3275
Sök

Köpråd: Volvo vs. Saab vs. BMW vs. annan rolig bil med turbo

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 april 2009
Vet att Hampa87 här på garaget ska sälja sin 850 T5. Rullat 16000k, välvårdad.. Tror han skulle ha 40 000, men du kan säkert få den för 35k, bara testa!: D

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
emijl skrev:
Vet att Hampa87 här på garaget ska sälja sin 850 T5. Rullat 16000k, välvårdad.. Tror han skulle ha 40 000, men du kan säkert få den för 35k, bara testa!: D

om han tar min 940 i utbyte wink haha, nu när vi ändå är inne på min 940, hur mycket tror ni att den är värd? smile
Skriver upp allt onödigt skit som inte står med på min profil wink

den har rullat ca 19 900 nu
välservad
Fjärrstyrt centrallås och larm, original från fabrik dvs billigare försäkring tongue
elhissar, elspeglar - de va inte standard på -91 smile
farthållare - inte heller standard på -91 smile
bensinvärmare
taklucka (ja, den är tät)
bes och skattad till november

resten står på min profil smile

har själv några funderingar kring priset, men vill se lite vad andra tycker att den är värd, så det vore shysst om ni lägegr in en liten åsikt smile

MVH

1 134 Inlägg
12 april 2009
ArizonaEagle skrev:
emijl skrev:

om han tar min 940 i utbyte wink haha, nu när vi ändå är inne på min 940, hur mycket tror ni att den är värd? smile

välservad
Fjärrstyrt centrallås och larm, original från fabrik dvs billigare försäkring tongue
bensinvärmare

har själv några funderingar kring priset, men vill se lite vad andra tycker att den är värd, så det vore shysst om ni lägegr in en liten åsikt smile

MVH

Verkar vara fin, svårt att säga ett pris hmm Det är ju vad folk vill betala tongue men en schysst drag bil är det ju. 20-30 kanske mer?

Var det 35 000 du hade som budget? En BMW 528 (E39) är en riktigt bra bil, schysst kvalite och en skaplig motor. (Vet att du ville ha en turbo bil men eftersom att du föreslog BMW 525 så gick jag upp en modellserie E34 till E39)
Senast redigerat av LotusJPS (12 april 2009)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 april 2009
http://www.blocket.se/vi/21113958.htm?ca=23_9_s

Tror du kan få mellan 25-35000 beroende på vem som köper den smile
Senast redigerat av emijl (12 april 2009)

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
LotusJPS skrev:
ArizonaEagle skrev:
emijl skrev:

välservad
bensinvärmare

MVH

Verkar vara fin, svårt att säga ett pris hmm Det är ju vad folk vill betala tongue men en schysst drag bil är det ju. 20-30 kanske mer?

Var det 35 000 du hade som budget? En BMW 528 (E39) är en riktigt bra bil, schysst kvalite och en skaplig motor. (Vet att du ville ha en turbo bil men eftersom att du föreslog BMW 525 så gick jag upp en modellserie E34 till E39)

när skatteåterbäringen kommer i sommar och jag har sålt bilen så borde jag ha en budget på 35k tongue
min fundering på priset va att lägga ut den för 32k med viss prutmån. vill inte skryta men får tillbaka lite mer än 11k på skatten iår wink men 35k är de som gäller när jag köper ny

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
de va en riktigt trevlig 200 smile bara synd att det är 30 mil härifrån och att motorerna är så känsliga på dom sad

1 134 Inlägg
12 april 2009
ArizonaEagle skrev:
LotusJPS skrev:
ArizonaEagle skrev:

välservad
bensinvärmare

MVH

när skatteåterbäringen kommer i sommar och jag har sålt bilen så borde jag ha en budget på 35k tongue
min fundering på priset va att lägga ut den för 32k med viss prutmån. vill inte skryta men får tillbaka lite mer än 11k på skatten iår wink men 35k är de som gäller när jag köper ny

Ahh men lägg ut den för lite lägre (typ 29), schyssta bilder och en ren tvättad bil. Så lär den bli såld rätt snabbt. wink

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
LotusJPS skrev:
ArizonaEagle skrev:
LotusJPS skrev:

Ahh men lägg ut den för lite lägre (typ 29), schyssta bilder och en ren tvättad bil. Så lär den bli såld rätt snabbt. wink

hehe "förstoppningsvis" så blir den de tongue har svårt för att bestämma mej om jag ska trimma den (har ju fått några förslag på de) eller köpa en saab och trimma den, blir nog lite billigare och enklare att trimma en saab.. men jag förlorar bakhjulsdriften

