2388
Sök

....

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
30 april 2009
Kiki skrev:
Jill skrev:
Kungen-EssE skrev:

tack tongue.  i own you one!

En till som går i god för Elias!

Jag vet inte hur många du behöver??

Det har inte med hur många vi behöver som godkänner honom, hmm
Vi har bestämt med alla dem andra medlemmarna att han inte är välkommen in i klubben, pga insidenten den 4 april.

Vilka är medlemmarna som röstat? Du och Haagi eller alla 32 medlemmar?

Har alla 32 vart med respekterar jag ert val!

4 418 Inlägg
30 april 2009
Rydell skrev:
Kiki skrev:
pga insidenten den 4 april.

Tell me, tell me, tell me lol lol

Elias kanske vill berätta själv.

Vet iaf att dom inte gillade att han brände gummi men att medlemmarna med Supror gjorde det var helt OKey...

En stor portion dubbelmoral i mina öron...

993 Inlägg
30 april 2009
Hallo.

Så här ligger det till:

Detta mailet skicka jag till Haagi:
"har du hittat någon anledning till varför jag inte är godkänd????
annars kommer jag starta en tråd om din klubb och se vad folk säger..."

Så svara han:
"saken är den att detta är en klubb där alla känner varandra. . så den enda gången någon kommer in i klubben är om det är någon medlem i klubben som har en kompis han eller hon kan rekommendera. . . som jag har sagt till andra folk. . det är inte alls min mening att göra folk arga eller att göra någon så att de känner sig utstöta. sen hoppas jag inte att du tror att jag är rasist för det är jag inte(eftersom jag inte är helt svensk själv,plus att 90% av mina kompisar har utländsk bakgrund). . Sen har folk tyckt att din uppvisning på den 4april cruisen var totalt livsfarlig. . du kunde faktiskt ha skadat någon (även om du har tränat på det i 100år och är duktig på det) så kan du inte styra över naturens lag. . det behöver inte vara ditt fel att du tappar kontroll över bilen. . .

MVH
XSC
Haagi

ha en trevlig dag. . ."

Sen skrev jag:

"Tja.
Vilket tillfälle menar du på 4april? när jag gjorde ringar?
Det är juh precis lika farligt som Suprorna gjorde burnout mindre än 1meter från publiken ? det är lättare och få sladd när man burnar frammåt, än att göra ringar.

Men skit i de nu, alla är där juh på egna risker, samma gäller lödde helsingborg osv, folk kan inte säga: "du får inte racea, du är livsfarlig, din bil har 600hk, den kan glida ut mot publiken"
alla är där på egen risk juh.

Bara för folk FRÅGA mig SNÄLLT (många från publiken: om att jag skulle göra ringar,
klart, jag var snäll och slet  upp mina Micheline pilot sport 2 däck som kostar 4000kr STYCK, för att din träff skulle bli lite mer show !

Sen är det samma sak som händer uppe i elmia, där han och dom andra gör ringar med sina bilar, där står också publiken bakom ett sketet galler på sidorna.

färdig pratat om det nu, vi lägger ner det.
Sen Kajlie gick redan i godo för mig, och jag kan fixa upp fler som kan göra det...! minst 3till  iaf..

Ska du godkänna mig nu då? eller

Ha det bra !
mvh Elias, Besviken för att man gör show för folk, så får man skit tillbaka !"

Sen nu har han loggat in fler gånger på garaget men jag får inget svar !

Jag kan nog fixa 30st som är på den listan MINST, som kan gå i Godo för mig.
Jag känner fler personer än dig som står på den listan, och dom vet vad jag är för person!

det är inte att jag tvingar mig in i din "klubb", det är en prencip sak !
Att du inte bryr dig om suprorna, skyline som börna i vartenda en hörna, sen när jag börna 2gånger på hela kvällen ska du hugga/hänga dig på!
Senast redigerat av Kungen-EssE (30 april 2009)

Bmw Fanatiker
292 Inlägg
30 april 2009
jag tycker som medlem så här. .

att elias är en skönt kille som gillar träffar och race. Han tar gärna tag i saker och får igång folk. Sen vet jag inte om det är dina kompisar elias eller om dom kommer från annat håll med E55 amg och likande.
men dom som kommer visar ingen jätte respekt. Dom ställer sig mitt i vägen. Kör mot båda hållen både fram och på tillbaka vägen vilket är en livsfarlig grej faktiskt. Det finns vägar där man kan vända och köra runt om. sen de med att ligga i röven när två andra kör ett race är också en sak som inte är normalt. någon kanske måste bromsa av någon andledning och så sitter han bakom i röven på bilen framför.

