2215
Sök

Angående: Sturup Raceway i konkurs?

Åklagare
47 Inlägg
23 maj 2009
#21
Dom har kursat, men förvaltaren driver det vidare ännu så länge.

Snart i en backspegel nära dig....;)

Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
24 maj 2009
#22
Fri körning på onsdag.

Mer info på
Svedala Motorklubbs hemsida

Dom som vill får gärna kriga mot mig och frisörbilen cool
Hondan får ha semester ett tag nu roll

Sturup är för övrigt en riktigt kul bana men snabba partier och roliga höjdskillnader.
Senast redigerat av EPHAS (24 maj 2009)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
#23
EPHAS skrev:
Fri körning på onsdag.

Mer info på
Svedala Motorklubbs hemsida

Dom som vill får gärna kriga mot mig och frisörbilen cool
Hondan får ha semester ett tag nu roll

Sturup är för övrigt en riktigt kul bana men snabba partier och roliga höjdskillnader.

Mycket bilar som kör ?? smile Känns som att 700 var lite överpris .. synd ..
Senast redigerat av Jill (26 maj 2009)


514 Inlägg
27 maj 2009
#24
EPHAS skrev:
Fri körning på onsdag.

Mer info på
Svedala Motorklubbs hemsida

Dom som vill får gärna kriga mot mig och frisörbilen cool
Hondan får ha semester ett tag nu roll

Sturup är för övrigt en riktigt kul bana men snabba partier och roliga höjdskillnader.

700:- låter lite för mycket för lite körning smile hade det varit 100-300 så hade man kunnat leka med tanken smile

BMW = Bil Med Wasakredit

1 827 Inlägg
27 maj 2009
#25
Hur fan kan ni tycka 700:- är mycket??? Har ni ingen koll på vad det kostar att hyra en bana?

Allt under tusenlappen är helt klart prisvärt.
Senast redigerat av Eisenhut (27 maj 2009)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
#26
Eisenhut skrev:
Hur fan kan ni tycka 700:- är mycket??? Har ni ingen koll på vad det kostar att hyra en bana?

Allt under tusenlappen är helt klart prisvärt.

700:- för 3 timmar med massa annat folk är inte motiverbart... Åtekom gärna när ni är nere på 3-400 för 3 timmar ...

700-1000:- kan jag betala för heldag med max.antal deltagare ...

PS. Upplys oss gärna om vilken siffra som står på fakturan för att hyra banan mellan 17-20 om du har möjlighet !??
Om mitt minne inte sviker så var det rätt billigt att hyra Sturup, iaf i höstas ...
Senast redigerat av Jill (27 maj 2009)


Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
28 maj 2009
#27
Tack så mycket Eisen... slapp jag skriva det.

Det är därför man får köra mycket, för man slipper alla som tycker 700:- är för dyrt... som ändå bara hade fist runt med för mycket vattentemp eller grillade belägg *lol* eller för att dom helt enkelt inte kan köra hehehehe.

Idag var det körning 15 min, vila 15 min sen körning igen... det blir en hel del körning...

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
28 maj 2009
#28
700Kr + Bensin + Däck + Skador + hjälm +  overall + mat + övrigt

Blir ju dyrt, men sen är det inget man gör varje dag.... Har man pengar så why not...
Senast redigerat av supersupra87 (28 maj 2009)

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

KHRacing
28 maj 2009
#29
Sturup raceway kostar 9000kr + moms för 2 timmar :-)

629 Inlägg
28 maj 2009
#30
tur man kör för 600kr då smile


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
#31
KHRacing skrev:
Sturup raceway kostar 9000kr + moms för 2 timmar :-)

Vi fick erbjudande på 5000:- för heldag i höstas !! big_smile


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
#32
EPHAS skrev:
Tack så mycket Eisen... slapp jag skriva det.

Det är därför man får köra mycket, för man slipper alla som tycker 700:- är för dyrt... som ändå bara hade fist runt med för mycket vattentemp eller grillade belägg *lol* eller för att dom helt enkelt inte kan köra hehehehe.

Idag var det körning 15 min, vila 15 min sen körning igen... det blir en hel del körning...

Hur många är ni som kör ?? smile


Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
29 maj 2009
#33
Hej.

I onsdags var det förhållandevis många "gatbilar"... som vanligt var där någon som lyckades mindre bra med sina 321bhp och efter att blivit frånåkt deluxe av en Miata med 135bhp så drifta han in i räcket *lol*

Hela dagen var i princip uppdelad i två klasser, licensierat och olicensierat. Har du licens och är medlem i Svedala MK betalar du 600kr är du inte medlem 700kr och har du ingen licens så är det en 100 lapp till. Därmed körde vi typ i 15min varje 15min. Sen klämde sig någon tant i en Formel Renault in mellan någon av passen, då han man pilla lite inställningar och vara social mot likasinnade istället smile

Det var nog aldrig mer än 5-7st på banan samtidigt tror jag. Alla kör ju inte alla pass.

