3483
Sök

Köpråd: Volvo vs. Saab vs. BMW vs. annan rolig bil med turbo

273 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#1
Hej i stugan!

har sprungit och blivit sugen på att sälja pärlan och köpa något annat roligt smile

Har funderat på:

Volvo:
850 T5
lätt-trimmad, snygg, väldigt skönt ljud tongue
Sorkdrift sad

Saab:
9000 2.3t/2.0t
900 2.0t
lätt-trimmade smile
sorkdrift sad

Bmw:
325
525
drivning i rätt ände, gött ljud, snygg smile
dyr, ingen turbo sad

Nissan:
200sx s13
drivning i rätt ände smile
japs, har hört rykten om att dom rasar lätt när dom är trimmade sad

VW:

Golf 3 vr6
liten och kvick, skönt ljud smile
Sorkdrift, ingen turbo sad

Eller någon annan rolig bil med turbo tongue

----------------------------------------------

BMWna och golfen har visserligen ingen turbo, men är ändå lite intresserade av dom.
Nu till frågan: vilken hade du valt och VARFÖR? vill gärna veta lite fördelar och nackdelar smile

pris - inte mer än 35k

Ha de! smile

2 982 Inlägg
10 april 2009
#2
köp en nyare 320, känns viktigare att åka flashigt än med fart tyvärr.


273 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#3
Residence skrev:
köp en nyare 320, känns viktigare att åka flashigt än med fart tyvärr.

aha men jag är 19 bast och dum i huvudet wink gillar att åka fort, utseendet och komforten är bara +

tack för synpunkten i alla fall smile

624 Inlägg
10 april 2009
#4
saab alla gånger tyvärr=P (kolla mina bilder)

mkt lättare att få en fräsch med få mil,samt kamkedja,2,0t har sjuk potential!!!!!!
kika nordicuhr.se, maptun.se, speedparts.se etc...

who´s the man?

273 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#5
guwib skrev:
saab alla gånger tyvärr=P (kolla mina bilder)

mkt lättare att få en fräsch med få mil,samt kamkedja,2,0t har sjuk potential!!!!!!
kika nordicuhr.se, maptun.se, speedparts.se etc...

ah jag har kollat ganska mycket på 2.0t smile verkar hyfsat enkel att stressa upp i 270-280 hkr smile hurdan är bottendelen på den? håller den?

624 Inlägg
10 april 2009
#6
mkt enkel att få grym prestanda,sett till hållbarhet och pris!

2,0t har väl i saabkretsar det "legendariska" t5 blocket,skall tydligen palla vadsom nästan...

who´s the man?

624 Inlägg
10 april 2009
#7
som med alla bilar/grejer..sköter man det som sin baby håller det i evighet..

kör man som ett svin...ja gissa vad som händer då=)

who´s the man?

2 021 Inlägg
10 april 2009
#8
ArizonaEagle skrev:
guwib skrev:
saab alla gånger tyvärr=P (kolla mina bilder)

mkt lättare att få en fräsch med få mil,samt kamkedja,2,0t har sjuk potential!!!!!!
kika nordicuhr.se, maptun.se, speedparts.se etc...

ah jag har kollat ganska mycket på 2.0t smile verkar hyfsat enkel att stressa upp i 270-280 hkr smile hurdan är bottendelen på den? håller den?

bottendelarna hänger med till 400+ om inte ännu mer, saabmaskinerna är kända för o hålla bra, lådorna är lite sämre dock.
Annars så är ju 850 fina bilar så även bmw. golfen och 200an har känsliga motorer som jag skulle undvika om du nu inte älskar o byta vevlager/kamkedjor.


624 Inlägg
10 april 2009
#9
varken golf eller 200sx har kamkedja..

who´s the man?

2 021 Inlägg
10 april 2009
#10
guwib skrev:
varken golf eller 200sx har kamkedja..

golf vr6 har kamkedja som inte har världens bästa rykte, det ja menar med 200sx är att dom lider av dåliga vevlager om nu inte oljekylare eftermonteras.


624 Inlägg
10 april 2009
#11
fuuuuck...my misstake,vart tvungen att googla det,du har rätt tydligen, golf har kamkedja.

who´s the man?

