2772
Sök

Bilar & Brudar

182 Inlägg
16 april 2009
mldn skrev:
Angående huruvida barn påvekas av dessa lättklädda kvinnor kan man bara spekulera i. Dock så finns det bra många andra områden som påverkar en osäker tjej eller kille och dess självförtroende. Tror du att dessa lättklädda tjejer som står vid dessa bilar påverkar barnen mer än familj, mobbning, vänner, internet, reklam, filmer, tv och tidningar? Dagligen bombarderas ALLA av reklam som på ett eller annat sätt påverkar oss och vårat självförtroende och jag tror att dessa tjejer på Elmia påverkar ungdomarna minst av allt!

Jag håller med dig fullständigt!

Pojkar har det antagligen svårare än flickor också. En flicka som är lite pojkaktig är ju helt ok och ganska coolt.

En pojke som är lite flickaktig är ju bög, eller?

Tanken är att flickor har ett betydligt större område att röra sig i än pojkar.

Flickor får gärna leka med bilar, spela fotboll och hockey och då är det bara roligt. Säger vi samma sak om pojken som leker med dockor och vill dansa eller gå på gymnastik.

Sideways.nu
873 Inlägg
16 april 2009
En bilmässa ska innehålla brudar. Så är det bara.

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

22 Inlägg
16 april 2009
Arcangelus skrev:
CroZZeN skrev:
BRUDAR !!!!
TS är en hermafrodit ^^ tongue

Om din kommentar INTE var menat som kränkande, var i sådana fall vänlig och använd ordet "intersexuell" - vilket jag för notisens skull inte är. Jag vågar stå för för mina åsikter, sen om du ser det som en ursäkt för att kunna kränka folk med påhopp så är du...patetisk? wink

mldn:

Du påstår att andra gnäller, du "gnällde" (?) nyss i ditt inlägg (som du nyss redigerat) om att någon röstat en 1:a på din brors Honda. "Värst vad folk är gnälliga..."  Eller hur? smile

Nej, ingen tvingar modellerna att stå där, ingen tvingar oss att glo på dem - det är fortfarande inte det hela ämnet handlar om, läs inte mellan raderna.

Att man får infinna sig i omständigheterna som råder på evenemanget är som att säga "Ah det kan vara så att du blir nedslagen på denna klubben, men du väljer själv att gå in!" Handlar om vad som är relevant med det aktuella ämnet i fråga, i detta fallet bilar. Frågan är fortfarande, behöver det vara halvnakna kvinnor på en bil-relaterad mässa för att det skall skapa intresse?

Att där är kvinnor/tjejer/brudar (definitionen står ni själva för) kan i sig vara mycket trevligt - men måste deras närvaro präglas av silikon, hotpants, korta kjolar och blottade skinkor?

Ja, jag gnällde över det faktum att det är synd att det finns människor som går så långt att de lägger en 1:a på en bil som inte förtjänar det bara för att förstöra för andra. Visst då gnäller jag, och då gnäller jag över att det finns en viss sjuk drivkraft i vissa människor som bara vill förstöra för andra.

Dock så får du skilja på att det kan vara så och att det kommer att vara så. 99.9% vet att det finns tjejer på bilmässor och därmed finns det en skillnad mellan att du "det kan vara så att du blir nedslagen" och att "du kommer bli nerslagen". Vems fel är det då att du går in? Jag skulle inte gå in om jag visste att jag skulle få stryk!

Tyvärr så verkar det vara så. JAG tycker inte att de behöver gå så långt för att skapa intresse sen hur modellerna ska se ut är helt upp till dom och de som anställer dom. Skulle jag anställa en modell så skulle hon klä sig i riktigt snygga kläder och inte springa runt i trosor. Man kanske ska diskutera om de som anställer modellerna och inte modellerna i sig.

För att besvara på din fråga enkelt så:

Tydligen Ja, för att det funkar. Alla fulla killar dreglar efter tjejerna och köper diverse onödiga saker.