Du Supersupra...
700Kr - 600 om du har licens om är medlem, inte alls farligt i övrigt...
Bensin - Inte mycket mer än en meningslös kväll på strippen i lödde, landskrona eller HBG
Däck - Samma som ovan, sen bör man ju ha däck för syftet typ R888 eller A048
Skador - Håller man sig på bana och kör med sunt förnuft så blir det inga
Hjälm - Engångskostnad, Ska du aldrig köra bana eller? Har du ingen mopedhjälm eller vad som??
            Om du nu måste köpa så hittar du lätt en vettig JET-hjälm under 1000-lappen.
Overall -  Det räcker med heltäckande bomullsklädsel (jag föredrar ha overall som är SBF/FIA godkännd)
Mat - Ät innan du åker ut så blir du inte hungrig
Övrigt - Nej

Shit vad folk är negativa... var glada istället att möjligheten finns. Folk bara gnäller att det inte finns något sen när möjligheten väl finns och det visar sig att man ska betala en slant för att folk tar sig besväret att arrangera något, så sitter alla med tummen där solen inte når fram. Vill ni ha betalt per timme och milersättning för att köra eller??? Patetiskt....


"Blir ju dyrt, men sen är det inget man gör varje dag.... Har man pengar så why not..."
Shit asså... prioritera.. är det så mycket billigare att hänga i Lödde/Landskrona på Torsdagar, HBG på Fredagar och Malmö på Söndagar och en massa blatterundor däremellan? Påstår absolut inte att någon gör detta... menar bara rent hypotetiskt roll

Kommer själv ihåg när man stenhårt va på 3-4 träffar/streetrace i veckan... och tankade ATRen fullt 2ggr i veckan också *lol* Jag kan säga att det är duktigt mycket roligare att jaga varvtider och APEX någon gång i månaden än att racea i meningslösa streetrace där det i slutändan oftast är den med mest cash som vinner...

Räkna på det själv.
600kr och för det får du köra (tar onsdagen som gick som exempel) 6pass x 15minuter. Effektiv körtid. Ofta får man köra mer om man vill och det inte finns mycket bilar ute. 6pass x 15minuter är 90 minuter effektiv körning. Hur många streetrace a 10sec måste du köra för att uppnå den körtiden?? (förutsatt att din bil klarar den extrema distansen på den utsatta tiden) Räkna på den kostnaden istället... *lol*(I beräkningen tar jag inte alls med att sannolikheten för att du får någon form av böter om du kör 90min racing i staden är ganska stor + att du riskerar ditt körkort + din säkerhet (wtf) och framförallt andras säkerhet....) Shit vad jag låter gammal och efterbliven nu... hahahahaha.

Ha de superbäst alla smile och kör försiktigt...

Det är för övrigt körning Onsdagen 10 Juni igen... hade varit kul med lite mer folk så man kan tävla lite och ha skoj smile Får se om det blir frisörbilen eller ATRen som åker dit...

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
29 maj 2009
#34
Du glömde: "Övrigt - Bromsar, bussningar, olja, stenskott, hårfrillan..." wink

Hade spenderat all min tid på bana om jag hade kunnat, men motorsport är för dyrt för mig just nu. Sen så är det alltid dyrt innan man har skaffat sig utrustning, licenser m.m.

Var inte meningen att vara negativ med mitt inlägg, jag uppgav bara att det är dyrt med motorsport (sant^^). Är ju inte bara att sätta sig i bilen och köra som om man ska till ICA maxi... är bara realistisk.

Sen fattar jag att det kostar med underhåll, ambulans, tidtagning och allt annat, så det är billigt egentligen, men är ändå "dyrt" för den nye/enskilde.

Jag får hålla mig till "blatterundor" än sålänge, är ju ganska kul det också wink

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
1 juni 2009
#35
Blatterundor e kul... men man tröttnar till slut...

Finns juh alltid någon med en 323F och 5" Japs som låter mer och är häftigare *lol*

Ha de bäst!

1 827 Inlägg
1 juni 2009
#36
Supersupra: Du som tom har Honda kan ju verkligen inte gnälla över priserna???

HPC tar 300:- för en medlemsavgift där alla banträffarna INGÅR! Utöver det behövs en SMA försäkring som kostar 350:- totalt.

