2431
Sök

Chrysler 300C, bensinförbrukningen ?

2 982 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
denna fråga riktas mot alla 300C ägarna på garaget. smile

hej funderar på att skaffa en chrysler 300C men undrar över bensinförbrukningen,
jag har en s60 2,4T som drar 1,2/mil i snitt (automatlåda)

hur mycket drar en 300C med 2,7 v6 motorn?
samt hur mycket rar en 3,5 motor?

är ute efter en elegant bil som inte klunkar bensin...

tack på förhand.

1 171 Inlägg
6 april 2009
Jag äger ingen 300C men väl en 4L V8 i en lexus som drar ungefär som din, blandad körning. Landsväg går det att komma under 1L.

Så visst finns det sköna bilar som inte sörplar sin soppa.

med lem
63 Inlägg
6 april 2009
Har hört någonstans att v8an stänger av halva motorn när man håller jämn hastighet.

Däcksparkare, gnällspik, retsticka
48 Inlägg
7 april 2009
Min har ja kört på 0,9 ligger väl  på 1,1 blandad körning,, 3.5 är likadan,, Å de ä sant det du säger, Hemin stänger av fyra cylindrar vid lugn körning å då lär den ju inte dra så farligt men varför ska man då ha en Hemi ?

4 586 Inlägg
7 april 2009
Hallstedt skrev:
Min har ja kört på 0,9 ligger väl  på 1,1 blandad körning,, 3.5 är likadan,, Å de ä sant det du säger, Hemin stänger av fyra cylindrar vid lugn körning å då lär den ju inte dra så farligt men varför ska man då ha en Hemi ?

japp hemin stänger av fyra cylindrar. hade en på mitt gamla jobb som åkte en sådan varje dag drog aldrig över litern när han pendlade

627 Inlägg
8 april 2009
JLilja skrev:
Har hört någonstans att v8an stänger av halva motorn när man håller jämn hastighet.

Det gör t o m farsans gamle 300 (99 årsmodell). V6 som stänger av två cylindrar när det ej behövs.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2009
Hallstedt skrev:

Hemin har man ju för att det ska hända något när man gasar, inte för att vinna bränsleförbruknings-VM.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 814 Inlägg
8 april 2009
FireTraXX skrev:
Hallstedt skrev:

Hemin har man ju för att det ska hända något när man gasar, inte för att vinna bränsleförbruknings-VM.

agreed tongue

Däcksparkare, gnällspik, retsticka
48 Inlägg
19 april 2009
hehe förbruknings sm då ? Nee de ja menar är att om man kör så att bara halva motorn jobbar så är de ju ingen ide å ha en sån,,

24 Inlägg
19 april 2009
Har snackat med en som kör TAXI med en Dodge Magnum Hemi! Han hade aldrig kört den över 1,46L/milen. Imponerande då det är som han sa ett jävla tempo Fre-lördag kvällar. Men hade heller aldrig fått den under 1,1liter milen.
Han hade för övrigt kört 11000mil med bilen på 2år utan några problem, han var helnöjd.
Senast redigerat av sunnysideup (19 april 2009)

Sök