2970
Sök

Teori prov efter 18 års dag????

TVT Member
377 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
är det så att man kan göra klart teorin, alltså "skriva upp" innnan man fyllt 18 år?? eller måste man vänta tills man har fyllt arton? vet ni hur det ligger till?

20 Inlägg
1 april 2006
Jag fick ju iaf inte skriva upp innan jag hade fyllt 18. Så vad jag vet så får man tidigast skriva upp samma dag som man fyller.

Svetsare
80 Inlägg
1 april 2006
man får inte skriva upp innan man fyllt 18 jag skrev upp samma dag=) och klarade det!!

Det ska va TYSKT!!!

Evolution
1 627 Inlägg
1 april 2006
jag skrev samma dag med

Fäll ner pungen och landa

TVT Member
377 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
okok smile tack för svaren....då blire att skriva samma dag sen då hehe

9 108 Inlägg
1 april 2006
se till att boka tidigt då, det brukar vara mycket väntetider..

TVT Member
377 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
okey ska tänka på det, har hört att de e mkt väntetid, men de e ännu mera till uppkörningen va?
men man får väl övningsköra på skolan innan man fyllt arton, de e inte bara hemma man får det, elle??
Senast redigerat av _JoCCeV (1 april 2006)

39 Inlägg
1 april 2006
japp du får ta lektioner innan du fyllt 18 om jag inte har helt fel för mig.

Gör jag detta så göra jag inget annat dumt

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
1 april 2006
jag tog lektioner innan jag fyllde så det går fint.. smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

TVT Member
377 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
okok...de de blir låter bra, men tyvärr är det ett år kvar sad men....ETT år går fort wink

433 Inlägg
2 april 2006
_JoCCeV skrev:
okok...de de blir låter bra, men tyvärr är det ett år kvar sad men....ETT år går fort wink

Är det inte 18-gräns här? tongue

Man kan boka uppskrivning tre månader innan man fyller, så då är det säkert att man får på sin födelsedag, om man inte fyller på en helgdag..men brukar oftast finnas väldigt många uppskrivningstider..värre med uppkörningen hmm

638 Inlägg
2 april 2006
Du kan läsa teori innan du fyllt 18. Det går även att få dispans för att skriva provet innan du fyllt 18. En del fordonsprogram har så t ex att dom skriver klart proven innan man fyllt 18 sen kör man upp dagen man fyller år typ.

Vet dock inte om det går att få dispans som privatperson? Men du kan ju kolla.

Kommer väl nånting här snart!

TVT Member
377 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
xBjorlingx skrev:
_JoCCeV skrev:

Är det inte 18-gräns här? tongue

Man kan boka uppskrivning tre månader innan man fyller, så då är det säkert att man får på sin födelsedag, om man inte fyller på en helgdag..men brukar oftast finnas väldigt många uppskrivningstider..värre med uppkörningen hmm

hehe...joo de e väl det..... wink okok, tack för alla svaren !! mvh Jocke

The one and only
1 091 Inlägg
2 april 2006
var klar med uppskrivning och uppkörning 1 år innan jag fylde 18:) gick transport på gymnasiet, då får man tydligen någon dispens (fick ut det när jag fylde 18)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

studerande
10 Inlägg
2 april 2006
Men ifall du blivigt av med körkortstillståndet och ska boka tid den dagen man får tilbaka det går inte att göra i förväg. Måste boka efter att man fått tilbaka det...det suger,,hehe

Lastbilschaufför
186 Inlägg
2 april 2006
Volvo Knugen skrev:
var klar med uppskrivning och uppkörning 1 år innan jag fylde 18:) gick transport på gymnasiet, då får man tydligen någon dispens (fick ut det när jag fylde 18)

Samma var det med mig

Ride Hard-Die Free!

Chaufför
131 Inlägg
2 april 2006
Renjägarn skrev:
Du kan läsa teori innan du fyllt 18. Det går även att få dispans för att skriva provet innan du fyllt 18. En del fordonsprogram har så t ex att dom skriver klart proven innan man fyllt 18 sen kör man upp dagen man fyller år typ.

Vet dock inte om det går att få dispans som privatperson? Men du kan ju kolla.

Jag går Transport tunga fordon och jag skrev upp på både B, C, CE  ett halvår innan jag fyllde 18, För fordonprogrammen har någon slags dispans..
Men som privatperson går det inte göra tidigare....

Fetast i stan !!
991 Inlägg
2 april 2006
Jag var klar typ ett år innan jag fyllde 18 oxå gick oxå på transport.

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

433 Inlägg
2 april 2006
Jag var klar 8dagar efter jag fyllde 18..och jag gick inte transport..höhöhö..men kompisarna som gick/går på transport här i stan kör upp på sin födelsedag..sen tar det ca. tre dagar innan dom får hem det där körkortsbeviset i brevlådan hmm

Sök