Liksom, lite respekt och tänkte får man ha fast vi alla gillar "olagligt" streetrace.

Jag va inte där den 4 april så kan inte säga något om den saken. Men enligt annat folk verkar de som mer än elias brände gummi. Och till 99% så blir folk glada och får en "kick" av att se folk leka med sina bilar. Och alla vill stå närmast och se på när det händer. och inte konstigt att folk står 1m ifrån där han bränner gummi.

T.ex. alla snackar om att köra till racet, sen står alla där 40-60 bilar men ingen kör liksom, oftast är de elias som drar igång med någon annan som S3:an och likande. liksom kom igen, man hör själv ifrån publiken varför kör ingen och likande. Kommer bli likadant i vår klubb.

Eller vi kanske inte ska köra streetrace haagi ? tongue

Rätta mig gärna !

//Eddie

4 418 Inlägg
66 Inlägg
1 maj 2009
kiki skrev:
Jill skrev:
Kungen-EssE skrev:
Kajlie skrev:
51. Kungen-Esse

Ingen bilträff utan Esse ?
Kan gå o god för han!

tack .  i own you one!

Det har inte med hur många vi behöver som godkänner honom, 
Vi har bestämt med alla dem andra medlemmarna att han inte är välkommen in i klubben, pga insidenten den 4 april.

Ett litet påpekande här JAG har inte varit med och bestämt något om att Elias inte är välkommen så säg inte att alla varit med och bestämt.
Jag känner inte Elias så jag kan inte säga om han ska få vara med eller ej.
Var ej på plats vid det tillfälle ni pratar om.
Men om man nu låser ut honom pga hans shower då ska alla andra som gör likadant låsas ute.
Rätt ska vara rätt.

Annars är klubben och allt runt den bara positivt och både haagi och kiki får stora plus och positiv feedback från min sida för allt ni gör.

Ha det.

I have done this a thousand times and no one has been hurt, (much).

19 Inlägg
1 maj 2009
Vilken sandlåda. Elias är en bra kille, och snacka om dubbelmoral här. Pinsamt att läsa hur ni uppför er. Elias har funnits med länge inom bilkretsarna i malmö. Hur fan tänker ni här inne? Jag blev nästan påkörd av en av suprorna när dom drog svara sträck på IKEA tex Det är helt ok?? hmm. Personliga påhopp kallas det. Hade det varit jag hade jag kännt mig kränkt som fan över hur "ni" skriver om han. Hur kan det komma sig att Jag blev godkänd? svara på det tack. Jag har ingen aning om vem Haggi är? Efter detta inlägget är jag väl oxå bannad från er kan jag tänka mig. För konflikter pallar man inte med, eller hur? Skärp er för fan. Bilintresset är stort i malmö och tro inte att ni är dom första som försöker starta något här nu 2009. Gå tillbaka 10 år och se hur många som fanns med då eller ens hade körkort. Istället för att starta något bra så hör man bara skitsnack hela tiden från massa folk. Väldigt synd då jag hoppades att ni kunde starta en klubb i Malmö så man får en skön gemenskap som vi "gammlingar" hade innan. Detta är inget påhopp mot er överhuvudtaget men någon måsta sätta ner foten och ställa upp för sina vänner. Inga spydigheter tillbaka nu och håll det på bra nivå och hoppa ur sandlådan. Vill ni ha spydigheter så ta det gärna med mig när vi träffas.

