3200
Sök

Jordfel i Volvo 740 HJÄLP !

72 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Hejsan!
Jag är ganska okunnig på allt som har med el att göra tongue
När jag bytte parkeringsljus fram så slocknade höger bakljus, höger parkeringsljus. Samt hände detta att dimljuset slutade fungera, det funkar bara när jag kombinerar det med halvljus neutral, det går alltså inte att köra med dimljus samtidigt som parkeringsljus som det ska gå, jag antar att det är ett jordfel någonstans.
Nu skulle jag bli tacksam och någon kunde hjälpa mig med vart felet sitter?hmm

Supraman
2 300 Inlägg
15 april 2009
kolla säkringarna, ett jordfel kommer inte direkt

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
15 april 2009
Håller med föregånde .  Kolla säkringarna först för jord fel brukar inte bara komma helt plötsligt . 
Och det där med dimljusen så  kan vara så att den som kopplade in dimljusen tog ström från parkringsljuset och då funkar dom ju inte om parkeringsljuset inte lyser .  Mvh Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

72 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Tack för tipsen smile! Har redan kollar säkringarna, men det verkar inte vara något fel där tyvärr , men jag får forska vidare smile

908 Inlägg
15 april 2009
haha jag hade liknande problme på min, bytte lampan i främre positionsljus för den va trsig, gick runt och kollade så allt funkade, det andra främre positionsljuset lyste svagt som fan, bak lyste backljus, blinkers och bromsljuset i rutan.. va lite förbryllad då kan jag säga tongue och nej jag kom inte på vad som va felet tongue

Sök