3374
Sök

Volvo 850 styling hjälp

10 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
#1
Vill styla min volvo lite grann

1. lacka mina lister till samma färg som bilen samt kofångarn bak ska vara hellackad i samma färg. (känner en lackerings gubbe)

2. Usa blinkers

3. 850 R vinge

4. Xc grill med nåt snyggt volvo märke (vet ej vars ja ska få tag på det)

5. kofångarn fram är paj så ska byta ut den ska ja köpa en 850R kofångare eller en vanlig ? och sedan lacka hela den i samma färg som bilen

Vad tror ni om det??? några andra förslag?

845 Inlägg
12 april 2009
#2
jag tycker de är snyggt när listerna runt om är svarta och bilen i den andra lacken men även snyggt med hellackad alltså inklusive lister osv.

ha en helsvart grill. tycker du ska ha så mycket orginal som möjligt jag.


10 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
#3
HoKkee skrev:
jag tycker de är snyggt när listerna runt om är svarta och bilen i den andra lacken men även snyggt med hellackad alltså inklusive lister osv.

ha en helsvart grill. tycker du ska ha så mycket orginal som möjligt jag.
Ok, kanske ska låta listerna vara då, men en Svart Xc grill med kromad ram och nyare volvo märke är väl de snyggaste till 850 nån som håller med mig? tongue  eller ska man lacka orginal grillen svart?? å sätta dit nya märket?

Tyskstuk
466 Inlägg
12 april 2009
#4
Det enda jag gjorde med min grill var att jag lackade de innersta grillribborna svarta och lämnade ramen och revären i krom, vart grymt nöjd med detta,
hade även planer med att byta till det nya volvo märket, och det finns att köpa på Volvo! ART NR: 30882392.

Annars är det väl det du räknar upp som är prioteringar men en toning kan ju sitta riktigt fint också:)

2 638 Inlägg
12 april 2009
#5
Jag tycker att du ska lackera listena svarta, blir fräsht men bryter ändå av lite. Annars tycker jag att dina planer låter bra, satsa på en R-front smile

10 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
#6
Okej tack alla, Tänkte fråga, om jag nu lackar listerna svarta ska ja lacka den gråa delen på kofångarn med? altså inte hela fronten utan bara den del som för tillfälligt är grå fram och bak på kofångarn

Fire And Silk
2 254 Inlägg
13 april 2009
#7
18" Nebula på det, sen har du en väldigt snygg bil!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

429 Inlägg
13 april 2009
#8
Ja det tycker jag iallfall, hade min grå, mest solblekt men körde med turtlewax black crome så blev den svart igen. Väldigt bra resultat, så svart tycker jag du ska ha.

// Pontus

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
13 april 2009
#9
V70 takvinge gör susen om man har R vinge med ! smile

C H E V R O L E T <3

10 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#10
http://img25.imageshack.us/img25/7774/342309.jpg

Sånna usa blinkers som gäll? färgen är mörk blå på bilen om det nu spelar nån roll.
Senast redigerat av Ljungan (13 april 2009)

631 Inlägg
13 april 2009
#11
Vafaan, låter precis som min smile

R Vinge bak, R front.. Hel lackade lister ..    Dock så valde jag angeleyes istället för USA blinkers..  om du vill ha USA blinkers så tycker jag du ska köra med ögonlock också..   Hmm.. Sen 18 tummare som sagt smile

Det jag ska göra, är att byta handtag till Hellackade svarta v70 handtag istället för dom gråa tråkiga jag har nu .. Sen behövs inte mer ! smile     Ja toning då, om du inte har det.

429 Inlägg
13 april 2009
#12
"Less is more" Kom ihåg det smile Det är mitt tips.

Lycka till.

// Pontus

338 Inlägg
13 april 2009
#13
R-vinge.
R-front.
X70 handtag.
Xc-grill med kromram och nya märket.
Toning.
Fina 17-18 tummare.

Sen har du en riktigt snygg 850 big_smile
Senast redigerat av Mange_GVe (13 april 2009)


10 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#14
Tack alla, istället för xc grillen ska jag lacka min orginal grill svart men spara ramen och tvärstaget kromat sen dit med nya märket (billigare lol )

Min personliga åsikt är den att det blir riktigt snyggt nästan lika snyggt som xc grill.

http://img17.imageshack.us/img17/8308/850grill.png
Senast redigerat av Ljungan (13 april 2009)

2 638 Inlägg
13 april 2009
#15
Ljungan skrev:
Okej tack alla, Tänkte fråga, om jag nu lackar listerna svarta ska ja lacka den gråa delen på kofångarn med? altså inte hela fronten utan bara den del som för tillfälligt är grå fram och bak på kofångarn
Jag menade så, att du lackerar listerna på dörrarna svarta men även listerna på stötfångaren, alltså den tjocka delen längst upp på stötfångaren. Det blir kanonbra ska du se smile

10 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
#16
Aker_s40 skrev:
Ljungan skrev:
Okej tack alla, Tänkte fråga, om jag nu lackar listerna svarta ska ja lacka den gråa delen på kofångarn med? altså inte hela fronten utan bara den del som för tillfälligt är grå fram och bak på kofångarn
Jag menade så, att du lackerar listerna på dörrarna svarta men även listerna på stötfångaren, alltså den tjocka delen längst upp på stötfångaren. Det blir kanonbra ska du se smile
ok, Jag ska waxa dem svart wink

btw har lackat grillen som på bilden de blev skit snyggt återstår å fixa emblemet sen är det usa blinkers som skall köpas aja tack alla för hjälpen ska sluta spamma nu lol


Sök