Mogge
(Med reserveration för stavfel då jag är nyvaken)

Avstängd
18 Inlägg
1 maj 2009
Håller med båda här.... Esse har varit med alltid och bara för han visar upp sig och gör det 95% av folket vill så ska ni stänga han ute? han brukar alltid få igång folk och i alla fall GÖRA NÅGOT åt att folk står och deppar, ni kan inte säga att han var livsfarlig när han gjorde ringar, inte när ni vill ha en klubb för streetrace bl.a.. det är irrationellt.
Sen kan jag hålla med om att hans kompisar med m5orna och e55orna ibland inte visar någon respekt alls, men det är inte dom som ska med i klubben väl? om han drar dit dom så kan ni ju skicka ut han från klubben eller hur..

Eddiie skrev:
jag tycker som medlem så här. .

att elias är en skönt kille som gillar träffar och race. Han tar gärna tag i saker och får igång folk. Sen vet jag inte om det är dina kompisar elias eller om dom kommer från annat håll med E55 amg och likande.
men dom som kommer visar ingen jätte respekt. Dom ställer sig mitt i vägen. Kör mot båda hållen både fram och på tillbaka vägen vilket är en livsfarlig grej faktiskt. Det finns vägar där man kan vända och köra runt om. sen de med att ligga i röven när två andra kör ett race är också en sak som inte är normalt. någon kanske måste bromsa av någon andledning och så sitter han bakom i röven på bilen framför.

Liksom, lite respekt och tänkte får man ha fast vi alla gillar "olagligt" streetrace.

Jag va inte där den 4 april så kan inte säga något om den saken. Men enligt annat folk verkar de som mer än elias brände gummi. Och till 99% så blir folk glada och får en "kick" av att se folk leka med sina bilar. Och alla vill stå närmast och se på när det händer. och inte konstigt att folk står 1m ifrån där han bränner gummi.

T.ex. alla snackar om att köra till racet, sen står alla där 40-60 bilar men ingen kör liksom, oftast är de elias som drar igång med någon annan som S3:an och likande. liksom kom igen, man hör själv ifrån publiken varför kör ingen och likande. Kommer bli likadant i vår klubb.

Eller vi kanske inte ska köra streetrace haagi ? tongue

Rätta mig gärna !

//Eddie

_MoGGe_ skrev:
Vilken sandlåda. Elias är en bra kille, och snacka om dubbelmoral här. Pinsamt att läsa hur ni uppför er. Elias har funnits med länge inom bilkretsarna i malmö. Hur fan tänker ni här inne? Jag blev nästan påkörd av en av suprorna när dom drog svara sträck på IKEA tex Det är helt ok?? hmm. Personliga påhopp kallas det. Hade det varit jag hade jag kännt mig kränkt som fan över hur "ni" skriver om han. Hur kan det komma sig att Jag blev godkänd? svara på det tack. Jag har ingen aning om vem Haggi är? Efter detta inlägget är jag väl oxå bannad från er kan jag tänka mig. För konflikter pallar man inte med, eller hur? Skärp er för fan. Bilintresset är stort i malmö och tro inte att ni är dom första som försöker starta något här nu 2009. Gå tillbaka 10 år och se hur många som fanns med då eller ens hade körkort. Istället för att starta något bra så hör man bara skitsnack hela tiden från massa folk. Väldigt synd då jag hoppades att ni kunde starta en klubb i Malmö så man får en skön gemenskap som vi "gammlingar" hade innan. Detta är inget påhopp mot er överhuvudtaget men någon måsta sätta ner foten och ställa upp för sina vänner. Inga spydigheter tillbaka nu och håll det på bra nivå och hoppa ur sandlådan. Vill ni ha spydigheter så ta det gärna med mig när vi träffas.

Mogge

119 Inlägg
1 maj 2009
Jill skrev:
Kiki skrev:
Jill skrev:

Det har inte med hur många vi behöver som godkänner honom, hmm

Vilka är medlemmarna som röstat? Du och Haagi eller alla 32 medlemmar?

Har alla 32 vart med respekterar jag ert val!