273 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#12
Rille0 skrev:
ArizonaEagle skrev:
guwib skrev:
saab alla gånger tyvärr=P (kolla mina bilder)

mkt lättare att få en fräsch med få mil,samt kamkedja,2,0t har sjuk potential!!!!!!
kika nordicuhr.se, maptun.se, speedparts.se etc...

ah jag har kollat ganska mycket på 2.0t smile verkar hyfsat enkel att stressa upp i 270-280 hkr smile hurdan är bottendelen på den? håller den?

bottendelarna hänger med till 400+ om inte ännu mer, saabmaskinerna är kända för o hålla bra, lådorna är lite sämre dock.
Annars så är ju 850 fina bilar så även bmw. golfen och 200an har känsliga motorer som jag skulle undvika om du nu inte älskar o byta vevlager/kamkedjor.

okej okej, då faller både 200an och golfen bort.

325 och 525 har ju ingen turbo, att trimma upp en sån i 250 hk är ju troligen ganska dyrt då?

så just nu känns det som att en 850 eller saab är mest intressant tongue men att hitta en 850 t5 i bra skick för 35k kan va lite svårt sad blir nog en saab då, när man har fått bilen såld.

ingen som vill köpa en 940? haha lol


jag vet moderatorer, annonseringen gör man på blocket wink

tack för alla bra svar smile

dARKiE
5 031 Inlägg
10 april 2009
#13
ArizonaEagle skrev:
Rille0 skrev:
ArizonaEagle skrev:
ah jag har kollat ganska mycket på 2.0t smile verkar hyfsat enkel att stressa upp i 270-280 hkr smile hurdan är bottendelen på den? håller den?

bottendelarna hänger med till 400+ om inte ännu mer, saabmaskinerna är kända för o hålla bra, lådorna är lite sämre dock.
Annars så är ju 850 fina bilar så även bmw. golfen och 200an har känsliga motorer som jag skulle undvika om du nu inte älskar o byta vevlager/kamkedjor.

okej okej, då faller både 200an och golfen bort.

325 och 525 har ju ingen turbo, att trimma upp en sån i 250 hk är ju troligen ganska dyrt då?

så just nu känns det som att en 850 eller saab är mest intressant tongue men att hitta en 850 t5 i bra skick för 35k kan va lite svårt sad blir nog en saab då, när man har fått bilen såld.

ingen som vill köpa en 940? haha lol


jag vet moderatorer, annonseringen gör man på blocket wink

tack för alla bra svar smile

Köp dig en 328, montera 325insug (eller M3 insug för mest effekt dock lite pill med att få dit), chippa, extraktorgrenrör, sportavgassystem så har du nämre 230/240hk ialf. (Då dessa är strypta i insugen från fabrik för att kunna säljas i italien, tror jag det var)

Min polare gjorde det på sin bil och bänkade den till 237hk en vecka efter..

Bara ett tips, hade dock inte velat köpa en 325/328 E36;a för max 35K... känns som dem flesta är ganska slutkörda osv för det priset. Men går ju såklart göra fynd. Lycka till..

kanske ska nämna att jag hade lätt tatt 325;an av dem bilarna ialf, 3 serien är helt underbar. Lagom med effekt och jävligt lyxig (beror iofs vilken utrustningen man väljer) wink

/skog
Senast redigerat av Darkie (10 april 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

273 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#14
Darkie skrev:
ArizonaEagle skrev:
Rille0 skrev:
bottendelarna hänger med till 400+ om inte ännu mer, saabmaskinerna är kända för o hålla bra, lådorna är lite sämre dock.
Annars så är ju 850 fina bilar så även bmw. golfen och 200an har känsliga motorer som jag skulle undvika om du nu inte älskar o byta vevlager/kamkedjor.

okej okej, då faller både 200an och golfen bort.

325 och 525 har ju ingen turbo, att trimma upp en sån i 250 hk är ju troligen ganska dyrt då?

så just nu känns det som att en 850 eller saab är mest intressant tongue men att hitta en 850 t5 i bra skick för 35k kan va lite svårt sad blir nog en saab då, när man har fått bilen såld.

ingen som vill köpa en 940? haha lol


jag vet moderatorer, annonseringen gör man på blocket wink

tack för alla bra svar smile

Köp dig en 328, montera 325insug (eller M3 insug för mest effekt dock lite pill med att få dit), chippa, extraktorgrenrör, sportavgassystem så har du nämre 230/240hk ialf. (Då dessa är strypta i insugen från fabrik för att kunna säljas i italien, tror jag det var)

Min polare gjorde det på sin bil och bänkade den till 237hk en vecka efter..

