3491
Sök

Lådstorlek till dubbla 12"

193 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
hejsan! jag har en Golf II som jag har lite ljud i men mina baser dom är i 2st olika boxar så ska bygga en ny och sätta båda i en, vad ska det vara för liter i den lådan då? någon som tipps på hur jag ska bygga den i en Golf II för det är ju rätt många som har den bilen.

Sen en annan fråga jag har 4a dörrars då finns det inget hål i dörren för högtalare har någon tipps på hur jag ska göra då?

R1 driver!
5 128 Inlägg
6 april 2009
Det underlättar nog om du iaf berättar vad det är för basar du har, lite svårt för alla att gissa sig till vad du har..

Skogsfan
649 Inlägg
6 april 2009
måste ange modell på basarna åtmonstonde. Det är individuellt för varje bas vad de ska ha för volym.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

216 Inlägg
6 april 2009
kolla mitt bygge  så hitar du hur man gör med dörrarna

193 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
en pioner på 450w och en mutant 600w.

kan det hjälpa?

4 586 Inlägg
6 april 2009
knoppen skrev:
en pioner på 450w och en mutant 600w.

kan det hjälpa?

så du ska ha 2st olika basar i samma låda. hmm

skriv gärna modell namn också det där hjälpte inte något tuvärr
Senast redigerat av jorre83 (6 april 2009)

573 Inlägg
6 april 2009
2 så olika basar är inte att rekommendera i samma låda, men om du vill snygga upp lite så kan du bygga en låda med skiljevägg.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 april 2009
Jag säger blanda inte basar alls, varken i samma eller olika lådor, kommer bara bli knas. Väl en av dom och bygg en bra låda till den istället! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

193 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Jag säger blanda inte basar alls, varken i samma eller olika lådor, kommer bara bli knas. Väl en av dom och bygg en bra låda till den istället! smile

varför det? har båda basarna i bilen nu, men i olika lådor, är riktigt imponerad av ljudet, trodde 2 st 12" skulle bli grötigt ljud men nej, riktigt snärtig bas.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 april 2009
Njä olika basar har olika karaktär så det blir svårt att få dom att spela bra ihop, men är du nöjd så är det väl bra då. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

R1 driver!
5 128 Inlägg
6 april 2009
Oavsett vad, så vill du ha hjälp med låda så måste du berätta vad det är för basar. Räcker inte att säga märke och effekt, du måste berätta vilken modell!

2 914 Inlägg
7 april 2009
tjenare jag lånar tråden en aning. smile

jag har köpt 2 stycken basar jbl gto 1214,
fick med en ritning om hur jag skulle bygga.
där står det på ritningen att jag ska bygga en 61.42 liter.
men då när jag kolla på jbl´s hemsida står det att jag ska bygga en 56.64
då tänker jag att det kommer bli galet om jag bygger den så.
kan lägga upp min ritning jag fått om det skulle underlätta.

vad ska jag göra? gå tillbaka och säga att det är fel på den ritningen jag fått eller vad ska jag göra?
tänkte det är perfekt, jag har mott och allt på den ritningen xD

10 287 Inlägg
7 april 2009
Snälla Kalle-Kalle. Det är INTE ok att shanghaja andras trådar så här.
Skriv en egen ny tråd med din fråga. I denna tråd så skall ingen svara dig eftersom det bara sabbar och rör till det för den som skrev tråden.

Göran
Moderator

kalle_kalle skrev:
tjenare jag lånar tråden en aning. smile

jag har köpt 2 stycken basar jbl gto 1214,
fick med en ritning om hur jag skulle bygga.
där står det på ritningen att jag ska bygga en 61.42 liter.
men då när jag kolla på jbl´s hemsida står det att jag ska bygga en 56.64
då tänker jag att det kommer bli galet om jag bygger den så.
kan lägga upp min ritning jag fått om det skulle underlätta.

vad ska jag göra? gå tillbaka och säga att det är fel på den ritningen jag fått eller vad ska jag göra?
tänkte det är perfekt, jag har mott och allt på den ritningen xD

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 914 Inlägg
7 april 2009
sorry.

238 Inlägg
7 april 2009
knoppen skrev:
hejsan! jag har en Golf II som jag har lite ljud i men mina baser dom är i 2st olika boxar så ska bygga en ny och sätta båda i en, vad ska det vara för liter i den lådan då? någon som tipps på hur jag ska bygga den i en Golf II för det är ju rätt många som har den bilen.

Sen en annan fråga jag har 4a dörrars då finns det inget hål i dörren för högtalare har någon tipps på hur jag ska göra då?

börja me en tusen liters låda sen kan du minska lite granna efter ett tag..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 april 2009
Ja men det där var ju ett seriöst svar, hejja! Det är inte en hög med 18" basar han ska bygga låda till heller. wink

Om nu basarna spelar bra i dom lådor som dom sitter i så kan du ju sätta ihop och och klä utanpå så ser det ut som en låda. Men jag röstar fortfarande på att köra med en av lådorna, inte blanda...

Saab 9-3SC {SQ-edition}

238 Inlägg
9 april 2009
ChriZtoffer skrev:
Ja men det där var ju ett seriöst svar, hejja! Det är inte en hög med 18" basar han ska bygga låda till heller. wink

Om nu basarna spelar bra i dom lådor som dom sitter i så kan du ju sätta ihop och och klä utanpå så ser det ut som en låda. Men jag röstar fortfarande på att köra med en av lådorna, inte blanda...

ja när han ställde en dum fråga får han dumt svar..big_smile

Sök