Ja... ALLA har röstat om det kanske inte 1, och sen för det andra hur kan du gå i god för honom när du är inte ens själv är medlem??? hmm hmm

True love never ends!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 maj 2009
Alltså jag håller med dom flesta här .  Det esse gjorde den 4 april, det gjorde fan ALLA med. Dom i VSR klart snygga bilar men som Haagi skrev till Esse det är hur lätt som helst att tappa kontrollen.. Esse har en bil på ca 260-300 hästar. dom suprorna/skylinen har dubbelt så mkt säkert! o tänk om dom tappar de.. bruning å sånt tillhör shown ju? Komma till bilträffar utan att känna doften av brännt gummi hur kul är det? Men som ni säger, visa av Esses " vänner " ( e55 å dom ) kör som Idioter, men vad jag kan se så gör inte Esse detta. Han starta racen oftast med att utmana folk.

Mvh

En som fortfarande funderar på att betala ska ske ännu.. smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

BaM BaM
232 Inlägg
1 maj 2009
_MoGGe_ skrev:

Mogge

You go boy.......!!!!! lol lol

Inget vara för evigt.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 maj 2009
Kiki, vad menar du med det inlägett du tog bort? med att " Elias " inte har bra rykte?

www.sideways.nu
136 Inlägg
1 maj 2009
Seriöst,

Först när jag började läsa i denna tråden så lät allting skitbra och lite av vad vi under förra året hade i åtanke med Malmöit.

Men ju längre jag läser i denna tråd ju mindre förstår jag hur ni kan kalla er klubb? Är ni en reggad organisation för det trodde jag var meningen när man läste första inlägget.

Om det är så så örstår jag att det tas ut en "medlems" avgift men om inte så är fallet så är detta mest ne polsk riksdag och inte någon klubb/förening.

Har inteheller någonstans kunnat läsa något om att det har kallats till ett extra årsmöte för att utse en styrelse vilket är ett KRAV att ha i en förening.

Hur har ni egentligen tänkt er att kunna få hjälp från komunen, se till att styra upp detta så kan det bli hur bra som helst. Detta behövs verkligen då man med fler personer kan göra större påtryckningar hos komunen osv, likaså ha större chans att ordna med sponsorer osv osv...

Men för att komma dit så borde klubben/föreningen reggas.

Kanske massa svammel av någon som inget vet wink

over and out!

905 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
hej alla!!

pga av att jag har mycket med mitt jobb och mycket med att färdig ställa bilen så har jag bara haft tid att snabbt logga in. . .

Det känns som att jag har blivit misstolkad väldigt mycket. . misstänker att det är för att jag är dålig på att skriva. . som jag har sakt många gånger det är inte min mening att vara orättvis. . . men för att få ett slut på denna vilda diskussion så anordnar jag ett möte inom klubben där alla får säga sina åsikter. . sen där så bestämmer vi hur vi gör. . . och för att svara på¨barnies fråga så ja vi har haft ett årsmöte som varade i 2h+++. . så allting går den rätta vägen så att säga. . . skriver mer ikväll måste jobba. . . sköt om er gott folk- - -

2 Inlägg
1 maj 2009
Jag har ej varit med o röstat bort "ESSE" så ALLA har inte röstat.
Tycker de e löjligt att han inte får va med för att han gör ringar(när många andra också gör det),
tycker de e löjligare att han inte får va med för att hans polare kör respektlöst, e väll bara o prata med dom eller säga till esse att han säger till dom.
Jag känner inte en j-vel i denna klubben men jag blev G, känner ej ESSE iheller så kan ej gå i god för honom men många andra vet vem han är o säger han e en bra kille så de e väll bara o skriva in honom.
Bränna gummi o köra fort på ett streetrace e väll meningen, sen att folk tvunget ska stå 1mm från bilarna är ju inte förarnas fel, alla e väll där på eget bevåg, är ju inte lagligt precis.

2 Inlägg
1 maj 2009
JA 45.cristo (G) MEDLEM

Teddan
2 495 Inlägg
1 maj 2009
en förening som börjar med så mycket tjafs är dödsdömd.

har inget med malmö eller er att göra men det känns som att det blir en klubb för inbördes beundran.