Anser jag att det är bra? Nej

Anser jag att de borde klä sig bättre? Ja

Anser jag att de borde finnas kvar? Ja

Men oavsett vad så har man möjligheten att bojkotta hela skiten och få de som anställer modellerna att tänka om lite
Senast redigerat av mldn (16 april 2009)

its not what you drive its how you drive it

379 Inlägg
16 april 2009
ey ja kom just på en grej här är en 6 sidor lång diskution...alla e förbannade över sexiga brudar vid snygga bilar..
okej fint ni som inte gillar brudar kan väll beställa ett gäng svettiga brandmän o parkera dom bredvid era bilar hur jävla patetiskt skulle inte de va sad bläääääää

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

787 Inlägg
16 april 2009
Deutsch-style skrev:
ey ja kom just på en grej här är en 6 sidor lång diskution...alla e förbannade över sexiga brudar vid snygga bilar..
okej fint ni som inte gillar brudar kan väll beställa ett gäng svettiga brandmän o parkera dom bredvid era bilar hur jävla patetiskt skulle inte de va sad bläääääää

Handlar nog inte om att man inte gillar brudar :S
Varför ens ha någon parkerad brevid sin bil förutom ägaren som ska svara på frågor tongue

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
16 april 2009
AlvereZ skrev:
Deutsch-style skrev:

Handlar nog inte om att man inte gillar brudar :S
Varför ens ha någon parkerad brevid sin bil förutom ägaren som ska svara på frågor tongue

Precis, det är ju ägaren till bilen man vill ha tag på när man ser en bil som man blir lite extra intresserad av.. Inte någon ful jänta i kort kort tongue

55 Inlägg
16 april 2009
Arcangelus skrev:
Den 11:e April 2009 var det dags vår lilla trip till årets Bilsport-mässa på Elmia i Jönköping.
Vi parkerar bilen, går bort till entrén, blir lite småtafsade av ordningsvakterna, pröjjsar och
går in i A-Hallen.

Jag (övergår snyggt till singular här) tar mitt första steg in i A-Hallen och möter
då  --->  ( ) ( )   Skinkor.

Halvnakna skinkor med ett latex-liknande tyg tajt åtsittande över den halvdant solbrända huden.
Min första tanke var "Va´ f*n...har jag tagit fel på datumet!? Jag har kommit till Scans företagsfest!" (Läs: Köttmarknad). Ser mig trots allt omkring och skådar fälgar, MDS-påsar och glimtar av motorhuvar.

Jag är väl medveten om att det varit "bilar och brudar" sedan 60-/70-talet, men seriöst, har vi inte kommit över det stadiet Ä-N-N-U? Uppenbarligen inte.

Kanske så jag talar helt för mig själv när jag säger att det är patetiskt, förnedrande och...töntigt?
Där springer brudarna runt iklädda "vad-man-nu-kan-kalla-det", vickar på stjärten och poserar med
hormonssprudlande 14-åringar och halvfeta Zündapp-pensionärer som knappt vet om de är k*ta eller pinknödiga.

Jämfört med de tjejerna som är på utställningar (Elmia etc) så framgår brudarna bakom glasrutorna i Red Light District (Amsterdam) som oskuldsfulla dagisfröknar.

Sen kanske de passar på att ha Elmia under påskhelgen för att då kan de skylla på att allt smink
är för att de klätt ut sig till Påskkärringar.

Flera bilder (inga bilar / användare nämnda) här på Garaget ligger dessutom på topplistan pga. att de har en blonderad Hugh Hefner-primadonna i högklackat och ett snöre mellan skinkorna.

Nae säger jag! Mer bilar på bil-relaterade forum/evenemang och mindre porr-brudar. Vill jag se
nakna stjärtar och badbollar med silikon-fyllning så besöker jag en sexmässa i Belgien eller liknande.

Tack för ordet!
cool

FAN så bra skrivet !!!!

4 001 Inlägg
16 april 2009
Urkas skrev:
kolvas skrev:
ja, och några barnfamiljer har ju aldrig varit en dag på stranden där det t.o.m kan finnas dom som solar topless, usch & fy vad otäckt med lite hud.

Så du ser inte skillnaden mellan det du jämför med?

jodå, visst ser jag skillnaden men folk är så insnöade på att det är farligt med lite hud, det var dit jag ville komma, jag förstår inte anledningen till debatten, detta är en så liten del som varken gör till eller från i den "riktiga" debatten, det som borde vara i fokus är alla dessa hetsrubriker som finns överallt om hur man ska vara & hur man ska bete sig.

Mldn skrev ett riktigt bra inlägg.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

a.k.a "Lindha-Rallye"
69 Inlägg
16 april 2009
Alla var inte avklädda på mässan kan jag lova.
Vi tjejer vid realcar var verkligen påklädda.

Och vad är problemet med lite töser egentligen?

53 Inlägg
16 april 2009
Hur många kommer stanna hemma från Elmia om det inte är lättklädda tjejer där? Går vi dit för tjejerna eller för bilarna?

Kalla mig gärna dum, men jag vågar iaf fråga!

