetoder att nämna än att folk ÖPPET pratar med besökare?
Hur menar du att de "tvingar" folk att rösta på deras bilar, och har de råd att muta flera hundra besökare med pengar för å få röster så hade de väl lagt ner pengarna på bilen

593 Inlägg
6 april 2009
Det är ju så att pokaler som people choice kan påverkas av hur mkt bilen "syns" osv,  så har de alltid varit och kommer alltid vara.. det är ju det som är lite charmen med people choice pokalen tycker ja.

vet en utställning ja va på som en halvsunkig volvo 240 med långhårigt rosa teddy vann, ja va där själv med min bil men inte deppa man läpp för det,. trots man lagt flera år i garaget och den va stylad på en helg kanske..

de är skilland när de är en jury som bedömmer bilarna tycke ja, då kan man börja bry sig..

de är min åsikt iaf..
Senast redigerat av epapower (6 april 2009)

337 Inlägg
6 april 2009
Klart man ska göra reklam för sin bil!!!!

Intresseklubben
673 Inlägg
6 april 2009
lås tråden istället.. detta blir ju bara tjafs..

/Mvh Andreas

Byggare Behm
562 Inlägg
6 april 2009
Något man kan kalla fusk är annars när Realcar och MDS tar in bilar som dom sponsrat och delar ut gratis affischer, godis m.m brevid bilarna.
Hur f-n ska man kunna tävla mot ett sånt gäng ?
Samma med billjud, ingen idé att ställa upp, dom med MDS-sponsring vinner ju , MDS sponsrar med varenda skruv som behövs, kravet är att bilen ska vinna.. och med nästintill obegränsad budget så är ju det ingen match..

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

393 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
P-O skrev:
Varför pratar du inte med killen direkt istället för att skriva en massa skit?

Massa skit? Öhh. Det här inlägget har inte bara med din vän att göra P-O utan är till för att belysa dilemmat Fusk i bil-hobbyn.
Föresten så är ju du mer tjenis med personen i fråga och borde väl vara lika bestört som jag över faktumet. Du tävlar ju i samma klass som honom (Gatbilar).

1 004 Inlägg
6 april 2009
_Jonex_ skrev:
Något man kan kalla fusk är annars när Realcar och MDS tar in bilar som dom sponsrat och delar ut gratis affischer, godis m.m brevid bilarna.
Samma med billjud, ingen idé att ställa upp, dom med MDS-sponsring vinner ju , MDS sponsrar med varenda skruv som behövs, kravet är att bilen ska vinna.. och med nästintill obegränsad budget så är ju det ingen match..

tror du inte att det är marknadsföring det handlar om? syns man inte,finns man inte...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

627 Inlägg
6 april 2009
_Jonex_ skrev:

Man får ju köra efter sina resurser... kan du inte matcha så ska man inte tävla.

DFFL
9 020 Inlägg
6 april 2009
_Jonex_ skrev:

Bra saker kostar pengar, inte konstigt att de trycker ner pengar i sina sponsorbilar.
Och eftersom att de har bra saker så är det inte heller konstigt att de vinner.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

393 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
chrillesnakeman skrev:
FireTraXX skrev:

OMFG!
Det var något av det värsta jag nånsin sett. sad

Tråkigt att du väljer just den här tråden till att dissa min bil. Känns som om det börjar gå lite utför nu (milt sagt).
Vad är det för fel med att våga ta ut svängarna och inte bry sig om att alltid falla in i normen. Även om man inte gillar allt med min bil så finns det väl alltid något som är okej och som ödmjuk person plockar man fram det så att man inte kväver någons skapande/kreativitet. Det skulle jag aldrig göra mot dig!
Du gillar inte Nos eller extrema basar. Ne ne. Vi håller oss på den måttliga nivån då!

Ta ut svängarna?
Trasig klädsel som är dåligt ditsatt och en extraordinärt jättemegaful grejsimojs i taket.

Klädseln skall ut (håller med dej att det inte ser så vidare värst proffsigt ut). In ska Sparco-stolar. Men kronan i taket kommer aldrig ryka. Damerna gillar den plus att den är en dyr historia. Lite lyx-känsla är aldrig fel. Vi har kristallkronor hemma i varenda rum så varför begränsa det till bara hemmet?smile

627 Inlägg
6 april 2009
chrillesnakeman skrev:
FireTraXX skrev:
chrillesnakeman skrev:

Tråkigt att du väljer just den här tråden till att dissa min bil. Känns som om det börjar gå lite utför nu (milt sagt).
Vad är det för fel med att våga ta ut svängarna och inte bry sig om att alltid falla in i normen. Även om man inte gillar allt med min bil så finns det väl alltid något som är okej och som ödmjuk person plockar man fram det så att man inte kväver någons skapande/kreativitet. Det skulle jag aldrig göra mot dig!
Du gillar inte Nos eller extrema basar. Ne ne. Vi håller oss på den måttliga nivån då!

Ta ut svängarna?

Klädseln skall ut (håller med dej att det inte ser så vidare värst proffsigt ut). In ska Sparco-stolar. Men kronan i taket kommer aldrig ryka. Damerna gillar den plus att den är en dyr historia. Lite lyx-känsla är aldrig fel. Vi har kristallkronor hemma i varenda rum så varför begränsa det till bara hemmet?smile

Haha men vad är då problemet? Du är ju nöjd över din bil.. ställ inte upp om du tror folk fuskar... enkelt. Tycker du om din bil? Det är det viktiga.. gör du det för att få uppmärksamhet av andra, ja då  får du ju helt enkelt ta matchen med dom som vet vad dom sysslar med.

DFFL
9 020 Inlägg
6 april 2009
chrillesnakeman skrev:

HAHAHA, du vet om att det är 2009 nu va?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

627 Inlägg
6 april 2009
FireTraXX skrev:
chrillesnakeman skrev:

HAHAHA, du vet om att det är 2009 nu va?

haha å vad mena du med det? Spela inte inredningskund nu också... du vet inte vad du pratar om.
EDIT: *Skyndar mig å rättar till stavfelet innan du hoppar på å klagar om det* Ska alltså vara inredningskunG.
Senast redigerat av mastrovious (6 april 2009)

Sök