Hoppas ni får löst era bekymmer

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

66 Inlägg
1 maj 2009
Det är så jäkla lätt att vara förutfattad och klanka ner på folk
och som _MoGGe_ skrev är det väl meningen att Bilintresset och Klubben ska ena folk och skapa en gemenskap för folk med samma intresse.
Sen så gillar man säkert inte alla av personliga skäl eller för att personkemin inte stämmer men det ska inte komma ivägen i ett sånt sammanhang.
Och nu menar inte jag att ni har något emot Elias personligen.

Men jag kommer INTE att rösta för om Elias ska vara med eller ej för jag känner honom inte.

Och hur kan 32 pers ha röstat när listan visar 29 medlemmar (om jag nu räknat rätt) och när jag inte röstat och är en av de 29????

NEJ- 2 Medlemmar
JA - 3 Medlemmar + 4 blivande = 7 st

NEJ - 1:haagi (G) MEDLEM
NEJ - 2:kiki (G) MEDLEM
3:nitro (G) MEDLEM
4:fetazde (G) MEDLEM
5:gtmannen (G) MEDLEM
6. PointMan (G)
7.Fidd3 (G) MEDLEM
8. rc_mysan (G)
9: PerraN1 (G) MEDLEM
JA -10. Emijl! (G)
11. WiiWer (G)
12. Bolek (G)
13. Medde (G)
14. ewrs (G)
15. EPHAS (G)
16:Biggi (G) MEDLEM
17. Oka-visely (G) MEDLEM
18.Pauno (G)
19.BlackEagle (G) MEDLEM
2X JA - 20. Jill och P-Hellberg (G)
21. ThePonta (G)
22.Athletic (G)
23.Niick (G)
24.MRapollo (G)
25.supersupra87 (G) MEDLEM
26. Tahii (G) MEDLEM
27. Ajungbeck (G)
28. Sandraah (G)
JA -29:Eddiie (G) MEDLEM
32. Bullet (G) MEDLEM
33. eksten (G) MEDLEM
34. DeFlo(G) MEDLEM
JA - 35 eX3Me (G) MEDLEM
36.janni_ruda (G)
37:Niibor (G) MEDLEM
38. Pal (G)
39.Rydell (G)
40.R1kard (G) MEDLEM
JA - 41._MoGGe_ (G)
42:Jespersen (G)
43.Speddy_Gonzales (G)
44.JOCKE_ST (G)
JA - 45.cristo (G) MEDLEM
46.More_HP_Please (G) MEDLEM
47.Crazy_Mike (G)
49.nissan-max (G) MEDLEM
50.JimRS (G)
51.Andosh (G)
52.Kingsambuca (G) MEDLEM Röstar ej!!!
53:evo_krolle (G)
54.Keller (G)
55:Jolle87 (G)
56.xXx  (G)
57.Arri_Loca (G)
58:aemkei (G)MEDLEM
59. Atrsa_gsi_ante (G)
60. Philiplaine?
61. YoY0(G) MEDLEM
62. Mte89 (G)
63. storalillen (G)
64._Dalle_ (G)
65.Go_sideways (G)
66:moffy (G)
67:Youhan (G)
68:Tyson_  (G)
69:JenzaN (G) MEDLEM
70:K9 (G)
71:Mustang (G) MEDLEM
72:MrJAM (G) idé mannen
73: aamor (G) MEDLEM
74:Noxknight (G)
75.r0x0r (G) MEDLEM
76.Pierre_Cardoso (G)
77.MichelCardoso (G)
Senast redigerat av Kingsambuca (1 maj 2009)

I have done this a thousand times and no one has been hurt, (much).

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
1 maj 2009
Trist med allt detta när det precis dragit igång, kan bli något väldigt bra om vi slopar allt j----a tjafs, och uppför oss som vuxna istället för detta sandlåde fingerpekandet.
Som Haagi säger ett medlems möte där vi går igenom alla regler som gäller, planerna för klubben, vem som sitter i styrelsen mm mm, och hur eventuella röstningar ska ske mm

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 maj 2009
Snabb fråga - Varför står det Nej på haagi  å kiki ? Å sen Ja på Mig? big_smile

Sök