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 april 2009
Varför tveka, hade inte sagt nej tack till en saab igen! smile <3

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
emijl skrev:
Varför tveka, hade inte sagt nej tack till en saab igen! smile <3

tycker ju om bilen, men är ändå j*vligt sugen på att prova något annat tongue

EDIT: Har även funderat på att köpa en motor från en 850 T5 och sätta i, problemet är bara att hitta en garageplats med motorlyft
Senast redigerat av ArizonaEagle (12 april 2009)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 april 2009
Jo sant, sugen efter nytt kommer alltid. Det vet jag som har haft 8 bilar på 1,5 år >.< tongue

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
haha så kan de gå lol

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
hmm, hittade en ganska trevlig 855a 6 mil från mej smile

http://www.blocket.se/vi/21103957.htm?ca=23_4_s

vad sägs om den? kanske skulle erbjuda ett byte tongue

964 Inlägg
12 april 2009
Tycker helt klart du ska satsa på en Saab 9000 helst en Aero så du får dom goa stolarna och det lite snyggare kjolpaketet. Som du säkert vet så skiljer sej enbart turbon på Aeron mot en vanlig 2,3t. så även om du köper en A50 2,3t så byter du bara turbon så har du en Aero-motor sen! Lätta att trimma och ett underbart bottenvrid big_smile svarar så fort du nuddar gasen även på låga varv. Så köp en 9000 och upptäck hur kul det är att köra ifrån dyrare och törstigare BMW big_smile
Senast redigerat av Donvito (12 april 2009)

273 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Donvito skrev:
Tycker helt klart du ska satsa på en Saab 9000 helst en Aero så du får dom goa stolarna och det lite snyggare kjolpaketet. Som du säkert vet så skiljer sej enbart turbon på Aeron mot en vanlig 2,3t. så även om du köper en A50 2,3t så byter du bara turbon så har du en Aero-motor sen! Lätta att trimma och ett underbart bottenvrid big_smile svarar så fort du nuddar gasen även på låga varv. Så köp en 9000 och upptäck hur kul det är att köra ifrån dyrare och törstigare BMW big_smile

det ligger också i tankebanorna tongue polaren hade en 9000 som gick jävligt friskt som jag blev förälskad i smile

964 Inlägg
12 april 2009
ArizonaEagle skrev:
Donvito skrev:

det ligger också i tankebanorna tongue polaren hade en 9000 som gick jävligt friskt som jag blev förälskad i smile

Det är bara att slå till tongue Går som sagt ganska bra med små medel! Annars är ju Volvon också ganska fin! Låter ju jävligt nice big_smile BMW känns tråkigt på något sätt, visst det är en mer statusbil än Volvo och Saab, men de är ju inga roliga bilar att trimma direkt med tanke på konstnaderna! Personligen tycker jag även att det är grymmare med en diskret turboladdad familjebil tongue

-utan 940
1 728 Inlägg
12 april 2009
ArizonaEagle skrev:
940in jag har är en -91, dvs med dom klena vevstakarna, så om jag ska pressa ut 270-280 hk ur den så blir jag troligen tvungen att riva i bottendelen och slänga i H-profilstakar

Är du säker på det? Vad jag har hört har alla B230FT i 940 den starkare bottendelen, det är väl bara vissa modeller av 740 som har den klena varianten av FT-motorn.

820 Inlägg
12 april 2009
Varför inte Audi? du kan nog få en schysst Audi 100 turbo dom pengarna, där snackar grymt fet bil!
Rejäl bil, snygg(enligt mig är den gamla karossen som inann C4-karossen) hyfsat lätttrimmade, legendarisk motor som har det råaste ljudet enligt mig big_smile
Edit: Om du har tur kan du få tag i en Quattro dessutom och då, då har du grymmaste bilen i stan wink
Senast redigerat av Panzar_Audi (12 april 2009)

Om man säger

1 134 Inlägg
12 april 2009
Köp en Alfa GTV6 underbar motor och väghållning big_smile
Finns ju med Turbo eller utan.
Senast redigerat av LotusJPS (12 april 2009)

Meister
6 763 Inlägg
12 april 2009
Jag hade nog köpt en 200sx eller en 325 e30. De är nog de roligaste i den klassen. Sen om du nu funderar på en rolig bil så anser jag inte att volvo och rolig passar i samma mening. En t5:a kanske kan vara rolig att mosa på motorvägen med men annars så är de ganska så tråkigt. Men de är ju inte så konstigt då de inte är byggda för att vara roliga utan för att frakta folk

Sök