Bara ett tips, hade dock inte velat köpa en 325/328 E36;a för max 35K... känns som dem flesta är ganska slutkörda osv för det priset. Men går ju såklart göra fynd. Lycka till..

kanske ska nämna att jag hade lätt tatt 325;an av dem bilarna ialf, 3 serien är helt underbar. Lagom med effekt och jävligt lyxig (beror iofs vilken utrustningen man väljer) wink

/skog

hehe visst bmw är jäkligt lyxiga och snygga tongue jag hittade en 325 -93 3 mil ifrån mej med vit skinnklädsel, m3 fälgar, angel eyes o.s.v. 16000 mil för 31 000 smile men jag vill kunna plocka ut 270-280 hkr utan att behöva slänga allt för mycket pengar på en massa hårdvara smile

det blir första bilen jag trimmar själv och vill börja lite smått med en bil som är enkel att trimma smile

624 Inlägg
10 april 2009
#15
Köp dig en 328, montera 325insug (eller M3 insug för mest effekt dock lite pill med att få dit), chippa, extraktorgrenrör, sportavgassystem så har du nämre 230/240hk ialf. (Då dessa är strypta i insugen från fabrik för att kunna säljas i italien, tror jag det var)

Min polare gjorde det på sin bil och bänkade den till 237hk en vecka efter..

Bara ett tips, hade dock inte velat köpa en 325/328 E36;a för max 35K... känns som dem flesta är ganska slutkörda osv för det priset. Men går ju såklart göra fynd. Lycka till..

men om sanningen skall fram så är ovanstående procedur kostsam och bökig så till den milda grad att endast vi bmw-freaks skulle bemöda sig på ngt sådant..

3tum downpipe+resten av systemet och högflödesfilter- under 2000:- lätt om man bygger själv+ en programvara från speedparts så vips har man 250hk+...

tyvärr mkt roligare trots framkramsandet..

vill också säga bmw, men det har ju faaaaaaaaaaaaaaaan ingen turbo-så jävla dumt=)

who´s the man?

Filkörning?
852 Inlägg
10 april 2009
#16
saab 9000 aero 2.3t kan du nog få för 35k... hittar du en från -93 till -97 så har du den skönaste inredningen till bilar som går att få tag på tongue

850 har jag aldrig ägt/kört så jag kan faktiskt inte uttala mig om dem, dock verkar dem ganska högt prissatta...


dARKiE
5 031 Inlägg
10 april 2009
#17
guwib skrev:
Köp dig en 328, montera 325insug (eller M3 insug för mest effekt dock lite pill med att få dit), chippa, extraktorgrenrör, sportavgassystem så har du nämre 230/240hk ialf. (Då dessa är strypta i insugen från fabrik för att kunna säljas i italien, tror jag det var)

Min polare gjorde det på sin bil och bänkade den till 237hk en vecka efter..

Bara ett tips, hade dock inte velat köpa en 325/328 E36;a för max 35K... känns som dem flesta är ganska slutkörda osv för det priset. Men går ju såklart göra fynd. Lycka till..

men om sanningen skall fram så är ovanstående procedur kostsam och bökig så till den milda grad att endast vi bmw-freaks skulle bemöda sig på ngt sådant..

3tum downpipe+resten av systemet och högflödesfilter- under 2000:- lätt om man bygger själv+ en programvara från speedparts så vips har man 250hk+...

tyvärr mkt roligare trots framkramsandet..

vill också säga bmw, men det har ju faaaaaaaaaaaaaaaan ingen turbo-så jävla dumt=)

Jo det är sant.
Men gav han bara lite tips då det känns som att var mest sugen på en 325 av dem bilarna han har nämt. Men om han nu verkligen vill trimma såpass så säger jag också saaben wink
Senast redigerat av Darkie (10 april 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
10 april 2009
#18
Golf VR6 syncro? 2,9l 190hk? Audi S6 2,2t och quattro?

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

273 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#19
hade bmw kört med turbo så hade jag aldrig velat ha någon annan bil wink kan inte överdrivet mycket om motorer så att turbokonvertera är inte lönt att tänka på *ASG*

2 021 Inlägg
10 april 2009
#20
för 35k så får du en riktigt fin saab pga av dess låga värde, du får lätt en 9000 aero/a50 i bra skick, tycker du borde satsa på en 9000 o inte en 900, klart bättre bilar egentligen.



Sök