Därefter är det ju bara att köra, jag förmodar att du har jeans, en långärmad luvtröja och en vanlig moppejälm. Dyrare än så är det inte att bara köra...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
#37
EPHAS skrev:
Hej.

I onsdags var det förhållandevis många "gatbilar"... som vanligt var där någon som lyckades mindre bra med sina 321bhp och efter att blivit frånåkt deluxe av en Miata med 135bhp så drifta han in i räcket *lol*

Hela dagen var i princip uppdelad i två klasser, licensierat och olicensierat. Har du licens och är medlem i Svedala MK betalar du 600kr är du inte medlem 700kr och har du ingen licens så är det en 100 lapp till. Därmed körde vi typ i 15min varje 15min. Sen klämde sig någon tant i en Formel Renault in mellan någon av passen, då han man pilla lite inställningar och vara social mot likasinnade istället smile

Det var nog aldrig mer än 5-7st på banan samtidigt tror jag. Alla kör ju inte alla pass.

Du Supersupra...
700Kr - 600 om du har licens om är medlem, inte alls farligt i övrigt...
Bensin - Inte mycket mer än en meningslös kväll på strippen i lödde, landskrona eller HBG
Däck - Samma som ovan, sen bör man ju ha däck för syftet typ R888 eller A048
Skador - Håller man sig på bana och kör med sunt förnuft så blir det inga
Hjälm - Engångskostnad, Ska du aldrig köra bana eller? Har du ingen mopedhjälm eller vad som??
            Om du nu måste köpa så hittar du lätt en vettig JET-hjälm under 1000-lappen.
Overall -  Det räcker med heltäckande bomullsklädsel (jag föredrar ha overall som är SBF/FIA godkännd)
Mat - Ät innan du åker ut så blir du inte hungrig
Övrigt - Nej

Shit vad folk är negativa... var glada istället att möjligheten finns. Folk bara gnäller att det inte finns något sen när möjligheten väl finns och det visar sig att man ska betala en slant för att folk tar sig besväret att arrangera något, så sitter alla med tummen där solen inte når fram. Vill ni ha betalt per timme och milersättning för att köra eller??? Patetiskt....


"Blir ju dyrt, men sen är det inget man gör varje dag.... Har man pengar så why not..."
Shit asså... prioritera.. är det så mycket billigare att hänga i Lödde/Landskrona på Torsdagar, HBG på Fredagar och Malmö på Söndagar och en massa blatterundor däremellan? Påstår absolut inte att någon gör detta... menar bara rent hypotetiskt roll

Kommer själv ihåg när man stenhårt va på 3-4 träffar/streetrace i veckan... och tankade ATRen fullt 2ggr i veckan också *lol* Jag kan säga att det är duktigt mycket roligare att jaga varvtider och APEX någon gång i månaden än att racea i meningslösa streetrace där det i slutändan oftast är den med mest cash som vinner...

Räkna på det själv.
600kr och för det får du köra (tar onsdagen som gick som exempel) 6pass x 15minuter. Effektiv körtid. Ofta får man köra mer om man vill och det inte finns mycket bilar ute. 6pass x 15minuter är 90 minuter effektiv körning. Hur många streetrace a 10sec måste du köra för att uppnå den körtiden?? (förutsatt att din bil klarar den extrema distansen på den utsatta tiden) Räkna på den kostnaden istället... *lol*(I beräkningen tar jag inte alls med att sannolikheten för att du får någon form av böter om du kör 90min racing i staden är ganska stor + att du riskerar ditt körkort + din säkerhet (wtf) och framförallt andras säkerhet....) Shit vad jag låter gammal och efterbliven nu... hahahahaha.

Ha de superbäst alla smile och kör försiktigt...

Det är för övrigt körning Onsdagen 10 Juni igen... hade varit kul med lite mer folk så man kan tävla lite och ha skoj smile Får se om det blir frisörbilen eller ATRen som åker dit...

Så dessa 700 gällde för hela dagen ??? Då snackar vi ju lite annat ...

Jag trodde vi talade om 17-20 roll


Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
2 juni 2009
#38
Det gällde 17-20.

Fel skrivet av mig... men

Så nu blev det väl dyrt för dig igen tongue

146 Inlägg
2 juni 2009
#39
Håller helt klart med Ephas, dyrt är de ju inte.
En dag på banan skulle ju vara toppen.

Men min får så snällt vänta... tongue

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
#40
EPHAS skrev:
Det gällde 17-20.

Fel skrivet av mig... men

Så nu blev det väl dyrt för dig igen tongue

Ahh, ok ... då är jag med igen .. smile
Du får gärna hojta om ni hyr heldag någon gång, för det kan vara intressant !!



Sök