Den 11:e April 2009 var det dags vår lilla trip till årets Bilsport-mässa på Elmia i Jönköping.
Vi parkerar bilen, går bort till entrén, blir lite småtafsade av ordningsvakterna, pröjjsar och
går in i A-Hallen.
Jag (övergår snyggt till singular här) tar mitt första steg in i A-Hallen och möter
då ---> ( ) ( ) Skinkor.
Halvnakna skinkor med ett latex-liknande tyg tajt åtsittande över den halvdant solbrända huden.
Min första tanke var
"Va´ f*n...har jag tagit fel på datumet!? Jag har kommit till Scans företagsfest!" (Läs: Köttmarknad). Ser mig trots allt omkring och skådar fälgar, MDS-påsar och glimtar av motorhuvar.
Jag är väl medveten om att det varit "bilar och brudar" sedan 60-/70-talet, men seriöst, har vi inte kommit över det stadiet Ä-N-N-U? Uppenbarligen inte.
Kanske så jag talar helt för mig själv när jag säger att det är patetiskt, förnedrande och...töntigt?
Där springer brudarna runt iklädda
"vad-man-nu-kan-kalla-det", vickar på stjärten och poserar med
hormonssprudlande 14-åringar och halvfeta Zündapp-pensionärer som knappt vet om de är k*ta eller pinknödiga.
Jämfört med de tjejerna som är på utställningar (Elmia etc) så framgår brudarna bakom glasrutorna i Red Light District (Amsterdam) som oskuldsfulla dagisfröknar.
Sen kanske de passar på att ha Elmia under påskhelgen för att då kan de skylla på att allt smink
är för att de klätt ut sig till Påskkärringar.
Flera bilder (inga bilar / användare nämnda) här på Garaget ligger dessutom på topplistan pga. att de har en blonderad Hugh Hefner-primadonna i högklackat och ett snöre mellan skinkorna.
Nae säger jag! Mer bilar på bil-relaterade forum/evenemang och mindre porr-brudar. Vill jag se
nakna stjärtar och badbollar med silikon-fyllning så besöker jag en sexmässa i Belgien eller liknande.
Tack för ordet!