I dag fick jag en nytändning och åkte till jobbet för att dona lite med min Omega.
Lite spec på bilen: Rak 3l sexa på 204 kvicka åsnor... 5vxl original ska bytas mot en corvette låda med 6vxl Lamelldiffad bakaxel EVO 500 Front Sänkt med gula Koni runt om Runda hjulhus bak samt breddad
Började lite försiktigt med att måtta in var turbon blir att hamna.
Men som vanligt fick man ju lov att ändra om lite. Det var lika trångt med en snurra som förra sommaren när jag hade 2 små
Det slutade med att turbon hamnade här.
Enda stora problemet var att avgashuset hamnade så nära en AC slang och torkfiltret. Måste nog bygga en avskärmning och linda med lite bandage.
Fortsättning följer.....
!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Fan va gött att du fixat tråd! . Klart du ska ha snigel igen !
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
fan vad nice, nu när vi köpt en opel omega 3000motor till min kadett c 1.2 s, så skare vara kul o se vad du gör med denna motorn, ehmm ta massor utav bilder o förklaringar , ska bli skitintresant att följa, lycka till härdan efter, denna logg prenumererar jag på nu
fan vad nice, nu när vi köpt en opel omega 3000motor till min kadett c 1.2 s, så skare vara kul o se vad du gör med denna motorn, ehmm ta massor utav bilder o förklaringar , ska bli skitintresant att följa, lycka till härdan efter, denna logg prenumererar jag på nu
har annars en projekttråd på opelsportclubs forum där det står mycket från förra sommarens turboprojekt. men kommer lägga upp saker här med vart efter det uppdateras hemma här.
!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Nice projekt, lite av en räcer. Men varför en stor, än 2 små? Du kommer få världens ketchup effekt.
nej nej jag åker ju opel dom är överjävliga på att snurra fart på stora aggregat.. detta agg satt på en audi femma sisst å då fick han fullt ladd vid 4-4500 om ja mins rätt.. det är rätt bra på en audi då dom brukar vara ruggit sega på att bygga ladd. så jag hoppas på fullt ladd innan 4000kr
!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
i dag kommer det en liten motor på en lastbil.. den ska plockas i sär i molikyler rengöras och byggas om rejält.. den ska få: *smidda kolvar *smidda H-profil stakar *gördel *DTM portad topp *Risse motorsport oljepump *DTM modifierat oljesystem *lättad vevaxel (väger i dag 29kg mot DTM veven som endast väger 23kg) *ARP i hela motorn *några fräna kamaxlar
Senast redigerat av t5-r micke (1 maj 2009)
!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!