3501
Sök

Japsdämpare, köpa vart ifrån?

239 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Söker en japsdämpare till bilen vill ha ett skönare ljud och har inte råd att byta hela systemet än, blir antagligen till vintern som det händer en del men tills dess så får detta duga.

Söker ett 2,5" och 4" slutrör. Stylingbutiken's dämpare är vad jag kan se slut för tillfället.

Har kollat lite, men hört gott om just stylingbutiken's dämpare, är det verkligen någon skillnad? Eller vart ifrån bör man köpa en japs dämpare? Vill helst ha en där ljuddämparinsats medföljer!

Och spelar själva dämparens tum någon roll t.ex 5.5" till 6"?
Senast redigerat av Haziza87 (15 april 2009)

239 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Ingen som vet, vart de säljer japs dämpare med bra kvalitet med mina önskemål? smile

Random Hero
4 047 Inlägg
15 april 2009
du har ju autoexperten bakom lidl i skövde, dom har, mekonomen har också

Dog food lid. Backwards

474 Inlägg
15 april 2009

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

218 Inlägg
15 april 2009
lånar denna tråd lite...

om man tar bort bakre ljuddämparen och drar ett rakt rör hur blir då ljudet?
med en japs blir de ju ett dövt BÖÖÖH - ljud typ.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
15 april 2009
Här har du bra grejjer! smile

http://www.klracing.se/

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 723 Inlägg
15 april 2009
varenda stylingbutik på nätet säljer väl japsdämpare med 4" utblås och 2½ ingång. Use The Force! (dvs.... www.google.se)

239 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Jo sett att det finns en del som säljer japsdämpare. Undra mer och det spelar någon roll ifrån vem man beställer är det samma skit?

2 982 Inlägg
15 april 2009
kan´rekommendera KLracing. är grymt nöjd med deras kvalité.

1 723 Inlägg
15 april 2009
Haziza87 skrev:
Jo sett att det finns en del som säljer japsdämpare. Undra mer och det spelar någon roll ifrån vem man beställer är det samma skit?

för de låga priserna så är jag övertygad om att det är samma "skit"

667 Inlägg
15 april 2009
för att få en billig som låter skönt finns en på stylingbutiken.se för 659kr;)

239 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
maximus skrev:
http://www.creatix.se/Shop/Index.php?sArtModelId=CRDHR2540

Vart finns de monteringsaster till den dämparen?

239 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Stegmuff finns billigt på biltema såg jag, hur är det med monteringfästen?

218 Inlägg
15 april 2009
Delareno skrev:
lånar denna tråd lite...

om man tar bort bakre ljuddämparen och drar ett rakt rör hur blir då ljudet?
med en japs blir de ju ett dövt BÖÖÖH - ljud typ.

Ingen som kan hjälpa mig med min fråga slipper jag starta ny tråd. Híttar ingen annan tråd som tar upp det btw

265 Inlägg
15 april 2009
har själv precis köpt japsdämpare och monterat... köpte våran ridetech.. riktigt snygg=) gav 399 spänn på elmia smile 4" ut smile

monterings sats.. hmm.. finns nog ingen universal monterings sats.. utan blir nog till att svetsa själv.. gjorde av armeringsjärn och stegmuff från biltema till våran 206cc.. blev riiiktigt bra smile

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

239 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
StarShine skrev:
har själv precis köpt japsdämpare och monterat... köpte våran ridetech.. riktigt snygg=) gav 399 spänn på elmia smile 4" ut smile

monterings sats.. hmm.. finns nog ingen universal monterings sats.. utan blir nog till att svetsa själv.. gjorde av armeringsjärn och stegmuff från biltema till våran 206cc.. blev riiiktigt bra smile

Ok, låter bra!

Jag maila stylingbutiken de hade en kvar på lager sa han på mail. Det ända som skilde var att kroppen hade en större diameter, han påstod dock att monteringsfäste skulle passa bara jag skaffa en större skruv smile så jag fick lite rabatt där.

2.5" - 4" slutrör hoppas på allt passar då iaf smile

1 723 Inlägg
15 april 2009
monteringsband i aluminium (som finns på byggvaruhus) går även att det att använda till montering.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
15 april 2009
Residence skrev:
kan´rekommendera KLracing. är grymt nöjd med deras kvalité.

Japp, det är bra skit där alltså! smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

239 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Tänkte bara hört fort, hur drar ni ditt era rör svetsar eller kör endast med klämmor?
Senast redigerat av Haziza87 (15 april 2009)

Sök