4 april 2009
Trådstartare
Tjaa
Har en bmw 328 e36 från 96 som har ett väldigt irriterande missljud i bakvagnen. När jag körde med vinterdäcken så lät det när jag rullade eller motorbromsade lite. Det lät också när jag körde upp för en trottoarkant, typ klonkande ljud. Ljudet kommer bara från vänster bak. det är svårt att förklara ljudet när man rullar/motorbromsar men det låter som något sitter löst och skramlar.
Börjat misstänka bussningarna i bakvagnen faktiskt men jag tycker inte att symtomen liknar slitna silentbussningar riktigt. Har kollat under men inte hittat något som sitter löst. Nu med sommardäcken på istället så skramlar det inte längre när man rullar/motorbromsar, istället skramlar det vid milt gaspådrag. Det klonkar inte längre när man kör upp för en trottoarkant utan nu låter det när man kör ner för en istället.
Märkte också idag när jag kör över brunnslock att baken på bilen vill sticka iväg lite åt sidan och så klonkar det där samma ljudet då också.
Ett annat skumt ljud som kanske hör till det andra är att när jag lägger i 1:an eller 2:ans växel så dunsar det till i bakvagnen eller där i närheten, och då har jag inte ens släppt upp kopplingen. Kanske har nåt att göra med det andra.
Någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara?
// Julle