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
16 april 2009
Tetris skrev:
Alla var inte avklädda på mässan kan jag lova.
Vi tjejer vid realcar var verkligen påklädda.

Och vad är problemet med lite töser egentligen?

Undrar jag också..
Folk tror att man lägger de i någon sorts "jag-är-avundsjuk-på-den-där-snygga-bruden-som-står-där-med-siliconbröst-hörna" bara för att de tycker som de gör, men vafan..

Om det INTE är så, vad FAN är problemet?!
Nu pratar jag då om tjejer som stör sig på dessa feminina individer som står vid bilar på mässor.

Angående killarna så har jag ingen aning om hur de tänker, bryr mig inte direkt heller sålänge jag har en uppfattning o totalt skiter i vad andra människor tycker/tänker om det.
Jag bryr mig inte, stör mig inte direkt.

En sak som jag kan störa mig på är det folk, som kommer till mässor för att kolla på tjejer, och inte alls på bilar.

Det, är något jag verkligen stör mig på.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

689 Inlägg
16 april 2009
Jag tyckte de va för lite lättklädda tjejer i år. Såg bara en tjej och hon va inte så lättklädd

2 230 Inlägg
16 april 2009
om det är sånt jävla gnäll att det är "halv nakna" tjejer dära varför åker ni då det om det är så otroligt jävla jobbigt å se dom? det kommer ju aldrig hända att dom kommer "förbjuda" tejer som är lättklädda vid vissa bilar.. så orka bry sig är väll bara att ignorera å passar det inte så äre väll fan bara att stanna hemma. herrgud jävla gnäll det ska vara på vissa.

edit: har själv aldrig vare dära men sett alla bilder, vill gärna åka dit men har aldrig haft tid, å har då absolut inge emot nån tjej här å var.

och varför sitta å gnälla i en tråd inte direkt att du/ni kommer nånstans, ta det mot dom som arangerar detta i så fall.
Senast redigerat av Rojpen (16 april 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Bonntrimmare
620 Inlägg
16 april 2009
Hallå ingen som har varit på gatebil ? jag tror jag räknade 4 lättklädda damer på elmia, men som någon annan sa det är ju inte därför man åker dit. men det är ju världens äldsta knep sex säljer å det är ett faktum.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
16 april 2009
kolvas skrev:
Urkas skrev:
kolvas skrev:
ja, och några barnfamiljer har ju aldrig varit en dag på stranden där det t.o.m kan finnas dom som solar topless, usch & fy vad otäckt med lite hud.

Så du ser inte skillnaden mellan det du jämför med?

jodå, visst ser jag skillnaden men folk är så insnöade på att det är farligt med lite hud, det var dit jag ville komma, jag förstår inte anledningen till debatten, detta är en så liten del som varken gör till eller från i den "riktiga" debatten, det som borde vara i fokus är alla dessa hetsrubriker som finns överallt om hur man ska vara & hur man ska bete sig.

.. så du såg inte skillnaden ändå.

Whine whine!

Avstängd
103 Inlägg
16 april 2009
Nästa år står jag där med kort kjol åtsittande latex och halvbrun kropp med mitt blonda viftande hår

22 Inlägg
16 april 2009
FYeah skrev:
Nästa år står jag där med kort kjol åtsittande latex och halvbrun kropp med mitt blonda viftande hår

HAHAHAHA gör det fan! Jag hade garvat ihjäl mig! Men sen så finns det alltid någon som skulle ta illa upp!

its not what you drive its how you drive it

Avstängd
103 Inlägg
16 april 2009
mldn skrev:
FYeah skrev:

HAHAHAHA gör det fan! Jag hade garvat ihjäl mig! Men sen så finns det alltid någon som skulle ta illa upp!

fuck yeah:D nee de e ju så folk som saknar den sista glimten i ögat:P undra vad som skulle krävas för att få göra detta haha

55 Inlägg
16 april 2009
men om man leker med tanken, ni som säger aa vafan sluta klaga aldrig fel me tjejer o.s.v/ skulle ni vilja se eran fru flickvän eller dotter stå sådär och visa upp sig sådär billigt . bara en Fråga fuckers?wink

16 197 Inlägg
16 april 2009
putte_88 skrev:
men om man leker med tanken, ni som säger aa vafan sluta klaga aldrig fel me tjejer o.s.v/ skulle ni vilja se eran fru flickvän eller dotter stå sådär och visa upp sig sådär billigt . bara en Fråga fuckers?wink

har haft 3 flickvänner som varit "plåtluder" å de va inget ja klaga över..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök