Hej.
I onsdags var det förhållandevis många "gatbilar"... som vanligt var där någon som lyckades mindre bra med sina 321bhp och efter att blivit frånåkt deluxe av en Miata med 135bhp så drifta han in i räcket *lol*
Hela dagen var i princip uppdelad i två klasser, licensierat och olicensierat. Har du licens och är medlem i Svedala MK betalar du 600kr är du inte medlem 700kr och har du ingen licens så är det en 100 lapp till. Därmed körde vi typ i 15min varje 15min. Sen klämde sig någon tant i en Formel Renault in mellan någon av passen, då han man pilla lite inställningar och vara social mot likasinnade istället
Det var nog aldrig mer än 5-7st på banan samtidigt tror jag. Alla kör ju inte alla pass.
Du Supersupra...
700Kr - 600 om du har licens om är medlem, inte alls farligt i övrigt...
Bensin - Inte mycket mer än en meningslös kväll på strippen i lödde, landskrona eller HBG
Däck - Samma som ovan, sen bör man ju ha däck för syftet typ R888 eller A048
Skador - Håller man sig på bana och kör med sunt förnuft så blir det inga
Hjälm - Engångskostnad, Ska du aldrig köra bana eller? Har du ingen mopedhjälm eller vad som??
Om du nu måste köpa så hittar du lätt en vettig JET-hjälm under 1000-lappen.
Overall - Det räcker med heltäckande bomullsklädsel (jag föredrar ha overall som är SBF/FIA godkännd)
Mat - Ät innan du åker ut så blir du inte hungrig
Övrigt - Nej
Shit vad folk är negativa... var glada istället att möjligheten finns. Folk bara gnäller att det inte finns något sen när möjligheten väl finns och det visar sig att man ska betala en slant för att folk tar sig besväret att arrangera något, så sitter alla med tummen där solen inte når fram. Vill ni ha betalt per timme och milersättning för att köra eller??? Patetiskt....
"Blir ju dyrt, men sen är det inget man gör varje dag.... Har man pengar så why not..."
Shit asså... prioritera.. är det så mycket billigare att hänga i Lödde/Landskrona på Torsdagar, HBG på Fredagar och Malmö på Söndagar och en massa blatterundor däremellan? Påstår absolut inte att någon gör detta... menar bara rent hypotetiskt
Kommer själv ihåg när man stenhårt va på 3-4 träffar/streetrace i veckan... och tankade ATRen fullt 2ggr i veckan också *lol* Jag kan säga att det är duktigt mycket roligare att jaga varvtider och APEX någon gång i månaden än att racea i meningslösa streetrace där det i slutändan oftast är den med mest cash som vinner...
Räkna på det själv.
600kr och för det får du köra (tar onsdagen som gick som exempel) 6pass x 15minuter. Effektiv körtid. Ofta får man köra mer om man vill och det inte finns mycket bilar ute. 6pass x 15minuter är 90 minuter effektiv körning. Hur många streetrace a 10sec måste du köra för att uppnå den körtiden?? (förutsatt att din bil klarar den extrema distansen på den utsatta tiden) Räkna på den kostnaden istället... *lol*(I beräkningen tar jag inte alls med att sannolikheten för att du får någon form av böter om du kör 90min racing i staden är ganska stor + att du riskerar ditt körkort + din säkerhet (wtf) och framförallt andras säkerhet....) Shit vad jag låter gammal och efterbliven nu... hahahahaha.
Ha de superbäst alla
och kör försiktigt...
Det är för övrigt körning Onsdagen 10 Juni igen... hade varit kul med lite mer folk så man kan tävla lite och ha skoj
Får se om det blir frisörbilen eller ATRen som åker dit...