3016
Sök

Ljudbygge V70R

2 914 Inlägg
11 juni 2009
ghost_boy83 skrev:
Mindre snack å mer bilder!!!

lol
tror det kommer bli riktigt snyggt dethär big_smile big_smile
Senast redigerat av kalle_kalle (11 juni 2009)

Hifi Freak
462 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Nu har ja fått hem lite nya saker....

http://forumbilder.se/images/e24200921950A422d.jpg

http://forumbilder.se/images/8f4200922143A7f64.jpg

http://forumbilder.se/images/344200922253A7a6a.jpg

http://forumbilder.se/images/334200922402Ae8a1.jpg

http://forumbilder.se/images/5f4200922915A78ac.jpg

http://forumbilder.se/images/0d4200923014Aed46.jpg

3 st DLS RW6 och lite högtalarkabel.

Hoppas komma igång med bygget av lådan i veckan.

4 663 Inlägg
14 juni 2009
alltid kul med godis big_smile fina saker va det också

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
907 Inlägg
14 juni 2009
vad är det där för högtalarkabel som är 4ledad?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 juni 2009
primeramannen skrev:

http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_274

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Hifi Freak
462 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
primeramannen skrev:

Bra gissat..tongue Den ska va till basarna. Till 5,25" kommer det bli andra godsaker.. hihi

7 241 Inlägg
15 juni 2009
T-RÖD skrev:
Lonefox skrev:
primeramannen skrev:

Bra gissat..tongue Den ska va till basarna. Till 5,25" kommer det bli andra godsaker.. hihi

Gissat?

Tssssss......

Nåja roll

Dock fick det mig att börja fundera...
Den är rätt lik Supras Rondo...
Likaså är HQS VÄLDIGT lik Supras Sword.
Iofs inte konstigt då Jenvig GÖR DLS-kablarna...men jag är mer fundersam på vad det är exakt som skiljer dme åt....för de elektriska egenskaperna är likadana. SÅ varför är DLS HQS-högtalarkabel dyrare på löpmeter än Supra och varför är Sword-lågnivån 2-3ggr dyrare än DLS lågnivå? Hmmmmm.....
Skall nog ta o ringa Jenvig ngn dag o kolla.
Sorry för off-topic smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
20 juni 2009
Lonefox skrev:
T-RÖD skrev:

Gissat?

Tssssss......

Nåja roll

Iofs inte konstigt då Jenvig GÖR DLS-kablarna...men jag är mer fundersam på vad det är exakt som skiljer dme åt....för de elektriska egenskaperna är likadana. SÅ varför är DLS HQS-högtalarkabel dyrare på löpmeter än Supra och varför är Sword-lågnivån 2-3ggr dyrare än DLS lågnivå? Hmmmmm.....

HAHA killen som kan allt smile

hur går det nu med bygget? in me bilder snart då? smile

7 241 Inlägg
20 juni 2009
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
T-RÖD skrev:

Gissat?

Tssssss......

Nåja roll

HAHA killen som kan allt smile

hur går det nu med bygget? in me bilder snart då? smile

Nepp.......kan långt ifrån allt. Men man snappar upp en hel lle matnyttigt då man har bekanta inom branschen på ett eller annat sätt wink

T-Röd> Ja hur går det med bygget? smile

1 634 Inlägg
20 juni 2009
Härligt. Vill du ha 2st RW basar till så hör av dig. Jag har en färdig låda med 2 basar liggandes, helt ny. Ballare med 5st istället för 3 wink

Angående likheterna mellan kablarna så skall jag faktiskt göra ett blindtest på detta inom kort. Kommer bli spännande. Kablarna är sjukt lika varandra iaf.

Lycka till.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Hifi Freak
462 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Har hållit på o bygga lådan båda igår och idag. Tyvär så glömde ja kameran hemma sad Men kanske kommer bilder i morgon eller på måndag. Om någon vill se fötrstås.. tongue

Andreas 5 basar kan vi nog glömma. Kan säga att det är hårfint att ja ens kommer få plats med 3 basar. Grymt dåligt med plats bakom handskfack på V70.

En fråga vad rekomenderar ni för dämpmatta? Har funderat på den som Dls har. Den verkar vara bra. Men grymt dyr.

Några tips?

/Andreas

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
21 juni 2009
brl har bra dämpmatta. ja dämpmattor är sjukt dyra konstigt egentligen.. vette fan varför de är så jäkla dyra tongue

ja såg nån sida som hade rätt många ark utav m1 men ja minns just nu inte vilken det var för en rätt ok slant d.v.s.

ja in med bilder nu smile

7 241 Inlägg
21 juni 2009
pattilatti2 skrev:
brl har bra dämpmatta. ja dämpmattor är sjukt dyra konstigt egentligen.. vette fan varför de är så jäkla dyra tongue

ja såg nån sida som hade rätt många ark utav m1 men ja minns just nu inte vilken det var för en rätt ok slant d.v.s.

ja in med bilder nu smile

40 ark för 2K och då jag satt och räknade så blev BRL's bulkpack billigast per m2.....
SKall själv införskaffa M1-mattan när rostlagningen är genomförd.

Hifi Freak
462 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Vad tycker ni? Behöver man dämpa dörrarna även fast det inte kommer sitta några högtalare där? Taket är väll det första ja kommer börja dämpa. Men när ja är klar med baslådan. Om ja någonsin blir klar. Känns lite hopplöst i bland.

Kom gärna med tips och ider.

Volvo Frälst.
210 Inlägg
21 juni 2009
T-RÖD skrev:
Vad tycker ni? Behöver man dämpa dörrarna även fast det inte kommer sitta några högtalare där? Taket är väll det första ja kommer börja dämpa. Men när ja är klar med baslådan. Om ja någonsin blir klar. Känns lite hopplöst i bland.

Om du dämpar dörrarna så slipper du massa annat ljud utifrån. Så kanske du hör med stereo ljud.
Men vad vet jag. Amatör som man är smile
Grymt fin bil har du.
Hoppas ljudbygget blir bra.
Några träffar när det är klart så man kan höra hur det låter ?

Hifi Freak
462 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Ja man får väll ta o dämpa det viktigaste först. Sen det andra sen. Beror på vad ekonomi o tid tillåter.

Självklart blir det massa träffar när bilen blir klar. Om den någonsin blir det... hihi

Iron skrev:
T-RÖD skrev:

Om du dämpar dörrarna så slipper du massa annat ljud utifrån. Så kanske du hör med stereo ljud.
Men vad vet jag. Amatör som man är smile
Grymt fin bil har du.
Hoppas ljudbygget blir bra.
Några träffar när det är klart så man kan höra hur det låter ?

7 241 Inlägg
21 juni 2009
Precis som Iron säger så är det lämpligt att dämpa mer eller mindre all plåt, dels för att bromsa vibrationer och dels för att dämpa yttre ljudpåverkan.

Ett lager butylmatta plus ngn bra "skum-matta" på golvet stoppar väldigt mkt av vägbuller när man kör tex. Samma princip upp mot torpeden dämpar mkt motorljud.

Kostar en slant? Javisst.....

Hifi Freak
462 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Precis som Iron säger så är det lämpligt att dämpa mer eller mindre all plåt, dels för att bromsa vibrationer och dels för att dämpa yttre ljudpåverkan.

Ett lager butylmatta plus ngn bra "skum-matta" på golvet stoppar väldigt mkt av vägbuller när man kör tex. Samma princip upp mot torpeden dämpar mkt motorljud.

Kostar en slant? Javisst.....

Tak o dörrar o sånt köper ja. Men golvet. Det är ju grymt skeptisk att du kan höra någon skillnad om du dämpar. Iom att  den mattan med isolering som sitter där nu. Är grymt tjock. Så det tror ja inte blir någon skillnad. Inget du kan höra med örat iaf. Visst om du tävlar så får du plus poäng för det. Men att du hör någon skillnad det tror ja inte på.

Får se vad som händer. Efter o ha misslyckas med 2.a baslådan nu i helgen. Så har ja tappat sugen lite. Vet inte riktigt hur ja ska lösa det. 2st 6,5" får plats precis på håret att dom får plats.  men ja ska ha 3st. Så inte en aning hur ja ska lyckas med det..

Någon som har tips? Eller om man ska lägga ner....

Får se om ja orkar  mig på 3.e lådan i veckan.. *suck*

/Andreas

Sök